• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens leverans, 100ml denna gång!😃 gästerna kommer 18. Så jag hinner hälla på mig 10ml.
Trevlig helg

DD:

20231027_170625.jpg

Har inte brytt mig om parfymer så mycket, men eftersom jag vaknade tidigt i natt kände jag att det var lika bra att börja bry sig och forska lite.
Det resulterade i en beställning av prover från lesecretdumarais.com baserat på tips från Pojkfrökens blogg. :)

fragrances.jpeg

Personen som har rekommenderat de där dofterna borde ju få nackskott. Herregud

Hahaha, nu är du liiiite väl hård! Har bara testat 4 av dem, de är habila rackare alla fyra men äger bara flaska av en, vilket kanske säger något men det är ju inga dåliga dofter, bara inte så där jättebra heller 😅
Nja, är jag det. Kan ju tycka att en nybörjare borde presentera sig i tråden, berätta vad man gillar. Så kan vi här, som har kanske bäst kompentens och bredd i Sverige, hjälpa personen med en doftprofil. Och sedan tipsa om 10-15 samples som personen i fråga borde testa.

Personen som har rekommenderat de där dofterna borde ju få nackskott. Herregud

:D
Jag har i nuläget bara förhoppningen att lära mig något om vad jag tycker om olika LUKTATIVA familjer (nytt favoritord jag lärde mig alldeles nyss).
Sen får vi se om jag vågar låta er tipsa om nåt. :cigar:
Några i listan klickade jag i på eget bevåg bara för att täcka in lite mer. Med lite tur har jag beställt parfymer som ska representera detta, alldeles supervetenskapligt:

VANILJ
Diptyque - Eau Duelle
MAIN:VANILLA
Amber / Oriental

IRIS
Frederic Malle - Iris Poudre
MAIN:IRIS
Floral / Aldéhydé

Heeley - Iris de Nuit
MAIN: IRIS
Floral / Powdery / Woody

MUSK (& KRYDDIGA)
Frederic Malle - Musk Ravageur
Muscy /Oriental / Spicy

TRÄ
Comme de Garcons - Monocle Scent One Hinoki
MAIN: INCENSE/VETIVER
Green / Woody

AKVATISK
PRO FVMVM ROMA - Acqua di Sale
Marine - Aquatic / Spicy / Woody

CITRUS
Heeley - Oranges and lemons say the bells of St. Clement’s
Citrus / Musky

VETIVER
Frederic Malle - Vetiver extraordinaire
MAIN:VETIVER
Green / Woody

FOUGÈRE
Maison Francis Kurkdjian Paris - Masculine Pluriel
Fougère / Woody

LÄDER
Penhaligon - Terrible Teddy
Leathery / Woody

GOURMAND
Kilian - Back to Black, Aphrodisiac
Floral / Gourmand / Oriental

BLOMMIGA
Diptyque - Olène
Floral

Senast ändrad:
Doft två från Sherwood. Även denna en fullträff.
IMG_4904.jpeg

Denna är dock betydligt svårare än den förra. Detta är oud och trots rätt mycket blommor är den inte särskilt floral. Visst mått av barnyard i synnerhet initialt men det lägger sig fort. En del kaffe, en del labdanum, en del geranium. Aldrig doftat på något som denna förut.

Tror jag hittat ett nytt favorithus. Köpte faktiskt två till direkt! Samma doft dock, men en parfym och en olja.

Nån som minns denna pärla ? Såldes på konsum och diverse livsmedelsbutiker fram till ca 2007 sen lades tillverkningen ner . Svensktillverkad i Stockholm . Fick nyligen tag på ett nästan fullt exemplar vilket var tur då min flaska nästan var slut av den sista jag köpte då ca 2005 . Doftar underbart och varmt ( påminner om min morfar )
IMG_6710.jpeg

Nån som minns denna pärla ? Såldes på konsum och diverse livsmedelsbutiker fram till ca 2007 sen lades tillverkningen ner . Svensktillverkad i Stockholm . Fick nyligen tag på ett nästan fullt exemplar vilket var tur då min flaska nästan var slut av den sista jag köpte då ca 2005 . Doftar underbart och varmt ( påminner om min morfar )
IMG_6710.jpeg
Just den flaskan minns jag från hyllan i min barndoms badrum.

Tillbaka
Topp