• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Bortsett från svett-liknelsen låter det ju kalas... Sitter med Byzantine Amber på mig framför brasan just nu och fan va god den är. Så man känner för att slå till på nåt ytterligare från huset och det är ju inte helt omöjligt man kör på den du tipsar om. Har en viss förkärlek för dofter man bara sitter själv och myser med, helt utan en tanke på omgivningen överhuvudtaget. :cigar:

Jäkla otippad doftprofil på den! Iaf jämfört med vad man brukar få upp på dina bifogade länkar. Kul! Har ju Tabac Libre på ingående, lite otippad förhandsinfo från @Belmondo men det återstår att se. Annars är det också ett hus man blivit lite intresserad av... Och primärt är väl nästa Après Cologne kanske... Hunnit med den än?
Blev intre mindre nyfiken på TL efter @Belmondo beskrivning!

Bortsett från svett-liknelsen låter det ju kalas... Sitter med Byzantine Amber på mig framför brasan just nu och fan va god den är. Så man känner för att slå till på nåt ytterligare från huset och det är ju inte helt omöjligt man kör på den du tipsar om. Har en viss förkärlek för dofter man bara sitter själv och myser med, helt utan en tanke på omgivningen överhuvudtaget. :cigar:

Jäkla otippad doftprofil på den! Iaf jämfört med vad man brukar få upp på dina bifogade länkar. Kul! Har ju Tabac Libre på ingående, lite otippad förhandsinfo från @Belmondo men det återstår att se. Annars är det också ett hus man blivit lite intresserad av... Och primärt är väl nästa Après Cologne kanske... Hunnit med den än?
Blev intre mindre nyfiken på TL efter @Belmondo beskrivning!
Haha, sorry om jag gör er förvirrade, men kanske @Nic kan sätta ned foten om min snuviga näsa är helt off? :)

Faktiskt inte testat AC riktigt ännu, vill gärna ha lite mer vår i luften på nåt vis…
Ja, sånt är A och O i min egen bok också, "yttre omständigheter", s.a.s. Men här har det minsann varit vår i luften idag och då vaknar citrus-sensorerna så smått till liv igen.... Egentligen världens tråkigaste doftperiod - "citrussäsongen". Men man får göra det bästa utav den iaf!

• Like
Reactions: S.L
DD:
58CE3160-2143-4926-8140-B020C7CF1BF5.jpeg

Mycket trevligt att handla av @Sthlm-Nicklas 🤝

Atomisern är hasselnötstårta signerad @Tjabo 😅

IMG_1588.jpeg

Va på NK idag och sniffade på den, de hade tre flarror. Verkligen inte min kopp te. Men som sagt, ball doft!

Två saker slog mig efter att ha dragit igenom Roja, CC, Malle, Santal Maria Novella och Dior.

1. Fan va kräsen jag är i butik. Online skjuter jag gärna från höften. På plats är jag som en Luca Turin från wish.

2. Atelier des Ors är ju bra skit! Hade helt förbisett dem av nåt skäl (kanske guldtramset i flarrorna?) men några jag testade var ju bra skit!

1. Fan va kräsen jag är i butik. Online skjuter jag gärna från höften. På plats är jag som en Luca Turin från wish.
Känner verkligen igen det där. Förkastar det mesta i butiker men blindköp till brevlådan har alltid nåt med dem som man helt plötsligt gillar eller uppskattar. Ta Tobacolor t.ex. Sniffade på den i Köpenhamn för ett par år sedan. "Mjä". Sen igen i Amsterdam för några månader sen. "Äh". Sen av nån jäkla anledning när man var trigger happy så hamnade den hos ombudet och vips var det årets doft. Det är fan skrämmande egenskaper egentligen... 😄

Nåväl. Var så jäkla mysigt med denna igårkväll så det fick bli den ikväll igen faktiskt. Sån är jag.
IMG_20240204_195013.jpg

Va på NK idag och sniffade på den, de hade tre flarror. Verkligen inte min kopp te. Men som sagt, ball doft!

Två saker slog mig efter att ha dragit igenom Roja, CC, Malle, Santal Maria Novella och Dior.

2. Atelier des Ors är ju bra skit! Hade helt förbisett dem av nåt skäl (kanske guldtramset i flarrorna?) men några jag testade var ju bra skit!

Lune Feline och Rogue Saray är dunder! Humant prissatta också till skillnad från Roja, CC m.fl 😂

Jag joinar mysstämningen och sjunker ner i soffan med denna på mig från en splitt, blir nog flaska inom kort:
5404BE3D-A4C8-4233-84B3-3A2FA3648C5E.jpeg

Den här är next level. Liknar inte direkt något annat jag tidigare provat. Jasmin, choklad, vanilj, kaffe, men framförallt tobak, rent av cigarr, på ett vis jag aldrig känt tidigare. Så här beskrivs den:

”In this composition, the scent of tobacco is augmented by the smell of cigars to make the experience much more realistic. This second note is not a recreation of cigar smell; instead, we macerated real Cuban cigars in rare Mysore sandalwood oil for almost two years and used genuine cigar resinoid.”

Utmanande men beroendeframkallande!

Stort Tack @Notorious Niklas som fångade upp denna åt mig.
Han har stenkoll på alla säljkanaler och det är mer på gång!
Han e kung!

Tre otroligt bra dofter, tjejen älskar Lavande 44 på mig.
Är lite kluven fortfarande men bra tryck i den.
Väldigt fin lavendel som jag gillar på en ganska tung oud bas.

Bahrain kräver väl ingen närmare presentation, otroligt fin doft.
När det gäller citrus så är den ju bättre än det mesta.

Sir winston blir det flaska på snart. Hoppas på bra prestanda på min hud.
Väldigt fin doft, svår att beskriva. Tycker att Tuberos dominerar
på ett väldigt fint sätt. Vad säger du @Notorious Niklas
Rom Tuberos?

20240206_174132.jpg

Han e kung!

Rom Tuberos?

20240206_174132.jpg
Bahrain är inte dum, en av favoriterna bland alla samples jag köpte av dig.

Säger det, den här tråden är den enda jag aldrig haft strul med köp/sälj. Och nu när fejjangruppen orginalflaskor mest bara är kloner och skräp så lyser den som än större stjärna!

Finns några nichade grupper för vissa märken som håller måttet men på det stora hela, herregud va bedrövligt det blivit

Säger det, den här tråden är den enda jag aldrig haft strul med köp/sälj. Och nu när fejjangruppen orginalflaskor mest bara är kloner och skräp så lyser den som än större stjärna!

Finns några nichade grupper för vissa märken som håller måttet men på det stora hela, herregud va bedrövligt det blivit
Verkligen! Är så fruktansvärt less på att se alla kloner, försök till blåsningar, jidder och usla PM-förslag osv i FB-grupperna.
Den här tråden är fan magisk och ett jävla ekonomiskt fördärv, love it.

Amber, amber, amber... En av de bästa noterna som finns. Kom i kontakt med en stor bukett iris på jobbet idag. Jäkla ljuvlig doft i sin råa form faktiskt. Råkade passande nog bära Bois d'Argent just då också... Men nu är det bara jag och min amber som gäller.
IMG_20240206_203803.jpg

Det är väl en av deras storsäljare och nu med ny ägare till TF Beauty så ska det väl börja mjölkas så återbäringen snabbas på... 😄
Oud Wood har till trots en särskild plats på hyllan hemma hos mig då den var en av de första som inhandlades i början av intresset. Denna kommer nog dock inte inhandlas men den ska definitivt sniffas på vid nåt tillfälle i nån galleria nånstans.

Ps. Nån som har nåt att säga om Falcon Leather? Har varit lite halvsugen på den en tid.

Han e kung!

Rom Tuberos?

20240206_174132.jpg
Tack själv! Alltid ett nöje! 🙏 Som du säger, vi har skrikit oss tillräckligt hesa över Bahrain senaste tiden så nu ska vi inte bli tjatiga. Vi har annat kul på G som vi kan tjöta mer om sen i stället! 😁

Kul att Lavande föll ut väl. Mysig lavendel men tillräckligt annorlunda och spännande för att väcka ens intresse på riktigt!

Sir Winston är grym. Helt rätt, käftsmäll av tuberose! Rom är en intressant take på den, jag misstänker att det är tobaksnoten som kommer fram på ett sätt som gör den nästan sött boozy snarare än den kryddiga ”standard” tobaken man får i många dofter. Mer grön än brun i sin framtoning. På senare tid när jag använt den har jag fått mycket mer oud och ambergris än jag tidigare fått. Det söta, gröna och vita från te, tobak och tuberosen möts upp fint av det animaliska och småskitiga! Klart du ska ha en flaska!

Snabb leverans från @Meraborsten stort tack!
IMG_4718.jpeg
Så bra! En av de mest spännande sommardofterna! Blixtsnabb är han @Meraborsten, fick också leverans idag!
D3BE3B0D-1B9A-442B-ADEE-0CE888F7749E.jpeg

Choklad kan nog inte göras bättre och mer spännande än så här! 🍫

Så sant, min vän! Samtliga som vistas i denna tråd är konungar, låt oss fortsätta hålla denna höga nivå! 🤩

Tillbaka
Topp