• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
8019D04B-3D3D-42C8-9C46-EFB9F59DBA61.jpeg

Gillar du den? Jag har ju som bekant fastnat för HRRP utan att ha känt orginalet än. Har nog Edp'n på ingång så det ska bli lite intressant.

Gillar du den? Jag har ju som bekant fastnat för HRRP utan att ha känt orginalet än. Har nog Edp'n på ingång så det ska bli lite intressant.
Absolut.
Inte kört side by side men EDT är kanske favoriten. Bottnar nog i viss sentimentalitet då jag vet att en flaska HR EDC fanns i min ägo för läääääääänge sedan. Måste få tummen ur nån gång och ordna en HRRP också, den får många lovord ser jag.

Efter 1 veckas Covid är det hög tid att komma tillbaka starkt. Lite nytt in som ska provas av.

06505162-7A7C-4BB6-A210-99C3AB933847.jpeg

En flaska:

Samples av följande:
ALD - Musk Lave

2x ALD - Ottoman Empire III (Bra i efterhand eftersom tullen verkar ha öppnat ett sample och som nu halvläckt lite?)

ALD - Agar De Noir

Henry Jacques - Monsieur Bouquet

Henry Jacques - Ambre Cuir de HJ (Extrait + PP)

Henry Jacques - No. 9 d’Igor

Maitre Parfumeur et Gantier - Oud Extravagant

Arabian Oud - Majestic Special Oud

Masque Milano - Russian Tea

Masque Milano - Montecristo
Några intryck av Majmua och HJ dofterna? 🙂

Jaha, då har man bränt x antal tusen på parfymer efter div. köp av splittar och tips ifrån er här i tråden 🤩

Jag hoppas ni nu har bra tips på argument att dra till sin bättre hälft när hon undrar varför man luktar som en parfymfabrik - ni är ju ändå medskyldiga till mitt nya beroende?! 🤦‍♂️

Ja, det är ett konstigt beroende. Med annat finns ett visst form av materiellt lugnt efter inhandling men med parfym började man direkt kolla på nästa?
Det är resan i sig som är grejen, inte destinationen. Jag föll ned i detta hål för snart 4 år sedan och ”villhöver”-listan tenderar aldrig att minska. En trend är dock att dofterna efterhand tenderar att bli dyrare och dyrare…

Några intryck av Majmua och HJ dofterna? 🙂
Yes! Får be om att återkomma om HJ då jag behöver lite mer tid för att greppa dem och rättvist kunna uttala mig om dem.

Låt oss köra Al Majmua:

Väldigt fin doft. En old school Chypre-bas men med riktigt fräsch twist som påminner en hel del om Oceania. En kylande sida till sig också som påminner lite om Creed - Himalaya/Gris Dior.

Till och med min sambo tyckte den var helt fantastisk. ”En av dina bästa dofter”, den enda nackdelen är att performance verkar lite halvdålig. Kan vara att jag fortfarande är lite snorig men hade nog önskat bättre performance för att vara en fullträff.

Ingen typisk ALD-doft utan mindre komplex och mindre utmanande än samtliga övriga ALD jag testat. Avspeglar sig också i priset. Modernare, mer crowdpleasing men definitivt så pass annorlunda och intressant att den står ut.

En hel del likheter med Musk Lave som också är med på bild där ML är mer old school, mer muskig, mer utmanande, fler lager till sig men även typ 4 gånger så dyr vid det här laget 😁

Gillar du Oceania så tror jag det här är en klockren SL-doft!

LV? Har du testat nouveau monde? Sjukt bra. Testa och du kommer gilla LV. Bra tid för den just nu. Galen prestanda som man inte bör spruta på kläder för det går knappt bort.
Den ser onekligen intressant ut på ackorden och jag betvivlar inte att jag säkert hade gillat den. Men jag har så jäkla svårt för LV bara. De trycker på de flesta av mina knappar som leder till röda utslag. Deras främsta klientel vill jag inte associeras med. Jag vill inte "Call for inquiry" för att få reda på om jag kan köpa en, jag vill kunna klicka hem den - Det är nämligen lyxigare för mig än att behöva krångla mig bort till CPH för att kunna lägga vantarna på en. Sen är priset helt fel också, givetvis... Jag vet inte, jag har tröttnat på den där syntetiskt framställda lyxkänslan där man ska vara glad om man får köpa en. (Skönt att få ventilera ibland) 😁

Tackar tackar. Trodde det var den 25/11 de skulle ha 30%. Blev en Sweetie Aoud.
Var nog bra att du slog till snabbt,
Åhlens verkar nu ha tagit bort Roja helt, finns inte med längre i listan över representerade varumärken ens:
Någon som hört nåt mer om detta?

Tillbaka
Topp