• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ni som haft covid och fått doftsinnet påverkat fick ni tillbaka det fullt ut? Jag har det nu och känner vissa dofter men samtidigt vissa inte alls.
Jag är lyckligt nog immun mot Sars-cov-2. Covid. Vilket är extremt ovanligt. Tacka gud. Men alla omkring mig som blev av med luktsinnet verkar ha skadat det permanent tyvärr. 7-8 personer känner bara vissa dofter nu. 5-6 personer säger att saker doftar annorlunda. Och 4 personer har inte fått tillbaka luktsinnet än. Så tyvärr verkar det ganska ovanligt att få tillbaka perfekt luktsinne om det är skadat. Även om min bästa kompis fick tillbaka det 100%. Han är också i parfymträsket.

Kämpa på o hoppas på det bästa 🫡

MD: Casamorati - Casafutura.

Kan någon förklara hatet? Inte alls en dålig doft i mitt tycke, väldigt positivt överraskad sett till betyg på Fragrantica, Parfumo etc.

D8765056-3983-4BEA-A436-8F395960DD22.jpeg

Ni som haft covid och fått doftsinnet påverkat fick ni tillbaka det fullt ut? Jag har det nu och känner vissa dofter men samtidigt vissa inte alls.
Många dofter luktar inte alls gott längre. Speciellt tyngre som tobak och sånt. Prutt. Därav tappat intresse litegrann.

• Sad
Reactions: bvb
Finns en Haute Luxe på tradera nu.
Ser inga uppenbara tecken på fake. Vad tror ni?
Ingen doft jag rekommenderar för de pengarna.
Har haft min flaska kanske 14 månader och den är knappt använd.

Very nice!
Tycker att Musk aoud är överlägset bäst av dem 3.
Men när jag säger så lackar väl @Notorious Niklas på mig :)

Har du någon favorit?
Hahaha, nej. Finns en anledning till detta inlägg 😁:

Jag saknar dock bara Musk Aoud på helflaska i den trion, konstigt nog, men den ligger i pipelinen 😁 Amber och Aoud är dock sanslöst bra de också så det är mest dagsform för mig där.
Båda två är bland mina absoluta favoriter, alla kategorier. Två helt skilda dofter där Sweetie är en smörig gourmand. Nybakta croissanter, hasselnötstårta, muffins, franskt patisserie. Inte alls sliskig och söt som andra gourmander utan en salt smörighet som är unik och beroendeframkallande!

Musk Aoud är sex på flaska! Söt, lätt muskig ros och oud som bara blir bättre och bättre för varje minut du bär den.

Finns en Haute Luxe på tradera nu.
Ser inga uppenbara tecken på fake. Vad tror ni?
Ingen doft jag rekommenderar för de pengarna.
Har haft min flaska kanske 14 månader och den är knappt använd.

Kärva tider nu, sett att en del sossar rear ut, i princip fulla, utan box för ~$1250. Lite girigt med 18500kr.

Very nice!
Tycker att Musk aoud är överlägset bäst av dem 3.
Men när jag säger så lackar väl @Notorious Niklas på mig :)

Har du någon favorit?
Det är en jämn kamp mellan dessa, men jag tror att jag föredrar Musk Aouden före både Amber Aoud och den vanliga Aouden.

Men det är för att jag gillar den lilla "rivighet" med mysknoten, eller animaliska noten som den har första 30 minuterna, som sedan går över till en ljuvlig rund doft som varar länge på huden.

Sedan kommer Amber Aoud på en 2a plats.

Den vanliga Aouden är också riktigt bra. Men den är svår applicerad eftersom att den är så jäkla mörk i färgen att den färgar huden eller ljusa kläder brunt.

Annars så hatar frugan alla dessa 3 dofter 🤣, men det är som med alla andra Oud dofter som jag har 🤣🤣🤣

Det är en jämn kamp mellan dessa, men jag tror att jag föredrar Musk Aouden före både Amber Aoud och den vanliga Aouden.

Men det är för att jag gillar den lilla "rivighet" med mysknoten, eller animaliska noten som den har första 30 minuterna, som sedan går över till en ljuvlig rund doft som varar länge på huden.

Sedan kommer Amber Aoud på en 2a plats.

Den vanliga Aouden är också riktigt bra. Men den är svår applicerad eftersom att den är så jäkla mörk i färgen att den färgar huden eller ljusa kläder brunt.

Annars så hatar frugan alla dessa 3 dofter 🤣, men det är som med alla andra Oud dofter som jag har 🤣🤣🤣
Låter bra, men vad gillar frugan på dig då? Axe bodyspray? :D

Hon är kräsen som tusan 😆

Det som hon gillar som jag har är följande:

PdM - Kalan, Kilian - Angel Share, Nasomatto - Baraonda, Valentino - Uomo Intense, Dior - Homme Cologne och Mugler A-men (Havane, Pure Tonka, Pure Malt osv osv.).

Resten av mina 200+ flaskor skiter hon nästan fullständigt i 😁

Så är det med frugor! Allt bra ratas till förmån för något som en idiotisk marknadsavdelning kokat ihop med hjälp av en kontrollgrupp som består av fullkomliga idioter. "Åh va fräscht" - Tro fan det när skiten bara innehåller toppnoter. 😁

Tillbaka
Topp