• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

435F4CE1-1A1A-4DC3-9BA0-BF43DA1335AF.jpeg

Trodde spontant att det var fler faktiskt.

Provade Initio Paragon igår, rätt trevlig men nog inte riktigt för mig :) Grym performance, doftar fortf även efter en dusch. Mycket bättre i luften än när man doftade direkt på appliceringsområdet.

Testade även TF Oud Wood, fick 2 sprays på armen men luktade vääldigt lite? Så lite att det var svårt att ens få ett grepp om doften 🤔 Skumt...får kanske köpa en dekant och testa ordentligt.

Provade Initio Paragon igår, rätt trevlig men nog inte riktigt för mig :) Grym performance, doftar fortf även efter en dusch. Mycket bättre i luften än när man doftade direkt på appliceringsområdet.

Testade även TF Oud Wood, fick 2 sprays på armen men luktade vääldigt lite? Så lite att det var svårt att ens få ett grepp om doften 🤔 Skumt...får kanske köpa en dekant och testa ordentligt.

Kan du beskriva Paragon?

Kan du beskriva Paragon?
Väldigt unisex. Fräsch och lite pepprig, med en underliggande sötma som nog kommer ifrån plommon. Oud står med i doftnoterna men är inget som är framhävande. Uppfattade något som jag tolkade som vanilj/amber med. Skulle säga att den nog funkar bäst på vår/sommarkvällar. Fick ett sprut på handleden och projicerade väldigt bra!

Väldigt unisex. Fräsch och lite pepprig, med en underliggande sötma som nog kommer ifrån plommon. Oud står med i doftnoterna men är inget som är framhävande. Uppfattade något som jag tolkade som vanilj/amber med. Skulle säga att den nog funkar bäst på vår/sommarkvällar. Fick ett sprut på handleden och projicerade väldigt bra!

Låter spännande :) Tack

Gårdagens köp: Habit rouge edt från 2014

IMG_2226.jpeg

Har redan edp, en doft jag hade svårt för initialt men lärt mig älska. Dock kan ”fylligheten” i edpn kännas lite för mycket så jag har sneglat åt edt ett par ggr.

Vintage batch på Guerlain är inte som hos andra tillverkare. Konsistensen/soliditeten i leveransen är närmast 100-procentig. När den ändras är det nästan alltid pga IFRA regleringar. Denna omformulerades dock 2002 av JPG (Jeans Paul Guerlain). Därefter har endast små modifikationer gjorts. Dock finns de som hävdar att edt:n har bättre performance i batchar innan 2013 (gäller alltså inte min). Men doften som sådan ska vara identisk.

Köpte ett fikonträd häromdagen och bladen doftar fantastiskt gott...med det sagt vill jag gärna har tips på fräscha parfymer med fikonnot 😁

Hit me!

Ps: Helst inte snordyrt...

Köpte ett fikonträd häromdagen och bladen doftar fantastiskt gott...med det sagt vill jag gärna har tips på fräscha parfymer med fikonnot 😁

Hit me!

Ps: Helst inte snordyrt...
Om du vill ha något billigare - Acqua Di Parma Fico Di Amalfi (hållbarheten är dock sisådär). Vill du betala snäppet mer rekommenderar jag Dior Balade Sauvage (har inget med Sauvage-serien att göra, utan tillhör Privée-kollektionen). :)

Hej tråden!
Jag är sen på bollen men kört Mojave Ghost mycket på senaste i vår, superenkel men fräsch :)
Tips på var man kan köpa ny flaska till bra pris? Ser sällan Byredo på rea, senast vid jul men det är ju en bit bort nu…

IMG_4157.jpeg
Har rätt kasst re-sale värde i grupperna så den kommer ut med jämna mellanrum. Brukar ligga för 1k per 100ml.
Med det sagt gillar jag den också.

Köpte Ombre Nomade från LV i julas och måste säga att det är den bästa kvällsparfymen jag någonsin testat. Dyr/ kanske överprisad men grymt bra. Dock väldigt stark så den kommer räcka mycket längre än de flesta parfymer.

Bilagor

• mtlkaqg7ynb8.jpg
    mtlkaqg7ynb8.jpg
    24.7 KB · Visningar: 4
Kul att du gillar den. Jag har försökt att gilla den.
Men det går inte. Kör Britannia idag.
Den är så bra!
Screenshot_20230515_172428_Gallery.jpg
🇬🇧🤝❤️
A9FC3B3C-AC8A-4B22-AEB6-CCFF3C0607DE.jpeg

Britannia är grym! Min sambo diggar den stenhårt. Håller span på den också!

Great Britain är väldigt speciell, förstår att inte alla kommer överens med den. Den påminner mig om min mormor (på ett väldigt bra sätt, lol), misstänker att det är någon gammal Cuir de Russie-historia som hon lirat!

Tillbaka
Topp