• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Fick bli en lite tyngre doft idag.
IMG20230724061020.jpg

Kör Replica At the Barbers, andra gången jag får kommentar om den på jobbet i stil med "visste att du var här, kände parfymen på nedervåningen".

Tycker att den sitter rätt bra, men inte så jäkligt för en edt i fougere? 😅 Kör 5 sprays.

Inga av kommentarerna har varit i negativa ton, mer conversation starters. Fyller sin barber shop funktion iaf, en av dem brukar fråga om jag har ny parfym på mig men denna gången sa hon "after shave" istället haha

Älskar (!) Paris. Försöker åka dit en gång om året ungefär. Parfymshoppingen är inte av denna värld. Bara Jovoy är värt resan!
Är själv en Dior fanboy och tror jag besökte 6 olika Dior butiker i Paris. Vetivern lyckades jag bara hitta på ett ställe, så det fick bli 2st av den.

Cheval Blanc kan man enbart köpa på Dior Spa Cheval Blanc, så där köpte både frugan och jag en varsin 250ml :)

Tyvärr så lyckades jag aldrig hitta en Mitzah som jag också var ute efter.

Senast ändrad:
Är själv en Dior fanboy och tror jag besökte 6 olika Dior butiker i Paris. Vetivern lyckades jag bara hitta på ett ställe, så det fick bli 2st av den.

Cheval Blanc kan man enbart köpa på Dior Spa Cheval Blanck, så där köpte både frugan och jag en varsin 250ml :)

Tyvärr så lyckades jag aldrig hitta en Mitzah som jag också var ute efter.

Förstår dig! De där limiterade sakerna är ju hopplöst svåra att få tag i. Det sjukaste är att deras butikspersonal har absolut noll koll.

Diors privee-linje är överlägset bäst av lyxmärkena IMO. Men jag föredrar deras Oud rosewood och leather oud. 😁

Förstår dig! De där limiterade sakerna är ju hopplöst svåra att få tag i. Det sjukaste är att deras butikspersonal har absolut noll koll.

Diors privee-linje är överlägset bäst av lyxmärkena IMO. Men jag föredrar deras Oud rosewood och leather oud. 😁
Ja, där har du helt rätt i. Nästa alla Dior butikerna som jag besökte så hade butikspersonalen ingen koll alls på sina saker.

Jag fick nästan övertala dom att det finns Vetiver, Granville och Mitzah som parfymer, men väldigt limiterade eller diskade.

Men Dior butiken på 326 Rue Saint Honore fick jag grym service där dom inte hade det som jag sökte efter, men att dom hjälpte till med att ringa runt till olika Dior butiker för att leta rätt på Vetivern.

Ja, Oud Rosewood och Leather Oud är så jäkla awesome, men dom har man ju redan 😍 Den här trippen till Paris var att leta rätt på de mera ovanliga parfymerna.

Så om det är någon här på forumet som har Diors - Mitzah, eller Granville som kan tänka sig att sälja, så hojta gärna till 😊

Ja, där har du helt rätt i. Nästa alla Dior butikerna som jag besökte så hade butikspersonalen ingen koll alls på sina saker.

Jag fick nästan övertala dom att det finns Vetiver, Granville och Mitzah som parfymer, men väldigt limiterade eller diskade.

Men Dior butiken på 326 Rue Saint Honore fick jag grym service där dom inte hade det som jag sökte efter, men att dom hjälpte till med att ringa runt till olika Dior butiker för att leta rätt på Vetivern.

Ja, Oud Rosewood och Leather Oud är så jäkla awesome, men dom har man ju redan 😍 Den här trippen till Paris var att leta rätt på de mera ovanliga parfymerna.

Så om det är någon här på forumet som har Diors - Mitzah, eller Granville som kan tänka sig att sälja, så hojta gärna till 😊

Köpte precis större dekanter på Cannage cuir och Mitzah, om du snubblar över flaskor av dem som är jag klart intresserad! Vi kanske kan göra en gemensam satsning 😁

Köpte precis större dekanter på Cannage cuir och Mitzah, om du snubblar över flaskor av dem som är jag klart intresserad! Vi kanske kan göra en gemensam satsning
Absolut.
Cuir Cannage är helt awesome som jag har en fullflaska av, men kan lätt tänka mig att köpa en backup till av den 😋
Mitzahn finns fortfarande på Diors hemsida, men den har varit slutsåld i många månader där.
Har hållit utkik där nästan varje dag och hoppats att den ska kunna beställas igen 🤞🏻

Absolut.
Cuir Cannage är helt awesome som jag har en fullflaska av, men kan lätt tänka mig att köpa en backup till av den 😋
Mitzahn finns fortfarande på Diors hemsida, men den har varit slutsåld i många månader där.
Har hållit utkik där nästan varje dag och hoppats att den ska kunna beställas igen 🤞🏻
Säg till när den är tillgänglig igen! Likaså med Cannage!

Absolut.

Påstås vara diskade :-(

Köpte precis en split på en 2011 batch 😁

Nice! Älskar den!

När jag var i Paris förra veckan så lyckades jag leta rätt på 2 helt otroliga parfymer som jag fick testa.
Dessa 2 fick mig äntligen uppleva den ”riktiga” barnyardiga & animaliska doften/lukten enligt mig. Något som jag har letat och strävat efter hos en parfym en bra tid nu.

Dessa 2 parfymer var:

Louis Vuitton - Pur Oud
&
FM - The Night

Oh my fiking goodness vad gudomligt skanky båda dessa var, men på ett väldigt trevligt sett.
Jag har inte doftat något liknande tidigare.
Det närmsta jag har testat hittills är Xerjoffs - Zafar som jag äger. Men både Pur Oud och The Night slår Zafaren med hästlängder utan tvekan och då är Zafaren ändå en väldigt ”challenging” parfym som dom flesta skulle hata 😄

Men både LV-PO och FM-The Night väckte den där ”måste ha” känslan hos mig. Men när prislappen är nästan overkligt höga på båda, så var jag tvungen att släppa det helt och hållet för denna gång.
Jag fick nöja mig med att ”bara” köpa FM - The Moon som sved till rätt så rejält i plånboken också. Men det hade jag precis råd med och det fick bli ett bra avslut på min Paris semester 😎
The Moon är asnajs heltklart 😋

Men både PO och Night hamnar helt klart på min framtida ”must have” lista och jag hoppas dessa införskaffas inom en snar framtid hoppas jag 🤞🏻🤞🏻

Betyg då… Båda får 10/10 utan tvekan

Vilka här har doftat på dessa 2 helt outstanding parfymer?

Senast ändrad:
När jag var i Paris förra veckan så lyckades jag leta rätt på 2 helt otroliga parfymer som jag fick testa.
Dessa 2 fick mig äntligen uppleva den ”riktiga” barnyardiga & animaliska doften/lukten enligt mig. Något som jag har letat och strävat efter hos en parfym en bra tid nu.

Dessa 2 parfymer var:

Louis Vuitton - Pur Oud
&
FM - The Night

Oh my fiking goodness vad gudomligt skanky båda dessa var, men på ett väldigt trevligt sett.
Jag har inte doftat något liknande tidigare.
Det närmsta jag har testat hittills är Xerjoffs - Zafar som jag äger. Men både Pur Oud och The Night slår Zafaren med hästlängder utan tvekan och då är Zafaren ändå en väldigt ”challenging” parfym som dom flesta skulle hata 😄

Men både LV-PO och FM-The Night väckte den där ”måste ha” känslan hos mig. Men när prislappen är nästan overkligt höga på båda, så var jag tvungen att släppa det helt och hållet för denna gång.
Jag fick nöja mig med att ”bara” köpa FM - The Moon som sved till rätt så rejält i plånboken också. Men det hade jag precis råd med och det fick bli ett bra avslut på min Paris semester 😎
The Moon är asnajs heltklart 😋

Men både PO och Night hamnar helt klart på min framtida ”must to have” lista och jag hoppas dessa införskaffas inom en snar framtid hoppas jag 🤞🏻🤞🏻

Betyg då… Båda får 10/10 utan tvekan

Vilka här har doftat på dessa 2 helt outstanding parfymer?

Blev erbjuden ”the night” för en stund sen men tackade nej. 😁 ombre Nomade från LV bör du gilla också!

Blev erbjuden ”the night” för en stund sen men tackade nej. 😁 ombre Nomade från LV bör du gilla också!
Ombre Nomade testade jag också hos LV.
Den var jätte trevlig helt klart, men Pur Ouden var den jag fastnade verkligen för. WOW säger jag bara 😮

Om du vet vart man kan köpa The Night till hyffsat bra pris, så hojta till 😊

Va inte så bra, 30 ml för 4k

Ok.
På gränsen att vara lite för dyrt.
Men om det var en 30ml dekant för 4k så var det helt klart för mycket.
Jag är en sucker för OG flaska och full presentation 😄

Jag får nog vänta tills nästa Black Friday eller liknande och hoppas på nåt bra erbjudande på nån sajt som säljer just The Night

Någon som har ett tips på något nu för kontoret som dels håller länge och gärna går i trä/tobak utan att vara för orient?

Gillar och använder annars dagligen bleu de Chanel och byredo bibblan och söker väl något mer mot den sistnämnda 🤷🏼‍♂️

Tillbaka
Topp