• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
2F256D48-CBE4-4AB3-959E-54105BC0A2B5.jpeg

DD från BB 👶 (Ingen unge än)

1695191265808.jpeg

Detta är alltså Martin Lorentzons parfymhus. Ni vet han som grundade Spotify (tillsammans med Ek et al). Han blev tydligen tillsammans med nån av tjejerna på Sniph och torskade dit på dofterna. Tjejen är som jag förstår det ute ur bilden men kärleken till parfym består.

Gott så. Men hur fan luktar det då? Well, detta är nog kanske den parfym jag testat som jag är mest säker på att @S.L skulle direkt avsky. Den doftar nämligen bara 2,5 saker:

1. Oud (syntet)
2. Saffran
2,5. Lite vetiver (men döljs mest av ovan).

Den projicerar rätt hårt men är inte kasst blandad. Det är inte en felfördelning av förhållandet mellan noterna. Däremot är den rätt linjär och måste jag säga lite tråkig. Jag gillar ju att bära den här typen av dofter, i synnerhet på arbetsdagar (tunga, maskulina dofter som ger mig whiffs under dagen). På hemmaplan föredrar jag mer feminina dofter med mycket nyanser.

Den här går i samma kategori som Diors - Leather Oud men är betydligt mindre raffinerad.

Trots att jag inte tycker råvarorna är av yppersta kvalitet (iaf inte oud, svårt att uttala mig kring de andra) och dess endimensionella doftresa kan jag lätt tänka mig att ha en flaska som office scent. (Rekommenderar inte andra att köra på samma spår, er HR kan vara osoftare än min).

6,5/10.

Nej du tänker fel! Varje gång frugan köper nån vagn, barnskydd eller nåt annat skit - får du spendera på parfymer. Tror aldrig jag handlat så mycket doft som när jag var pappaledig. 😁
När du säger det så var det faktiskt det enda nöjet jag hade under pappaledigheten… fast hemma med en unge mitt i brinnande pandemi då allt var stängt. Förutom KS alla enablers och parfymbutikerna online 😂

Louis Vuitton Imagination, finns det någon liknande doft som ni gillar? Tycker om den oerhört mycket men hade vart kul att testa någon liknande. 😊

Louis Vuitton Imagination, finns det någon liknande doft som ni gillar? Tycker om den oerhört mycket men hade vart kul att testa någon liknande. 😊
Har för mig att den jämförts av några som relativt nära besläktad med Xerjoff Uden, jag tyckte väl inte att det var direkt spot-on att jämföra dock.
Uden är förövrigt en fantastiskt fin doft som är värd att testa oavsett.

Mitt tips är att inte köpa liknande parfymer utan testa efter annat du kan gilla men:

Bvlgari - man
Terre d Hermes (inte eau intense vetiver)
Boadicea the victorious - Vetiver imperiale
Guerlain - Vetiver
Har så många jag gillar men inte som den här.
Vet inte riktigt om det är Vetiver eller det träiga jag gillar.

Tillbaka
Topp