Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har splittat en hel del av denna men nu är det stopp för det så länge det inte kommer in en till flaska…
Jag gillar Dahlman, är den där bra?DD. God Jul!![]()
Jag tycker den är väldigt trevlig men jag är dålig på beskriva dofter..Om du snubblar över en flarra så hosta till!
Jag gillar Dahlman, är den där bra?
Sålt väldigt mycket denna höst, men dessa 10 gillar jag..![]()
Ja, jag fick hitta en minut över mitt i all stressen att komma iväg, men var skulle jag hitta julefrid om inte julebilden var tagen på 10-listan, som blev +- 50% nånting i antal... Men here goes min läggning inom denna fetisch:
Bästa i år:
![]()
HRRP
Bois d'Argent
Oud Monarch
TF For Men Extreme
Colonia Leather
Al Wasl
Alltid bästa:
![]()
Dior Homme Parfum
Oud Vert Intense
London
Musk Cologne
Tuxedo
Hedersomnämnanden:
![]()
CC Timeless
Noir Amber
Extreme Parfum
Enigma PC
Byzantine Amber
AIII
Ambre Sultan
Ha en riktigt God Jul alla, i klocksnacks bästa tråd!![]()
Ni får ursäkta den dåliga bilden. Men här är mina 10 favoriter/mest använda.
![]()
A man who wears Lauder for Men will never discuss spreadsheets or his successes with a woman. He swirls his mixed drink counter-clockwise thrice, one cube of ice chasing the other. The trick is to help her with her coat, once they melt away.
Hur står den mot vanliga Khamrah?Årets juldoft fick bli Lattafa - Khamrah Qahwa.
Så galet mycket bang for the buck i doftväg!
![]()
God jul gott folk!
Har Kamrah också men tycker Qahwa är trevligare i och med kaffenoten bryter av så doften blir inte lika söt.Hur står den mot vanliga Khamrah?
Cool, värt att ha båda ?Har Kamrah också men tycker Qahwa är trevligare i och med kaffenoten bryter av så doften blir inte lika söt.
Qahwa har ju absolut samma DNA som vanliga Khamrah men om du gillar/uppskattar doft av kaffe/kaffenot så absolut. Har själv båda såCool, värt att ha båda ?
![]()
Nåt försök till årets topplista.
Boadicea - Blue Sapphire (denna är pure parfum men edp funkar precis lika bra)
Boadicea - Monarch
Roja - Chypre Extraordinaire
Roja - Great britain
Roja - L’oscar (En av Rojas bästa Chypres IMO).
Paco Rabanne - La nuit (både edp och parfum är på bilden, bägge är lika bra!)
Sen har vi Kilian - Eternal oud. Det är lyxversionen av musk oud. Magiskt bra skit!
De två mest oväntade är Sherwood.
Samma fack som Arej, Ensar, Bort et al. Men denna snubbe håller jag högre. Hans dofter (även de jag inte gillar) är blandade bättre (IMO). Det här är parfymkonst med grymma naturliga råvaror. Med det sagt, ta det med en nypa salt - jag är knappast Luca Turin.
De två på bilden är:
Gentleman och Rosarium.
Alltid bäst:
FdB - Parisian Oud
Diptyque - Oud Palao
Mona di Orio - Tabaceau
Dior - Cuir cannage
Dior - Homme parfum
Bjuder också på en bild på min lilla (men växande) vintage-hörna från Guerlain.
![]()
Väldigt snyggt! Ska nog ta och prova La nuit igen, det var flera år sedan.
Har själv inte gett mig in i vintage träsket men kul att se att flera börjar gräva där.
Har bara tittat på vintage creed och Nine flags efter att jag såg Elvis gamla flaska gå på auktion.
God jul!![]()
Känns allmänt mycket snålare med julstämningen på kleti och pleti ehandel, i år. Ingen feeling alls får man.Ingen som hört ngt om mellandagsrea på Escentica?![]()
@Sthlm-Nicklas
Snackade inte du om denna för ett tag sedan?
Serge Lutens L'Orpheline
Är den nåt att införskaffa?
Och nån som provat denna?
Serge Lutens Écrin de Fumée