• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Då jag inte fick möjligheten att testa någon Bvlgari doft men ändå ville prova något nytt blev det den här.
Kändes rätt i butiken

P_20200629_210408.jpg

Idag kan jag inte hålla mig ifrån lite Sartorial.
30D7764A-19DF-439C-93A4-145AB131263D.jpeg

Inte precis en sommardoft men det var iaf mulet och svalt ute imorse... Påstås vara inspirerad av och skall lukta som i lokalerna hos exklusiva kostymmakare/skräddare på Saville Row i London, en märklig beskrivning för hur många av oss har en tydlig uppfattning av hur det ska lukta? Inte jag iaf men när jag först testade denna så insåg jag att ja, det måste vara såhär det luktar där! Märkligt vad dofter kan leda tankarna ibland. Jag gillar verkligen denna och den kommer nog att gå rätt hårt på den svalare delen av året.
https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Sartorial-10559.html

Idag kan jag inte hålla mig ifrån lite Sartorial.
30D7764A-19DF-439C-93A4-145AB131263D.jpeg

Inte precis en sommardoft men det var iaf mulet och svalt ute imorse... Påstås vara inspirerad av och skall lukta som i lokalerna hos exklusiva kostymmakare/skräddare på Saville Row i London, en märklig beskrivning för hur många av oss har en tydlig uppfattning av hur det ska lukta? Inte jag iaf men när jag först testade denna så insåg jag att ja, det måste vara såhär det luktar där! Märkligt vad dofter kan leda tankarna ibland. Jag gillar verkligen denna och den kommer nog att gå rätt hårt på den svalare delen av året.
https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Sartorial-10559.html
Underbar trygg doft som är saknad i min samling, måste köpa ny flaska till hösten:)

• Like
Reactions: S.L
Du får gärna uppdatera vad du tycker om D600!
Körde en tvätt/skrubb av handled och kör en snabb review bara för dig Grandmaster ;)
Skippar att titta för mycket på vad den ska dofta och låter doften eller näsan djupdyka rätt in.

Direkt efter bruk:
Peppar, rökig, söt, liten hint av ananas? fruktigt?
(grapefrukt enligt noter)
vanilj...
Första instinkt ”barbecue... grillat...... konstig blandning”
.
..
Börjar sakta mjukna till och går mer mot blommigt, vanilj, cederträ... känner fortfarande det rökiga peppriga i bakgrunden.
Nästan så man luktar grill faktiskt...med finare ved i eldbrasan.
.
..
Maskulint.
.
..
Känns som lukten går mer åt blommor, cederträ, tvåligt ju mer tid den får sitta och dofta.
Läser Vetiver i efterhand men känns mer tvåligt enligt mig...

Domslutet: luktar gott, pepprig, rökig... men jag skulle inte köpa en flaska o_O
Samplern hamnar i ”ut” korgen/samlingen hos mig.

Tog en bild på noterna för att se vad den innehåller enligt förpackningen:
BF829DC0-17D0-405A-8937-2073F5B767B7.jpeg

jag har testat:

Dirty slut
Oud
Violet delirium
Arabica
Samt
Santal extreme

Violet delirium:
En bekant (Vladica) skrev denna recension. Den är IMO helt spot on:

Han har skrivit dessa recensioner också:

Jag har testat arabica nu. Instämmer med recensionen här. Det enda jag kan tillägga är att de mörka frukterna påminde mig om något annat än frukt. Det tog ett tag innan jag kom på vad. Men till sist så.. För mig påminner den om sötlakrits.

Själva doften är inte så brutal som några av hans andra dofter. Jag hade gärna sett mer kraft i kaffenoten.

Körde en tvätt/skrubb av handled och kör en snabb review bara för dig Grandmaster ;)
Skippar att titta för mycket på vad den ska dofta och låter doften eller näsan djupdyka rätt in.

Direkt efter bruk:
Peppar, rökig, söt, liten hint av ananas? fruktigt?
(grapefrukt enligt noter)
vanilj...
Första instinkt ”barbecue... grillat...... konstig blandning”
.
..
Börjar sakta mjukna till och går mer mot blommigt, vanilj, cederträ... känner fortfarande det rökiga peppriga i bakgrunden.
Nästan så man luktar grill faktiskt...med finare ved i eldbrasan.
.
..
Maskulint.
.
..
Känns som lukten går mer åt blommor, cederträ, tvåligt ju mer tid den får sitta och dofta.
Läser Vetiver i efterhand men känns mer tvåligt enligt mig...

Domslutet: luktar gott, pepprig, rökig... men jag skulle inte köpa en flaska o_O
Samplern hamnar i ”ut” korgen/samlingen hos mig.

Tog en bild på noterna för att se vad den innehåller enligt förpackningen:
BF829DC0-17D0-405A-8937-2073F5B767B7.jpeg

Tackar!

Amouage Reflection Man...
8A87236A-7B38-4642-B0D0-0A544CF711D1.jpeg

62211D35-981A-4015-B001-F3B75E4E0BA9.jpeg

Jättesött tuggummi/ HubbaBubba... efter första smällen...flashback... påminner lite om JPG La Male... fast dyrare och väldigt söt, diabetes framkallande.
Känner inget förutom det söta som dominerar.

Besviken... mycket lovord... smaken som baken.
Inte för mig.

Ouff blev riktigt nöjd med Dior Homme sporten :D Har inte provat nuvarande formula men har en vanlig Dior Homme som jag tröttnat rejält på. Detta är en helt annan doft, ingen likhet med Dior homme över huvudtaget!

Detta är en riktigt fin och söt citron- och ingefärsdoft, träig och känns mycket mer komplex och sofistikerad än andra blåa dofter. Inte alls syntetisk. Känns som en doft som man kan ha året om, både nedklädd och uppklädd.

Vilken jävla home-run, föll för den direkt när jag tog av korken :D

Senast ändrad:
Imorn anländer ATH - Ska bli riktigt spännande!

Gillar Creed GIT, vilka andra Creed har ni testat och kan rekommendera?

Har även lagt Baraonda från Nasamotto samt Terroni från Orto Parisi på inköpslistan

Imorn anländer ATH - Ska bli riktigt spännande!

Gillar Creed GIT, vilka andra Creed har ni testat och kan rekommendera?

Har även lagt Baraonda från Nasamotto samt Terroni från Orto Parisi på inköpslistan

Terroni ligger på min lista för framtida köp också. Jag har provat Tabarome som också är ett framtida köp för mig. Även provat Bois du Portugal, som dock inte riktigt föll mig i smaken tyvärr.

32BA58B9-B22E-4D27-AD75-12F2B66146FA.jpeg

Amouage Reflection Man...
8A87236A-7B38-4642-B0D0-0A544CF711D1.jpeg

62211D35-981A-4015-B001-F3B75E4E0BA9.jpeg

Jättesött tuggummi/ HubbaBubba... efter första smällen...flashback... påminner lite om JPG La Male... fast dyrare och väldigt söt, diabetes framkallande.
Känner inget förutom det söta som dominerar.

Besviken... mycket lovord... smaken som baken.
Inte för mig.

Inte alls min favorit från det huset. Just nu är journey topp för egen del. ATH beskrev reflection som ”en rik man i 50 års-åldern, som säkert kör Porsche” och det tycker jag stämmer rätt bra.

Idag är det Zaharoff Signature Pour Homme som gäller,
5980072F-2E85-4C6F-B31E-A7AAF2D6C583.jpeg

En modern tolkning av Fougere-temat med bla Oud i noterna. Kryddig, klass, håller bra och projicerar tillräckligt, funkar bra nästan året runt men kanske inte de riktigt varma sommardagarna. Signaturdoftskvalitet, rekommenderas absolut för de som uppskattar fougere genren och dofter som HdP 1725, TF BdJ, Sartorial etc etc.
https://www.fragrantica.com/perfume/Zaharoff/Zaharoff-Signature-Pour-Homme-56744.html

Nu har jag kommit en bra bit på vägen med ATH.
Igår testades Anubis. ”Clean and fresh, bright and cheerful” skriver han själv om den.

Beskrivningen stämmer bra. Även denna är för mig enkel, frisk och riktigt bra. Hallon är dominerande men även en citrusdoft finns med. Jag snappar dock inte riktigt upp något äpple.

Hallondoften gör att den känns åt det feminina hållet, men samtidigt älskar jag noten själv. Denna är sommarfrisk men ändå annorlunda jämfört med många mer citrusdominerande dofter.

Min favorit såhär långt.
F3BC8C3E-AAF1-4B52-8C4D-FA316286FC6E.jpeg

Senast ändrad:
Nu har jag kommit en bra bit på vägen med ATH.
Igår testades Anubis. ”Clean and fresh, bright and cheerful” skriver han själv om den.

Beskrivningen stämmer bra. Även denna är för mig enkel, frisk och riktigt bra. Hallon är dominerande men även En citrusdoft finns med. Jag snappar dock inte riktigt upp något äpple.

Hallondoften gör att den känns åt det feminina hållet, men samtidigt älskar jag noten själv. Denna är sommarfrisk men ändå annorlunda jämfört med många mer citrusdominerande dofter.

Min favorit såhär långt.
F3BC8C3E-AAF1-4B52-8C4D-FA316286FC6E.jpeg
Den måste jag också ha. Två andra ATH är på väg. Deviant och Jasmin narcoutique.

Hur blev det, det går alltså inte att beställa nåt nu denna månad, inte förrän i Augusti igen om jag fattat rätt?

Rebranda. Undrar vad de blir för nåt. Tycker han har en ganska tydlig profil nu. Byte av namn, logga tro... noshörningarna lär inte försvinna då det verkar viktiga för honom.

Edit: var inte noshörnigar kom jag på.

Äntligen framme! Ett foto och ett handskrivet ”welcome to my family” är en Class Act i min bok. Fick även med Oud (som kostade 33 pund) samt Neon som gåva.

Dessa ska testas kommande dagar. Börjar med Tobacco, Oud, Vanilla idag! :)

BEB0CE68-2E4E-4148-97B2-1FCB4E0E40BB.jpeg

Fick det kortet fast jag fegade och bara köpte två små först.
------
Så har jag prenumererat på gents Fearless samples. Första ska skickas idag. Vet ej vad det blir för nåt.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bvb
Den måste jag också ha. Två andra ATH är på väg.

Hur blev det, det går alltså inte att beställa nåt nu denna månad, inte förrän i Augusti igen om jag fattat rätt?

Rebranda. Undrar vad de blir för nåt. Tycker han har en ganska tydlig profil nu. Byte av namn, logga tro... noshörningarna lär inte försvinna då det verkar viktiga för honom.

Edit: var inte noshörnigar kom jag på.

Fick det kortet fast jag fegade och bara köpte två små först.

Jag tror att det ska gå att beställa igen nästa vecka. Personalen skulle dock ha semester i Juli enligt en av hans senaste videos, så i praktiken blir det i Augusti som något levereras.

Rebrandingen uppfattar jag som det rent estetiska, paketering, etiketter osv.

Äntligen framme! Ett foto och ett handskrivet ”welcome to my family” är en Class Act i min bok. Fick även med Oud (som kostade 33 pund) samt Neon som gåva.

Dessa ska testas kommande dagar. Börjar med Tobacco, Oud, Vanilla idag! :)

BEB0CE68-2E4E-4148-97B2-1FCB4E0E40BB.jpeg
Sedärja, bra bredd! Hör av dig om du vill byta något framöver.

Jag trumfar er. Jag fick ett brev där det stod ”thank you (och mitt namn) - boooyah! :)

Just nu är santal extreme och dirty slut högst upp på min lista hos hos Aaron. Tätt följda av oud.

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp