• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag trumfar er. Jag fick ett brev där det stod ”thank you (och mitt namn) - boooyah! :)

Just nu är santal extreme och dirty slut högst upp på min lista hos hos Aaron. Tätt följda av oud.

Även jag fick namn skrivet i andra beställningen. Kul även om jag inte behöver två likadana kort :D

Jag trumfar er. Jag fick ett brev där det stod ”thank you (och mitt namn) - boooyah! :)

Just nu är santal extreme och dirty slut högst upp på min lista hos hos Aaron. Tätt följda av oud.
Du har för övrigt dragit ner mig i fördärvet rejält med ATH ;)

Av de jag provat är det bara en som inte fallit mig i smaken.

Samma här, de är tyvärr förjävla bra. Han ska ha gjort en ny version av ”slut” som jag måste testa. Kommer sluta med att jag köper allt. Fan också.

Samma här. Jag har inte ens gett mig in på fetisch kollektionen än. Den jag egentligen är mest nyfiken på. Det blir till att lägga upp en långsiktig plan så att inte beroendet tar överhand här. Säg till om du vill byta något också :)

Sedärja, bra bredd! Hör av dig om du vill byta något framöver.
Absolut! Ska testas och sen byter jag gärna!

första intrycket av tobacco, oud, vanilla är att den doftar cigarr, alltså inte tillgjord, syntetiskt framställd doft av cigarr utan snarare som att man stoppar näsan i en cigarrlåda. Om jag hade varit tillräckligt skicklig och vetat skillnaden på olika ouder - så vill jag säga att denna doftar thailändsk oud. Har svårt att sätta fingret på vad som gör de, men får hintar av rökelse och citronmellis(?). För er som ätit Tom Yum soppa i Thailand kan nog känna igen er i beskrivningen. Jag såg någon review på youtube där de sägs att man kan dofta att detta är inte en massproducerad doft, man kan känna att den är gjord i någons garage eller i mindre skala - detta håller jag med om vilket är kul :)

Absolut! Ska testas och sen byter jag gärna!

första intrycket av tobacco, oud, vanilla är att den doftar cigarr, alltså inte tillgjord, syntetiskt framställd doft av cigarr utan snarare som att man stoppar näsan i en cigarrlåda. Om jag hade varit tillräckligt skicklig och vetat skillnaden på olika ouder - så vill jag säga att denna doftar thailändsk oud. Har svårt att sätta fingret på vad som gör de, men får hintar av rökelse och citronmellis(?). För er som ätit Tom Yum soppa i Thailand kan nog känna igen er i beskrivningen. Jag såg någon review på youtube där de sägs att man kan dofta att detta är inte en massproducerad doft, man kan känna att den är gjord i någons garage eller i mindre skala - detta håller jag med om vilket är kul :)
Låter härligt! :)

Amouage Reflection Man...
8A87236A-7B38-4642-B0D0-0A544CF711D1.jpeg

62211D35-981A-4015-B001-F3B75E4E0BA9.jpeg

Jättesött tuggummi/ HubbaBubba... efter första smällen...flashback... påminner lite om JPG La Male... fast dyrare och väldigt söt, diabetes framkallande.
Känner inget förutom det söta som dominerar.

Besviken... mycket lovord... smaken som baken.
Inte för mig.
Den tar Jag tack

Ja, nu har mina dekanter kommit.
Tänkte låta fler testa Aaron Terrence Hughes. De dofter jag kan släppa några dekanter av (5/10ml) är:

Santal extreme (
)
Voilet delirium (se recension nån sida bak)

Jag har inte räknat ut priser riktigt än. Men jag lägger ut en annons under lifestyle köp/sälj när jag är klar.

Jag kommer dock begränsa mängden rejält. Jag vill inte ”bli av” med någon av dem. Tvärt om så vill jag behålla alla men tänker att fler kan få testa dem på enkelt vis.

Fan, jag som verkligen ville gilla dem här parfymerna som fått så bra omdömen. Tyvärr inte alls min cup of tea...
Söta tobaksdofter verkar gå bort för mig...

Jäkla tur att man köpte dekanter och inte fulla flaskor! Var nära på att klicka hem både Naxos och Herod

Fan, jag som verkligen ville gilla dem här parfymerna som fått så bra omdömen. Tyvärr inte alls min cup of tea...
Söta tobaksdofter verkar gå bort för mig...

Jäkla tur att man köpte dekanter och inte fulla flaskor! Var nära på att klicka hem både Naxos och Herod

Jag köper dem gärna om du inte gillar dem.

Funderat på större flaskor men många gånger tröttnar jag efter ett tag. Har man lite i rotation så räcker 100ml i evigheter. Creed Aventus var nice för en 5-6 år sedan.

Dagens test- Blood orange ATH

Av de dofter jag tidigare testat är TF Mandarino di Amalfi den doft jag upplevt mest naturligt citrusdoftande. Nu har jag upplevt en till i samma klass. Det är blodapelsin och mandarin från första början. Det doftar för mig fräscht och naturligt. Som att gå runt i en citruslund.

I mitt tycke en fullträff! Det enda lilla minuset är att den inte ger så bra prestanda, men det har jag å andra sidan inte hittat någon citrusdoft som gör för mig.
7BE95728-219D-4798-8986-59618E5A29A8.jpeg

Då är mina tobaksdekanter på väg till @DouglasCo istället, hoppas du får mer nöje av dem :) Frugan gillade varenda en av dem men man ska ju bära det man själv tycker om :D

Har kvar fulla flaskor av Spicebomb Extreme och Zara; Rich, Warm, Addictive...de föll mig mer i smaken haha I'm a simple man

Dagens test- Blood orange ATH

Av de dofter jag tidigare testat är TF Mandarino di Amalfi den doft jag upplevt mest naturligt citrusdoftande. Nu har jag upplevt en till i samma klass. Det är blodapelsin och mandarin från första början. Det doftar för mig fräscht och naturligt. Som att gå runt i en citruslund.

I mitt tycke en fullträff! Det enda lilla minuset är att den inte ger så bra prestanda, men det har jag å andra sidan inte hittat någon citrusdoft som gör för mig.
7BE95728-219D-4798-8986-59618E5A29A8.jpeg
Underbar men jag håller med och tycker att han tar i från tårna minst sagt när han beskriver den som havandes ”amazing projection and longevity”. Kommer köpa mer när min är slut iaf.

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp