• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
F230937A-846E-4ABF-99EC-2BC2FBE9CC56.jpeg

Fick med några samples när jag handlade på Kicks. Testade nyss Montblanc Legend...har för mig att den är rätt hypad. Helt seriöst, den doftar ju till 100 % som PDM Percival? Hade aldrig kunnat märka skillnaden.

Also, ser att det finns en edp version? Någon som testat den?

Måste köra ett riktigt test imorgon. Verkligen positivt överraskad.
20230704_214739.jpg

Har inte provat Legend EdT men har en flaska av EdP hemma. Påminner som sagt väldigt mycket om PDM Percival. Har läst mig till att EdP är lite mörkare (lite rökigare?) än EdT. En trevlig lättsam doft som funkar till det mesta.

Har inte provat Legend EdT men har en flaska av EdP hemma. Påminner som sagt väldigt mycket om PDM Percival. Har läst mig till att EdP är lite mörkare (lite rökigare?) än EdT. En trevlig lättsam doft som funkar till det mesta.
Alright! Performance på edt är sådär...samtidigt är den skitbillig så det är ju bara att spraya på.

Funkar edp på sommarn ?:)
Jag har kört den några dagar under sommaren på kontoret som är hyfsat svalt, det funkar. Men utomhus när det är varmt skulle jag välja något lättare (brukar bli Versace Pour Homme då som jag tycker är riktigt prisvärd).

Alright! Performance på edt är sådär...samtidigt är den skitbillig så det är ju bara att spraya på.
EdP är helt OK gällande performance men ingen beast mode. Tror dock att jag blir lite näsblind, brukar märkas när jag kommer hem och tar av mig kläderna och märker att det fortfarande luktar rätt mycket av dem.

Är i Italien 🇮🇹 och passar som vanligt på att parfymshoppa. Först ut en liten tillverkare jag aldrig hört talat om men som råkade ligga precis bredvid min favorit-lunchrestaurang i Rom. Mauro Lorenzi parfumes. Mauro var i butiken och jag testade igenom 20 parfymer. Förvånansvärt hög kvalitet på allt. Så förvånandsvärt hög att jag blir förbannad på att jag köper Roja.

IMG_3028.jpeg

IMG_3027.jpeg

Fastnade för denna. En av få rosdofter han hade. Men som verkligen lirade bra på min hud. Ett starkt tips om ni är i Rom. Då får ni världens bästa carbonara vägg i vägg också! 129€ för 100 ml i extrait koncentration.
IMG_3029.jpeg

Senast ändrad:
Semesterns tredje doft

Acqua degli dei - Blu

1688985534474.jpeg

Riktig sommardoft med extra allt. Namnet på huset kommer från kusten utanför Tropea (där de också kommer från). Det betyder ”Gudarnas kust” (Costa degli dei) och är rätt träffande givet hur vacker kusten är.

Doften är en blå doft (tänk Bleu de Chanel) men har en mint-not och en fikon-not som gör den betydligt mer rolig. Den har också förvånandsvärt bra prestanda.

66EUR för 100 ml är också en klart rimligt pris. I synnerhet jmf med vad jag betalade för Chypre Extraordinaire, trots att jag fick ett väldigt bra pris!

Senast ändrad:
Semesterns fjärde parfym

Hermès Hermessence - Poivre Samarcande (Partial)

IMG_3242.jpeg

Blindköp på Tradera från solstolen. Hela Hermessence serien (Jean Claude Ellenas motsvarighet till Chanel, Dior et als lyxkollektioner) är betydligt mer okänd än de andra. Den kändaste är väl Ambre Narguile. Samtliga är horribelt prissatta.

Denna kostar 504USD. (https://www.hermes.com/us/en/product/poivre-samarcande-eau-de-toilette-V38170/).

Jag betalade 1000 sek ink frakt för den. Det kanske (!) den är värd. Vi får se .

Semesterns fjärde parfym

Hermès Hermessence - Poivre Samarcande (Partial)

IMG_3242.jpeg

Blindköp på Tradera från solstolen. Hela Hermessence serien (Jean Claude Ellenas motsvarighet till Chanel, Dior et als lyxkollektioner) är betydligt mer okänd än de andra. Den kändaste är väl Ambre Narguile. Samtliga är horribelt prissatta.

Denna kostar 504USD. (https://www.hermes.com/us/en/product/poivre-samarcande-eau-de-toilette-V38170/).

Jag betalade 1000 sek ink frakt för den. Det kanske (!) den är värd. Vi får se .
Såldes ju här på forumet för 650kr för inte länge sedan, låg ute jättelänge 😅

6A3EB555-084A-4C82-8E5E-0709D5A674DF.jpeg

Tillbaka
Topp