Senaste dagarna har jag bekantat mig med ett blindköp i form av: Roberto Greco - Rauque.
https://www.parfumo.com/Perfumes/Roberto_Greco/rauque
En väldigt hypad doft där Christofer Sheldrake är näsan bakom. 9.4 i betyg på 51 ratings är inte illa. Notlistan är rätt bisarr men väldigt spännande. Ett utlåtande från en bekant var det som fick mig att slå till, en väldigt erfaren samlare som testat och ägt det mesta:
”Bro… today I got a sample of a perfume that completely blew me out of my chair….. literally the best thing I’ve tried in months… man… this thing is a masterpiece in every imaginable way. I got goosebumps as soon as I sprayed it. I probably have only smelled a hand full of fragrances in my life which have been blended to this level of perfection.”
Det tar helt klart ett par användningar för att få något grepp om denna. Yin & yang. Fräsch, smutsig, söt, blöt, mörk, läder, svamp, fruktig, blommig, klassisk. Allt som borde vara fel är så rätt och går ihop så bra. Mästerverk? The jury is still out men nog fasiken har den något som man inte vanligtvis stöter på.
Limiterad till 500 flaskor. Brukar inte splitta mina dofter men om intresse finns så funderar jag på att beställa hem lite dekanter och splitta av ett gäng 5or för den som vill prova.