Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade nog kört på Saringkarn, Mandoria har jag aldrig provat. Jag kan skicka några ml Anatolia Anatolia till dig så du kan prova. Grym kvalite men kanske inte något man kör på så ofta.Sugen på något från Prin från EN tror jag. @Spincini Mandodari? Eller behöver man gå Mandodari Mandodari? Saringkarn? Anatolia? Eller x2?
Tror att EN bara kör ett fåtal RP dofter i sitt BF erbjudande, MI (och BMÅret BF inköp, bägge tydliga iris-dofter.
Janes Heeley - Iris de nuit.
![]()
Aedes de Venustas - Iris Nazarena
![]()
Nu tänkte jag att jag var klar men då skickar @S.L att Eucacion natural kör BF. Helvete också. Är rejält sugen på Mousse Illuminee av Rogue…
Nice! Tackar! Ska kika lite fler reviews!Jag hade nog kört på Saringkarn, Mandoria har jag aldrig provat. Jag kan skicka några ml Anatolia Anatolia till dig så du kan prova. Grym kvalite men kanske inte något man kör på så ofta.
Också på jakt efter Al-Khatt men bästa jag sett hittills är Deloox, som inte har någon specifik BF-rea på dem.Någon som Black Friday-shoppat Xerjoff i år? Finns det några schyssta kampanjer på dem nånstans?
Har fått upp ögonen för Astaral - verkar bra mumsig.
Även fått sug efter Guerlain, Shalimar - Millésime Iris och Santal Royal.
Samma här. Det var dessutom ett tag sedan jag handlade där sist, september 2022.Det märkliga är att jag fick inte mailet själv denna gång (inte i skräpposten ens) men koden funkade för mig, inkl. på Creed.![]()
Blev en flaska Mandadori. ”Big, utterly bombastic chypre. A combination of old french chypre style but also an incensy, exotic twist. If you love those big, opulent, rich chypres from the past and are maybe disappointed by the modern reincarnations of them, check this out!” Taget!Jag hade nog kört på Saringkarn, Mandoria har jag aldrig provat. Jag kan skicka några ml Anatolia Anatolia till dig så du kan prova. Grym kvalite men kanske inte något man kör på så ofta.
Spännande doftBlev en flaska Mandadori. ”Big, utterly bombastic chypre. A combination of old french chypre style but also an incensy, exotic twist. If you love those big, opulent, rich chypres from the past and are maybe disappointed by the modern reincarnations of them, check this out!” Taget!
Verkligen! Önskade bl.a. en sample Anatolia x2 samt en Saringkarn så får vi se hur de är om de skickas med! De lät också väldigt intressantaSpännande doft![]()
Bra val! Hade rekommenderat den eller Mandarava. Saringkarn ingick inte i rean, annars hade jag kanske trott att den passat dig allra bäst.Blev en flaska Mandadori. ”Big, utterly bombastic chypre. A combination of old french chypre style but also an incensy, exotic twist. If you love those big, opulent, rich chypres from the past and are maybe disappointed by the modern reincarnations of them, check this out!” Taget!
Ah! Den har gått förbi mig. Får hålla span på den.Bra val! Hade rekommenderat den eller Mandarava. Saringkarn ingick inte i rean, annars hade jag kanske trott att den passat dig allra bäst.
Ja Antiquity är ju en typ av doft som man kan behöva testa några gånger för att börja uppskatta, så jag blir inte helt förvånad.Ah! Den har gått förbi mig. Får hålla span på den.
Nej, precis! Nu var det inte jättestor skillnad i pris men vi får hoppas en sample följer med så får man ta det därefter!
Sitter förövrigt och myser lite med Antiquity ikväll. Den har växt på mig, rejält. Den har allt som är bra med Civet de Nuit men saknar också det som jag inte klarar av med den.
Vad har du span på, på RDHP?
![]()
IB är en kvalitetsdoft men jag har uppenbarligen en speciell buckla i mitt dna och tycker att timjan slår igenom alldeles för mycket. Sålde min flaska.Har börjat suktat efter en flaska Invasion Barbare igen på sistone. Hade en flaska som jag sålde för några år sedan när jag rensade i samlingen, och det har jag ångrat fler än en gång sen dess.
För mig är det den ultimata eleganta gentlemannamässiga typen av doft man kan tänka sig. Det finns jättemånga bra fougères som gör ungefär samma sak, men IB har något speciellt som jag har svårt att sätta fingret på. Jag är inte ens en så stor fan av barbershopdofter, men det är nåt som händer i kroppen när jag känner den där kombon av aldehyder, grapefrukt, viol, lavendel och ingefära i öppningen![]()
Prova sök i tråden. Vi är många som äger den, ägt den eller testat den. Genomgående är det väldigt goda vitsord om doften men man lär gilla sötma och läder.Någon här som haft Widian New York? Vad tyckte ni om den?
Jag har ett sample på den som jag sniffat på för längesen. Bra grejer. Men som Niklas säger, där finns säkert mer info längre bak i tråden. Av de blåa Widians i "Saphire Collection" tycker jag de är ganska lika varandra, London - New York - Aswan, där London sitter på tronen (så länge man gillar mjukt läder).Någon här som haft Widian New York? Vad tyckte ni om den?
NY är ganska lik London men med just den detaljen att lädret är borttaget, vill jag påstå.Prova sök i tråden. Vi är många som äger den, ägt den eller testat den. Genomgående är det väldigt goda vitsord om doften men man lär gilla sötma och läder.
Lol. Jag läste London.Jag har ett sample på den som jag sniffat på för längesen. Bra grejer. Men som Niklas säger, där finns säkert mer info längre bak i tråden. Av de blåa Widians i "Saphire Collection" tycker jag de är ganska lika varandra, London - New York - Aswan, där London sitter på tronen (så länge man gillar mjukt läder).
NY är ganska lik London men med just den detaljen att lädret är borttaget, vill jag påstå.
Är det timjan i den? Skämt åsido, jag har full förståelse för det och är glad att jag knappt känner av den överhuvudtaget i doften.IB är en kvalitetsdoft men jag har uppenbarligen en speciell buckla i mitt dna och tycker att timjan slår igenom alldeles för mycket. Sålde min flaska.
Jag sökte men tyckte inte jag hittade så mycket.Jag har ett sample på den som jag sniffat på för längesen. Bra grejer. Men som Niklas säger, där finns säkert mer info längre bak i tråden. Av de blåa Widians i "Saphire Collection" tycker jag de är ganska lika varandra, London - New York - Aswan, där London sitter på tronen (så länge man gillar mjukt läder).
NY är ganska lik London men med just den detaljen att lädret är borttaget, vill jag påstå.
Det är så fascinerande/märkligt hur enstaka noter kan slå igenom så olika för olika personer…Är det timjan i den? Skämt åsido, jag har full förståelse för det och är glad att jag knappt känner av den överhuvudtaget i doften.
Den är klurig att hitta ja, är väl bara Gents som säljer den i Sverige har jag för mig, och de brukar väl inte ha jättegenerösa rabatter direkt.Jag sökte men tyckte inte jag hittade så mycket.
Jag har London, är New York redundant då? Var ett tag sedan jag luktade på den och minns den inte helt men har för mig att den var mindre söt än London.
Hur brukar priser på dessa vara, är 15% rabatt bra? Hittar den bara hos en ÅF.
Precis hemkommen från en 3 veckors lång semester i Nya Zeeland och Australien. Hade lyckats att skippa helt med allt som rörde alla BF kampanjer när jag var utomlands. Skönt tänkte jag.
Men när jag kommer hem sent på Söndagen... Fattig som en kyrkråtta... Så märker jag att SprayParfums har 30% BF rabatten fortfarande aktiv, så kunde jag motstå att utnyttja den och lägga en beställning på FM - The Night.
Det gör ont i plånboken, men det känns skönt att jag äntligen kommer äga de 2 parfymer som var högst uppe på min lista för i år.
LV - Pur Oud och FM - The Night
Kommer dofta (eller stinka enlig många) som en arabisk shejk hela vintern![]()
Kanske inte en ren parfymfråga men närliggande, hur resonerar ni kring mix av dofter dvs användning av parfym tillsammans med tex Skäggolja som ofta har doft i sig. Skippar ni parfym eller kör ni med doftfria oljor (finns det)?
Tänker att det kanske finns fler som har skägg men också gärna vill ha parfym![]()
Jag sökte men tyckte inte jag hittade så mycket.
Jag har London, är New York redundant då? Var ett tag sedan jag luktade på den och minns den inte helt men har för mig att den var mindre söt än London.
Hur brukar priser på dessa vara, är 15% rabatt bra? Hittar den bara hos en ÅF.
Verkligen! Önskade bl.a. en sample Anatolia x2 samt en Saringkarn så får vi se hur de är om de skickas med! De lät också väldigt intressanta![]()