• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Sökte i tråden lite angående Deloox - hur är era erfarenheter med dem? Såg att någon av er blivit lurade på just en Nishane som är till bra pris, men det ringer ju såklart varningsklockor också.
Köpte nyligen en Nishane Tempfluo från dom, inga konstigheter.

DD:
FAD90B3A-882F-47EF-A12A-64E754403E3C.jpeg

EMD/KD:
9EE01C47-6CA7-418E-B1A8-86B9B0E94892.jpeg

40 Rogue är Manuel Cross tolkning av 40 Love, en doft lanserad 1947 av Jean Desprez:

Lovade ju återkoppla ang min avancerade/raffinerade foto set-up, här är den:
39421FF4-0185-4E8C-990D-5F44DDC51520.jpeg

Ett fönster nästan rakt ovan (notera flaskans skugga i första bilden) och ett till i väggen bakom mig/kameran i bild 2 ger delar av året bra ljus att fota i. Alla bilder är tagna med mobilen (en några år gammal iphone).

Jag är mer en designerskille, gillar YSL, Chanel, Armani, JPG, osv. Men har varit nyfiken på Sartorial Pengaligon ett bra tag, men aldrig luktat på den. Så är det värt att blindköpa Sartorial Pengaligon?
04BF3C96-48F7-4BF3-9030-CADFB58084DE.jpeg

Är det nån som har förslag på alternativ som doftar likt MDCI Chypre Palatin? eller nån som har en skvätt att sälja?

Rätt få billiga dofter och ingen exakt likadan tyvärr men:

Amouage jubilation 25 for women
Roja - Chypre Extraordinaire
Guerlain - Mitsuoko extrait (eller vintage-versioner)
Paco rabanne - La nuit edp

Jag är mer en designerskille, gillar YSL, Chanel, Armani, JPG, osv. Men har varit nyfiken på Sartorial Pengaligon ett bra tag, men aldrig luktat på den. Så är det värt att blindköpa Sartorial Pengaligon?
04BF3C96-48F7-4BF3-9030-CADFB58084DE.jpeg
I min bok, absolut!
Det finns ju aldrig några garantier och ingen doft faller ju alla på läppen men den är iaf inte svår på något vis tycker jag.

EMD/KD:
F3F84494-B3B3-474F-A224-1B864F92D136.jpeg

Efter det mer eller minfdre rutinmässiga söndags-arbetspasset med några timmar i trädgården och efterföljande dusch så har man iaf alltid en ny doft att se fram emot. Denna söndag blev det PR La Nuit EDP, en av de bästa dofterna jag upplevt. Ser fram emot när @Tjabo landar in Parfum versionen, svårt att tro att den trumfar EDP men osvuret är väl bäst.

EMD/KD:
F3F84494-B3B3-474F-A224-1B864F92D136.jpeg

Efter det mer eller minfdre rutinmässiga söndags-arbetspasset med några timmar i trädgården och efterföljande dusch så har man iaf alltid en ny doft att se fram emot. Denna söndag blev det PR La Nuit EDP, en av de bästa dofterna jag upplevt. Ser fram emot när @Tjabo landar in Parfum versionen, svårt att tro att den trumfar EDP men osvuret är väl bäst.

Förhandlar om den i skrivande stund (parfum). Delar din känsla kring La Nuit edp. Den är i paritet med Chypre Extraordinaire för mig.

• KS Love
Reactions: S.L
Ibland känns det som att du och jag var coolare förut.
Nu är vi bara okomplicerade. Jag med plum japonais/candy och du
med chypré eller MFK. Haha

@Notorious Niklas bara låtsas vara okomplicerad. Till mig skickar han Crime & Punishment. Den har bara fyra olika sorters oud.

Bra info i King om den doften.
"En nischparfym är även skiktad i olika lager vilket gör att doften utvecklar sig på huden under dagen."
Nu vet ni.

HAHAHAHAHA, vilken dynga.

Dagens nytillskott.
IMG_20231002_162552.jpg

De flesta har ju såklart redan testat denna men det var första gången idag för min del. Fantastisk. Lagom lite hallon i toppen, extremt härligt läder med en alldeles lagom touch av rökighet. Utöver det nämnda är den ju påtagligt lik Ombré Leather, vilket inte gör något alls - tvärtom. Denna kommer gå varm ett tag framöver. Mycket stark 4:a av 5.

Tillbaka
Topp