• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD :cool:
Är Elixiren ett värdigt slut för Boss Bottled sagan?
Det hoppas jag för kan knappast tro att de kommer någonsin med något bättre än denna.
Top notch designer 🤘
BBE.jpg

Drar till Barcelona en vända nästa vecka med jobbet och tänkte smita förbi Niche på arts hotell, har inte överdrivet med tid utanför jobbet. Känns dock halvt uppgivet när Euron gör att Escentica är typ 15% billigare på BtV.

Hur ser taxfreen ut i Barca numera? Är det bara som en gigantisk kicks likt Arlanda eller har de t.ex. Dior Privée där?

Drar till Barcelona en vända nästa vecka med jobbet och tänkte smita förbi Niche på arts hotell, har inte överdrivet med tid utanför jobbet. Känns dock halvt uppgivet när Euron gör att Escentica är typ 15% billigare på BtV.

Hur ser taxfreen ut i Barca numera? Är det bara som en gigantisk kicks likt Arlanda eller har de t.ex. Dior Privée där?

Bara hängt i loungerna på BCN flygplats så har noll koll där men The perfumery är värt ett besök (ska föranmälas så den koksade ägaren inte får tuppjuck). Det råder även fotoförbud och du kommer bli utsparkad om du inte följer det.

Niche är nice. Hotellet likaså (Barcelonas dyraste hotell). Också klart värt ett besök!

Bara hängt i loungerna på BCN flygplats så har noll koll där men The perfumery är värt ett besök (ska föranmälas så den koksade ägaren inte får tuppjuck). Det råder även fotoförbud och du kommer bli utsparkad om du inte följer det.

Niche är nice. Hotellet likaså (Barcelonas dyraste hotell). Också klart värt ett besök!
Mmm var sugen på The Perfumery men får nog inte tidsbokning att flyga riktigt med mitt
spretiga schema.

Men en snabbvisit på Niche och kanske en liten moctail på Arts.

tempImageY4fWQb.png

Fynd från forumet.
Mitt första test får bli Kajal Dahab, för den verkar mildast. OM jag skulle bli sömnig i natt vore det bra om parfymen inte höll mig vaken tänker jag.
Mhm! Den luktar godissockerbit och väldigt milt blommigt.

411974_medium_teasockerbiter.jpg

Senast ändrad:
Hacivat från Deloox har trillat in. Luktar utmärkt som förväntat och funderar seriöst på att bli en OPG.

Undrar dock om Nishane bytt stil på lådan?

Alla på nätet ser ut såhär;

1698939701293.png

Min ser ut såhär:

IMG_0370.jpeg

Senast ändrad:
Någon som vill bli av med en Acqua di Parma Yuzu eller Terre d’Hermès EDP?

Samt, har ni några tips på parfymer som liknar dessa som jag borde prova?

Nja, är jag det. Kan ju tycka att en nybörjare borde presentera sig i tråden, berätta vad man gillar. Så kan vi här, som har kanske bäst kompentens och bredd i Sverige, hjälpa personen med en doftprofil. Och sedan tipsa om 10-15 samples som personen i fråga borde testa.
En sån konsultation vill jag beställa 🤣 jag harvar och harvar men hittar inte vidare. Jag faller tillbaka på farenheit EDT. Inget fel på den iof, men man vill ju variera!! Tom Fords oud wood har höjts till skyarna överallt, köpte 100ml, inser att jag inte trivs med den. 🤷 gamla gröna paco rabanne är nice samma med azarro. Vad är nästa steg? 🤣

En sån konsultation vill jag beställa 🤣 jag harvar och harvar men hittar inte vidare. Jag faller tillbaka på farenheit EDT. Inget fel på den iof, men man vill ju variera!! Tom Fords oud wood har höjts till skyarna överallt, köpte 100ml, inser att jag inte trivs med den. 🤷 gamla gröna paco rabanne är nice samma med azarro. Vad är nästa steg? 🤣
Baserat på PR och Azarro (inte Fahrenheit) så kanske du skulle ha testat Tom Ford Beau de Jour istf Oud Wood.
Andra fina aromatiska alternativ i blandade prisklasser:

Tillbaka
Topp