• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
349A8050-A60A-4FEC-A16C-022ADAC74DDB.jpeg

33BEF3B0-BA8D-4EB8-A123-85E706AA631D.jpeg

Har, rent parfymmässigt, legat av mig lite på senaste tiden men det är som allt annat här i livet - det går lite i vågor.
Dock appliceras det friskt likväl och denna fick bli den gångna veckans resekompanjon till Grek-landet. Mycket bra grejer. Presterar väl i värme, har helt ok longevity och sillage. Har växt fram som en av favoriterna på sommaren. Tvålig, fräsch citrus men inte som andra citrusfreshies. Här finns lite karaktär. Givetvis har det överdrivits med antal sprays vid applicering men så är det ju med det mesta...
IMG_20230910_221612.jpg

Ingen här som har tröttnat på sin Acqua Di Parma Sandalo och kan tänka sig sälja?

Gamla eller nya är båda av intresse

Jag har Orto Parisis Megamare som sommarparfym och älskar den. Tänkte nu komplettera med en till, gärna en mer höstig och/eller vintrig doft från märket å tänkte därför höra här: någon som testat andra dofter från detta märke å orkar sig på en kortare recension?

Jag har Orto Parisis Megamare som sommarparfym och älskar den. Tänkte nu komplettera med en till, gärna en mer höstig och/eller vintrig doft från märket å tänkte därför höra här: någon som testat andra dofter från detta märke å orkar sig på en kortare recension?

Testat närapå allt från Orto Parisi och Nasomatto. (Bägge är Alessandro Gualtieri).
Bäst för höst/vinter är (IMO):

Nasomatto - Baraonda
Nasomatto - Duro
Nasomatto - Pardon
Orto Parisi - Stercus
Orto Parisi - Terroni (beware, nuclear performance)
Orto Parisi - Cuoium

Testat närapå allt från Orto Parisi och Nasomatto. (Bägge är Alessandro Gualtieri).

Nasomatto - Baraonda
Nasomatto - Duro
Nasomatto - Pardon
Orto Parisi - Stercus
Orto Parisi - Cuoium
Och för vår/sommar?
Som komplement till Megamare...

Nasomatto - Baraonda
Nasomatto - Duro
Nasomatto - Pardon
Orto Parisi - Stercus
Orto Parisi - Cuoium
Orto Parisi - Bergamask
Nasomatto - Absinth

Bägge vår snarare än sommar. Megamare är den enda renodlade sommardoften.

Silver musk funkar också. Doftar som rena lakan.
Tusen tack @Tjabo !

Om någon annan har input så var inte blyga 😁

Tusen tack @Tjabo !

Om någon annan har input så var inte blyga 😁
Inget nytt jämfört med Tjabo, men instämmer i Baraonda som kanske den perfekta höst/vinter doften, riktigt jäkla bra. Duro o Pardon är också bra och användarvänliga.

Tycker där i mot även Stercus och Cuoium bör få en varningsflagga som inte "blind buy safe". Som en anekdot så är Cuoium den enda parfym jag någonsin varit tvungen att skrubba av mig för den var rent utsagt vidrig och sjukt jävla stark.

Nån som gått lös på Guerlains lyxlinje l’art & la matiere? Testade Cherry oud och santal pao rosa för länge sen och har för mig att de var bra.
Men minns fan inte..

Tillbaka
Topp