• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Låter spännande. Hittar ingen butik som säljer i "närheten" tips? Eller har du en flaska att avyttra?:)
Min flaska stannar tyvärr.
Körde den nu idag när jag kom hem efter jobbet och tog en sväng till stranden efter jobbet med dottern (8 år) som plötsligt och spontant proklamerade att ”den här parfymen du har nu är kanske den bästa av alla dina parfymer”. 😁

Köpte min flaska från Fragrance & Art i Sundsvall.
Kan splitta av min men portot härifrån (DK) är 50kr.

Ser den nämnas som sommardoft ibland men har svårt att förstå det, är det namnet som gör det? Doften i sig är ju en rätt söt amber? Får inga sommar/akvatiska vibbar alls av den.
Jag tycker den funkar super nu i värmen. Sålde min till polaren som kör den hela tiden när vi spelar golf. :D

Min flaska stannar tyvärr.
Körde den nu idag när jag kom hem efter jobbet och tog en sväng till stranden efter jobbet med dottern (8 år) som plötsligt och spontant proklamerade att ”den här parfymen du har nu är kanske den bästa av alla dina parfymer”. 😁

Köpte min flaska från Fragrance & Art i Sundsvall.
Kan splitta av min men portot härifrån (DK) är 50kr.
Ska googla runt lite annars kan det vara ett alternativ :D

Kul komplimang ju.

• Like
Reactions: S.L
DD:
2A5A71AA-9B6B-432E-AD7F-6A393BEF4117.jpeg

Vad tycker panelen om min samling? Har lite svårt för nischparfymer. Pegasus funkar fint för mig, den är ju på gränsen mellan nisch och desginer. Haltane är dock lite för mycket nisch för min del, så den lär säljas. Men vad bör jag köpa istället för den, vad tycker ni saknas i samlingen?
DB3400CF-97F5-4319-942D-31D340ABF04B.jpeg

Vad tycker panelen om min samling? Har lite svårt för nischparfymer. Pegasus funkar fint för mig, den är ju på gränsen mellan nisch och desginer. Haltane är dock lite för mycket nisch för min del, så den lär säljas. Men vad bör jag köpa istället för den, vad tycker ni saknas i samlingen?
Åh du har lite olika le male. Är sugen på den gamla godingen igen, funka Blaeu på sommaren?

Kanske byta ut Haltane mot:

Vi ser ut att ha samma smak. Kan också rekommendera PdM Layton och Tom Ford Noir Extreme.

Vad menar du med ”för mycket niche”? Vill nog hävda att PdM är rätt masspleasing över lag. I samma fack som typ moderna Tom Ford parfymer.

Jag hade nog testat mig fram till vad jag gillar. I mitt fall har jag några olika typer av dofter jag gillar:

• Franska tagningar på orientaliska parfymer
  • Chypres
  • Aromatiska fougeres

Har säkert 10 oud/ros och lika många Chypres. Så hitta det du gillar och kör olika takes på dem.

Men saker jag tror funkar för dig:

Dior - privee. Typ spice blend, ambre nuit, tobacolor
Armani prive. Typ Bleu lazuli, ambre eccentrico, sable or
Hermes Hermessence. Ambre narguile, vetiver tonka

Dagens.
Eftersom det fortsatt är vårtemperatur ute så funkar den här bra.

@eau.m.g frugan uppskattade tipset.

För mig är det en märklig kreation.
Den har ngt lite old school över sig men även en del lite modernare inslag. Tycker den påminner om annat men också ingenting.

IMG_8703.jpeg
Håller med! Jättesvår att sätta fingret på. Fin men inte mindblowing, den har en plats i samlingen för att frugan gillar den 😊

Tycker namnet är helt fel dock!

Tuxedo eller Moustasche EDP. Helst den första, men den andra duger.

Skulle sagt Oud Wood, men du gillar inte Haltane så hoppar den då jag tycker de är ganska nära varandra.

Tillbaka
Topp