Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, lustigt. Funkar inte i bäcksvart badrum.Testade på min layton med bara mobillampan och fungerade. Fungerade även på kolsvarta Carlisle-flaskan. Släck ljuset och kolla i badrummet.
Den är väl tomHmm, lustigt. Funkar inte i bäcksvart badrum.
Alltså du måste ha med dig ficklampan i det bäcksvarta badrummet.Hmm, lustigt. Funkar inte i bäcksvart badrum.
Alltså du måste ha med dig ficklampan i det bäcksvarta badrummet.![]()
Dagen doft är också en doft jag inte ville tycka om.
För att även den är ett överprissatt förbannat helvete till doft. Dessutom från min hat-kärlek Boadicea The Victorious.
Så varför hatkärlek? För att några av mina absoluta favoriter kommer därifrån. Och samtidigt tar de en halv njure betalt, har dofter för 70-80 lax (löjligt) och dessutom sägs det att alla från VD till säljare är drygare än Francois-Paul Journe, APs VD och Jean-Claude Biver tillsammans.
Så vilken var det? Jo…
![]()
Amber Sapphire.
![]()
På Frag skriver många att den påminner i Royal oud (Creed) i drydown och jag kan köpa det. Men denna är ett par lager till och ganska mycket bättre imo.
Några ml till mig?
Jag tycker Ganymede är en toppendoft på sommaren.Vad kör folk för sommardofter? Jag har beställt en Widian London. Fastnade för den unika blandningen av läder & hallon.
Jag vill dock köpa fler, så vad kan ni rekommendera som är manligt, inte för sött, men ändå fräscht för sommaren?
Vad kör folk för sommardofter? Jag har beställt en Widian London. Fastnade för den unika blandningen av läder & hallon.
Jag vill dock köpa fler, så vad kan ni rekommendera som är manligt, inte för sött, men ändå fräscht för sommaren?
De jag oftast greppar på sommaren:Vad kör folk för sommardofter? Jag har beställt en Widian London. Fastnade för den unika blandningen av läder & hallon.
Rätt kul på frag:
Den påminner inte om Oligarch i alla fall. Hur kunde Oli bli så hypad för övrigt? (Som vanligt med Roja)Rätt kul på frag:
"Påminner väldigt mycket om Oligarch"
"Identisk med 1872"
"CC's take på Terre d Hermes"
"Väldigt lik viking Cologne"
"Söt vetiver"
Eh? Är det en schizofren parfym eller är alla helt ehm tappade?
Den påminner inte om Oligarch i alla fall. Hur kunde Oli bli så hypad för övrigt? (Som vanligt med Roja)
Med reservation för Viking Cologne som jag inte testat så är de tappade, inget Oligarch eller TdH för mig iaf. Tycker den är rätt så egen och får inga vibbar av någon annan doft jag upplevt.Rätt kul på frag:
"Påminner väldigt mycket om Oligarch"
"Identisk med 1872"
"CC's take på Terre d Hermes"
"Väldigt lik viking Cologne"
"Söt vetiver"
Eh? Är det en schizofren parfym eller är alla helt ehm tappade?
Ger den revansch idag då jag är gräsänkling. Väldigt märkligt, den doftar en alls på det sättet nu, får inte alls några macktoa-vibbar!Kom på att jag har några ALD att prova också. Verkligen sett fram emot att få testa Antiquity så det fick bli kvällens doft.
Vettefan om jag fått tag i något riktigt måndagsexemplar… den doftar exakt som en sunkig bensinmackstoalett. Satan. Ingen bra start för Russian Adam.
![]()
Ja, men det gör ju dem flesta dofterna. Är nog ingen som har Aventus på sin top 250 om man har provat tillräckligt många bra dofter.Kan med glädje (som anti-Creed aktivist) och sorg (för plånboken) meddela att BTV - Consort springer åttor runt Aventus
Aventus back in the day var i mitt tycke riktigt bra. Jag tror den kvalar in på de flestas top 250 ( antar att du menade top 25Ja, men det gör ju dem flesta dofterna. Är nog ingen som har Aventus på sin top 250 om man har provat tillräckligt många bra dofter.
Eller vad säger du?
Har ni något schysst tips på annan doft i samma kategori?Aventus back in the day var i mitt tycke riktigt bra. Jag tror den kvalar in på de flestas top 250 ( antar att du menade top 25och där finns det inte plats för den) men för mig så lever doften i det förflutna.
Testa Consort och Hacivat och ge inte upp på Aventus bara för att jag säger detHar ni något schysst tips på annan doft i samma kategori?
Tack för tips. Testat Aventus, gillar doften, men performancen är världelös för mig. Hinner inte ens till jobbet innan doften är borta.Testa Consort och Hacivat och ge inte upp på Aventus bara för att jag säger det![]()
Då är det Hacivat du behöver testa - min erfarenhet är att man bör vara försiktig med allt över två sprut i början. Det kan bli too much…Tack för tips. Testat Aventus, gillar doften, men performancen är världelös för mig. Hinner inte ens till jobbet innan doften är borta.
Tog flera månader innan luktsinnet var fullt tillbaka, senaste gången.Ni som haft covid och fått doftsinnet påverkat fick ni tillbaka det fullt ut? Jag har det nu och känner vissa dofter men samtidigt vissa inte alls.