• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

E444630D-B48E-40FE-9AF7-499046118C08.jpeg

Man måste nog varit aktiv kund på senare tid. Det var längesedan jag köpte något och jag får heller inte upp märkena eller sale sidan.

Haha. Jag slog till på en. Vill minnas att den var bra när jag doftade på den förra året.
Gillar annars den vanliga vikingen som jag också har

Svarar mig själv för uppmärksamhet. Haha ingen som kan komma med inspel? Vill ha en bra sommardoft som sitter lite. Creed Viw satt en timme max.

Sommar/sommar eller vår/sommar?

Jag tjatar om denna varje år men The fragrance kitchen - Cosmos är en aquatisk doft typ som costa azurra men med betydligt mkt bättre longevity.

Roja Oceania är också grym i samma genre. Helt ok prestation för denna typ av doft. Även Isola blu bör ticka dina boxar!

Guerlain - Homme (mint, rom - mojito på flaska) är också en favorit på sommaren.

Perris - Mandarino di sicilia är en riktigt fin sommardoft, likaså Arancia. Inga prestationsmonster men inte dåliga vid högre antal spray.

Jag gillar också Fahrenhet Aqua men den är diskad och svår att få tag i.

Om du vill ha något lite mer tropiskt men ändå niche är Bortnikoff - Amber Cologne grym. Körde den igår, frangipani i överflöd. Bra longevity.

Vill du ha en aquatisk doft som sitter i veckor är Megamare eller Boadicea - Aqua Sapphire ditt givna val. Men en rejäl varning på bägge kring både projektion och longevity. Vi snackar DAGAR inte timmar.

Sommar/sommar eller vår/sommar?

Jag tjatar om denna varje år men The fragrance kitchen - Cosmos är en aquatisk doft typ som costa azurra men med betydligt mkt bättre longevity.

Roja Oceania är också grym i samma genre. Helt ok prestation för denna typ av doft. Även Isola blu bör ticka dina boxar!

Guerlain - Homme (mint, rom - mojito på flaska) är också en favorit på sommaren.

Perris - Mandarino di sicilia är en riktigt fin sommardoft, likaså Arancia. Inga prestationsmonster men inte dåliga vid högre antal spray.

Jag gillar också Fahrenhet Aqua men den är diskad och svår att få tag i.

Om du vill ha något lite mer tropiskt men ändå niche är Bortnikoff - Amber Cologne grym. Körde den igår, frangipani i överflöd. Bra longevity.

Vill du ha en aquatisk doft som sitter i veckor är Megamare eller Boadicea - Aqua Sapphire ditt givna val. Men en rejäl varning på bägge kring både projektion och longevity. Vi snackar DAGAR inte timmar.

Tackar tackar.. mig gör det ärligt inget om det är generiskt, designer, niche eller vad som. Det viktigaste är performance och longlivety. Min hud kan typ ej bära fräscha dofter. Så gärna monster haha lr lite tyngre, men som funkar på sommaren. Därav jag tänkte JPG Le male bleau Edp, men skulle vilja ha något utlåtande innan.

Guerlain - Homme låter ju najs. Den ska jag prova.

Tömde halva Armani Adg edp förra sommaren . Ingen jättekul doft. Men funkade någorlunda. Testat Xerjoff 40knots, aventus, viw, u name it. Men allt försvinner efter dryga Timmen. Därav jag älskar höst och vinter rent doftmässigt xD

Tackar tackar.. mig gör det ärligt inget om det är generiskt, designer, niche eller vad som. Det viktigaste är performance och longlivety. Min hud kan typ ej bära fräscha dofter. Så gärna monster haha lr lite tyngre, men som funkar på sommaren. Därav jag tänkte JPG Le male bleau Edp, men skulle vilja ha något utlåtande innan.

Tömde halva Armani Adg edp förra sommaren . Ingen jättekul doft. Men funkade någorlunda. Testat Xerjoff 40knots, aventus, viw, u name it. Men allt försvinner efter dryga Timmen. Därav jag älskar höst och vinter rent doftmässigt xD
Av de sommardofter jag äger har denna bäst tryck i. (Är lite speciell och kanske inte för alla men den är helt klart på min topp3 lista och den med bäst longevity av mina sommardofter)
Xerjoff Torino21

Om du gillar Aventus, så kanske ökända Nishane - Hacivat kan vara något. Inget fel på hållbarhet där.

DD: Ella K - Ghibli
1685715331624.jpeg

Detta är så out of character för mig. Jag klarar inte gourmandiga dofter. Alltså inte alls. Jag sålde Enigma parfum inte en utan två ggr för att den är för gourmandig. Och den är inte särskilt gourmandig.

Ghibli är en läderdoft först och främst, men lädret är ackompanjerat av nougat (!) och jasmine. Det låter helt sjukt men flyger riktigt jäkla bra!

Det kan bli en flaska av denna!

Den senaste versionen av homme har bäst longevity. Jag har en äldre edp, edt och en special-version som gjordes med pinifarina. Men den nya edpn har bäst performance.

Nån nämnde Hacivat - den bör du pröva. Hade det inte varit för min avsky av ananas i parfym hade jag haft den. Bra performance minst sagt.

Den senaste versionen av homme har bäst longevity. Jag har en äldre edp, edt och en special-version som gjordes med pinifarina. Men den nya edpn har bäst performance.

Nån nämnde Hacivat - den bör du pröva. Hade det inte varit för min avsky av ananas i parfym hade jag haft den. Bra performance minst sagt.
Är nog ananas-tonen som får.mig att må illa. Annars gillar jag den 🤣

Vågar man slå till i blindo på G Homme?

AW med Gents, riktigt trevligt parfymsnack över ett par drinkar.

Edit: de hade lyckats riktigt bra med drinken som skulle likna Widian White! Bitter, örtig, frisk, söt och blommig!
Alustre var en grymt god drink och ännu godare parfym, men de var inte så lika varandra.

20230602_163625.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp