• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
14061639-B982-4EB3-A6D7-66BDEEEFF8C4.jpeg

Den där var ju med på din lista, verkar inte gå att köpa dock? Är det diskad den är då eller...?

Är det någon som har några ml Nisean från Parfums de Marly och/eller Private Label från Jovoy Paris?
Byter eller betalar, fritt val!

Inser att jag inte har något Oud-baserad parfymprov. Måste ju ta reda på hur det luktar också.
Finns det någon parfym med framträdande oud-egenskaper som man kan köpa i liten provflaska (helst <10 ml)?
Om det finns någon där jag beställde senast vore det extra praktiskt: Le Secret du Marais

Har för mig att jag var inne på att köpa någon eller några småflaskor från Serge Lutens annars. Kan det stämma? Bra idé?
Tror inte man kunde köpa bara en provflaska hos dem dock.

Senast ändrad:
Catch & release.
Denna anlände idag,
B4FDA6BE-5B23-43FA-9FAD-B61E79A2CF1F.jpeg
915928F1-D1BF-48EC-B1E0-AF1A93F70C9B.jpeg

Minns inte riktigt varför men har haft denna på ”Vill testa”-listan rätt länge. Måste varit nåt jag läst/hört om den för länge sedan då jag var ny i intresset. Diskad sedan rätt länge och oftast tyvärr rätt så prissatt därefter. Förra veckan dök dock denna upp i Sverige till ett hanterbart pris så jag var såklart tvungen att, mot bättre vetande, bocka av den från listan.

Varför mot bättre vetande? Jo, jag visste nog innerst inne att vi nog inte skulle klicka, mycket har hänt på doftresan sedan jag först satte upp denna på ”listan”. Intrycken? Som förväntat rätt syntetisk, söt slagsida, lavender/amber/vanilj i tongivande roller. En variation på Le Male, Givenchy Pi, Reflection Man temat. Skönt att ha bockat av den men tack och hej doftpastej, redan imorgon går den vidare till ett nytt hem.

Riktigt fin flaska faktiskt, syns inte på bilderna tyvärr men baksidan är oregelbundet välvd och frostad, snyggt! Korken är tyvärr raktigenom plast (men rätt bra passform iaf).

Har sedan tidigare två andra Balenciaga dofter, Ho Hang & Portos, båda riktigt bra, ffa Portos som nog är på min Topp 10. Nu är det Balenciaga Pour Homme som måste bockas av från listan (och den är jag säker på kommer att vara en fullträff!).

Senast ändrad:
Det var visst inte svårt att hitta oud-prover ändå.

Lyckades göra en sökning som jag tror har filtrerat fram alla oud-parfymer med 2ml-prover på den här sajten: Le Secret du Marais: Oud
Vilken av de 112 parfymerna anser ni man ska lukta på om man vill veta hur Oud luktar? Det behöver inte vara den mest väldoftanade alltså -utan mer i utbildningssyfte.

Det var visst inte svårt att hitta oud-prover ändå.

Lyckades göra en sökning som jag tror har filtrerat fram alla oud-parfymer med 2ml-prover på den här sajten: Le Secret du Marais: Oud
Vilken av de 112 parfymerna anser ni man ska lukta på om man vill veta hur Oud luktar? Det behöver inte vara den mest väldoftanade alltså -utan mer i utbildningssyfte.
Typ ingen av de där :-/

Enklast om du vill testa olika versioner av oud är att köpa några attar från olika länder typ:
Thai, laos, indien osv.

Du lär vilja få bort så mycket som möjligt av de supportande noterna för att få ut renheten i det.

Efter 1 veckas Covid är det hög tid att komma tillbaka starkt. Lite nytt in som ska provas av.

06505162-7A7C-4BB6-A210-99C3AB933847.jpeg

En flaska:

Samples av följande:
ALD - Musk Lave

2x ALD - Ottoman Empire III (Bra i efterhand eftersom tullen verkar ha öppnat ett sample och som nu halvläckt lite?)

ALD - Agar De Noir

Henry Jacques - Monsieur Bouquet

Henry Jacques - Ambre Cuir de HJ (Extrait + PP)

Henry Jacques - No. 9 d’Igor

Maitre Parfumeur et Gantier - Oud Extravagant

Arabian Oud - Majestic Special Oud

Masque Milano - Russian Tea

Masque Milano - Montecristo

Senast ändrad:
Inser att jag inte har något Oud-baserad parfymprov. Måste ju ta reda på hur det luktar också.
Finns det någon parfym med framträdande oud-egenskaper som man kan köpa i liten provflaska (helst <10 ml)?
Om det finns någon där jag beställde senast vore det extra praktiskt: Le Secret du Marais

Har för mig att jag var inne på att köpa någon eller några småflaskor från Serge Lutens annars. Kan det stämma? Bra idé?
Tror inte man kunde köpa bara en provflaska hos dem dock.
Skulle rekommendera Borneo Oud från FDB

Efter 1 veckas Covid är det hög tid att komma tillbaka starkt. Lite nytt in som ska provas av.

06505162-7A7C-4BB6-A210-99C3AB933847.jpeg

En flaska:

Samples av följande:
ALD - Musk Lave

2x ALD - Ottoman Empire III (Bra i efterhand eftersom tullen verkar ha öppnat ett sample och som nu halvläckt lite?)

ALD - Agar De Noir

Henry Jacques - Monsieur Bouquet

Henry Jacques - Ambre Cuir de HJ (EDP + PP)

Henry Jacques - No. 9 d’Igor

Maitre Parfumeur et Gantier - Oud Extravagant

Arabian Oud - Majestic Special Oud

Masque Milano - Russian Tea

Masque Milano - Montecristo
Grymt! Hoppas på recensioner sen då! 😃

Tillbaka
Topp