• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Med "en evighet" menar du ngt liknande detta eller?

1678268215016.png

Ska ha skeppats från My Origines 2 mars men fortfarande inte hamnat in i "logistik plattformen"... spännande!
Har haft flera krånglande saker från Origines. De har löst det bra. En Chanel stals i franska posten och fastnade i Marseille. De skickade en ny direkt. En annan Caron som har extremt klen hals som knappt går att posta gick sönder flera gånger i frakt. Tror den tredje de skickade på rad höll posthanteringen. Men det har alltid löst sig.

Det som är mest synd är att de verkar ha sumpat statusen som Chanel-åf. De låg riktigt bra i pris på Chanel jämfört med NK.

Av de där moderna blå parfymerna tycker jag bara BDC edp/p och ADG Profondo är bra, och de enda som alltid har en plats i samlingen och schyssta atr slänga på sig när man ska vara casual med vanligt folk. :)

Tror det är för att ambroxanet inte är lika framträdande, eller iallafall inte något jag reagerar på med dessa två (tre).
Får rätta mig själv. Glömde den bästa blå parfymen, som även luktar unikt trots att man känner att den hör hemma bland de blå. CH Mens diskade årsparfym från för ett par år sedan, Under The Sea...

Sommarparfymer är svåra!
Får hel Sel marin från James Heeley i sniph nästa gång. Ska bli spännande. Fick en Perris Arancia di Sicilia från @Lidas78 som jag tycker flyger bra i sommarvärmen (även deras Mandarino di Sicilia, Bergsmotto di Calabria och Neroli di Mediteraneo borde vara kanon).

Annars är TFK - Cosmos min personliga favorit. Numer även ”The Khan” från det lilla obskyra märket från Paris är bra i sommarvärmen.

Sommarparfymer är svåra!
Får hel Sel marin från James Heeley i sniph nästa gång. Ska bli spännande. Fick en Perris Arancia di Sicilia från @Lidas78 som jag tycker flyger bra i sommarvärmen (även deras Mandarino di Sicilia, Bergsmotto di Calabria och Neroli di Mediteraneo borde vara kanon).

Annars är TFK - Cosmos min personliga favorit. Numer även ”The Khan” från det lilla obskyra märket från Paris är bra i sommarvärmen.
Just det, läste om Harb's från din post, jag ska till Paris om ngra veckor, känns som ett givet besök. Hur är prestandan generellt hos Harb's? (finns ju många dofter på deras/hans hemsida som låter väldigt trevliga på pappret, några fler där som du rekommenderar?)

Just det, läste om Harb's från din post, jag ska till Paris om ngra veckor, känns som ett givet besök. Hur är prestandan generellt hos Harb's? (finns ju många dofter på deras/hans hemsida som låter väldigt trevliga på pappret, några fler där som du rekommenderar?)

Minns inte vad alla heter men alla känns välgjorda och rätt ”lajkabel” med bra ingredienser. Ska ta en sväng förbi när även jag är i paris nästa gång. Har nån resa dit i maj. Ska till Harb’s, Nose, Sens unique (såklart) och Jovoy. Minst. Riktig parfym-himmel den staden.

Minns inte vad alla heter men alla känns välgjorda och rätt ”lajkabel” med bra ingredienser. Ska ta en sväng förbi när även jag är i paris nästa gång. Har nån resa dit i maj. Ska till Harb’s, Nose, Sens unique (såklart) och Jovoy. Minst. Riktig parfym-himmel den staden.
Ja Jovoy hade jag inplanerat sen tidigare, kände till Sens Unique men var inte säker att jag skulle dit, varför är de "såklart" för dig?

FMD: Mefisto Gentiluomo

Fick faktiskt massvis med komplimanger för denna tidigare i veckan och den är värd varenda en, så grymt bra! Det är -10C men inte ett moln på himlen så ett bra val idag! Minns när att jag köpte en split av @S.L för kanske 2 år sedan, föll inte pladask för den vid första applicering men som den växt sedan dess.

82306341-3B73-4E5C-9785-20F015A0AD5C.jpeg

Ja Jovoy hade jag inplanerat sen tidigare, kände till Sens Unique men var inte säker att jag skulle dit, varför är de "såklart" för dig?

Legendarisk butik med massor av knasigt, tsm med Jovoy lite av förgrunden till niche-butikerna i världen. Sjukt duktig passionerad personal gör inte saken sämre!

Ni som har bättre koll, hittar man den billigare? Xerjoff Naxoss 100ml för 1993:-

Senast ändrad:
Ni som har bättre koll, hittar man den billigare? Xerjoff Naxoss 100ml för 1993:-

Var uppmärksam på att det där inte är Naxos utan Renaissance 🙂

Gällande priset så betalade jag 1947kr för min Renaissance förra våren och det var det lägsta priset jag kunde hitta (rabattkod), så priset får väl anses vara bra.

Var uppmärksam på att det där inte är Naxos utan Renaissance 🙂

Gällande priset så betalade jag 1947kr för min Renaissance förra våren och det var det lägsta priset jag kunde hitta (rabattkod), så priset får väl anses vara bra.

Tack. Det hade jag missat, det är Naxos jag är ute efter. Och de hittar jag på 2600:- som billigast.

Senast ändrad:
Senast ändrad:
DD:
3E696BA9-014D-4CD1-91B6-CD8D27C43A73.jpeg

Anlände denna vecka. Köpte HR L’Eau på Parfumo men när paketet kom fram visade det sig att säljaren inte till fullo hade koll på läget då han skickat denna vanliga EDP istället. Nåväl, inga stora summor inblandade och EDP är en riktigt bra doft i sig.

Jag letar egentligen främst HR Cologne men känns som att det här kan bli min nästa ”Kouros” i det att det kommer sluta med att jag har alla HR flankers som släppts… Om någon här sitter på en HR version de vill släppa så bara dra ett pm.

Till sist måste jag bara veta om Roja har gjort någon tolkning på HR temat?

DD:
3E696BA9-014D-4CD1-91B6-CD8D27C43A73.jpeg

Anlände denna vecka. Köpte HR L’Eau på Parfumo men när paketet kom fram visade det sig att säljaren inte till fullo hade koll på läget då han skickat denna vanliga EDP istället. Nåväl, inga stora summor inblandade och EDP är en riktigt bra doft i sig.

Jag letar egentligen främst HR Cologne men känns som att det här kan bli min nästa ”Kouros” i det att det kommer sluta med att jag har alla HR flankers som släppts… Om någon här sitter på en HR version de vill släppa så bara dra ett pm.

Till sist måste jag bara veta om Roja har gjort någon tolkning på HR temat?

Inte vad jag vet om? Finns nån story om att Roja påstår sig ha sett receptet till den mytomspunna ”dry versionen” på herr Guerlains kontor men tveksamt om han gjorde det. Då skulle han antagligen ha kopierat den 😁

• Like
Reactions: S.L
Vad tycker ni om Nicolai new york intense, är den för gubbig? Jag gillar fougere men den ska gärna vara modern som beau de jour tex

Vad tycker ni om Nicolai new york intense, är den för gubbig? Jag gillar fougere men den ska gärna vara modern som beau de jour tex

Är verkligen BDJ så modern? 😁
Men ja du kommer antagligen gillar NYI. Den är klassisk snarare än gubbig. Men ta vad jag skriver med en nypa salt, jag älskar gubbiga dofter. Paco Rabanne Pour Homme är fortfarande en av de bästa aromatiska fougere-dofterna som gjorts i min bok!

Den doftar som farfar alltid gjort.
Så om du ska på PRO-möte, glöm inte det blå pillret för den är trots det trevlig.

Var är asgarv-smileyn när man behöver den??

Apropå gubb-dofter, DD: Chanel - Antaeus.

En av få dofter som Roja Dove hävdar ska få damerna på fall. Ironiskt att han tipsar om det då jag misstänker att det inte är en hög prio i hans liv. (Diplomatiskt uttryckt).

De andra är:

Aramis
Santos de Cartier
Terre d'Hermes
Reckless

516E0F69-1F47-437B-87F8-E0A7873E4778.png

Var är asgarv-smileyn när man behöver den??

Apropå gubb-dofter, DD: Chanel - Antaeus.

En av få dofter som Roja Dove hävdar ska få damerna på fall. Ironiskt att han tipsar om det då jag misstänker att det inte är en hög prio i hans liv. (Diplomatiskt uttryckt).

De andra är:

Aramis
Santos de Cartier
Terre d'Hermes
Reckless

516E0F69-1F47-437B-87F8-E0A7873E4778.png
+1 på Aramis…

Tillbaka
Topp