Notorious Niklas
Silver
Sitter med Shangri-La på mig ikväll. Den från 2022. Jag gillar den skarpt. Hur mycket skiljer den sig från 2014-versionen? @Nic ? @S.L @G.Clooney ? Någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har inte luktat på den ursprungliga men enligt Hiram själv ska där knappt vara någon skillnad alls.... Korken däremot, är numera helt ny!Sitter med Shangri-La på mig ikväll. Den från 2022. Jag gillar den skarpt. Hur mycket skiljer den sig från 2014-versionen? @Nic ? @S.L @G.Clooney ? Någon?
Sorry, missade ditt inlägg helt av nån anledning…Sitter med Shangri-La på mig ikväll. Den från 2022. Jag gillar den skarpt. Hur mycket skiljer den sig från 2014-versionen? @Nic ? @S.L @G.Clooney ? Någon?
Oerhört fin! Bara performance man kan ha lite synpunkter kring.Sorry, missade ditt inlägg helt av nån anledning…
Jag har bara testat 2022 som jag ju övertog vårdnaden av en flaska av från @G.Clooney , tack för påminnelsen btw, jag måste testa den mera!
Troligen många om inte dom flesta i tråden har testat den. Jag har testat den, gillade ej den.Är det någon som testat Creed Bois du Portugal? Jag har en parfym som slutat tillverkats som jag tror liknar denna.
Vilken parfym är det som slutat tillverkas?Är det någon som testat Creed Bois du Portugal? Jag har en parfym som slutat tillverkats som jag tror liknar denna.
Får förhoppningsvis min flaska i slutet av veckan. Återkommer med första intryckNågon som provat denna nyhet?
Jag har inte testat något från JPG sedan Le Parfum kom ut.
![]()
Sorry, missade ditt inlägg helt av nån anledning…
Jag har bara testat 2022 som jag ju övertog vårdnaden av en flaska av från @G.Clooney , tack för påminnelsen btw, jag måste testa den mera!
Philtre (och lite annat) ligger redan i frankerat kuvert plus att jag måste köra Shangri La lite mer innan jag kan ta det beslutet. Men när du testat Philtre kanske du blir mentalt komplett oförmögen att nyttja dofter från HG öht framöver…Är det inte bättre att den följer med Philtre till mig istället?![]()
Haha, vad är så illa med den? Noterna ser rätt ”safe” ut?Philtre (och lite annat) ligger redan i frankerat kuvert plus att jag måste köra Shangri La lite mer innan jag kan ta det beslutet. Men när du testat Philtre kanske du blir mentalt komplett oförmögen att nyttja dofter från HG öht framöver…
Det är ju det sköna med dofter, så jäkla subjektivt. Jag fick lite kräkreflex (nästan) av den iaf…Haha, vad är så illa med den? Noterna ser rätt ”safe” ut?
Philtre (och lite annat) ligger redan i frankerat kuvert plus att jag måste köra Shangri La lite mer innan jag kan ta det beslutet. Men när du testat Philtre kanske du blir mentalt komplett oförmögen att nyttja dofter från HG öht framöver…
Låter ju som typ den upplevelse jag hade när jag testade Sultan Vetiver. Fast då var det lite mindre föruttnelse i tunna och mer att någon hade kissat i hörnet av blomsterhandeln och slängt dit en pissoartvål.Det är ju det sköna med dofter, så jäkla subjektivt. Jag fick lite kräkreflex (nästan) av den iaf…
Tänk dig att du går in i en lokal och ska städa ut efter en konkad blomsterhandel. Lokalen har stått tom några månader. I ett mörkt och fuktigt utrymme längst bak i lokalen står en tunna fylld med grumligt, ljummet vatten. I tunnan ligger det långstjälkade gröna växter som ej längre är identifierbara pga pågående förruttnelseprocess.
Buteljera det vattnet och spraya på dig = Philtre!![]()
Ja, förstår vad du menar! SV har element av det hela men är relativt sett väldigt behaglig jmf med Philtre som tar det till helt nya djup.Låter ju som typ den upplevelse jag hade när jag testade Sultan Vetiver. Fast då var det lite mindre föruttnelse i tunna och mer att någon hade kissat i hörnet av blomsterhandeln och slängt dit en pissoartvål.
WC är ok men SL är, för mig, en bättre doft. Tröttnade snabbt på WC och på temat ”lyxhotell och te” så har jag numer denna på kortlistan:Vad tycks om Shangri La? Blev något sugen på att lukta hotellobby efter att ha läst igenom fraggan
Edit: blandade helt ihop med Nishanes Wulong Cha…
Skulle du vilja skicka vidare något sample om du senare känner dig klar med dem så är jag sugen.Då kom dessa två in samtidigt och jag drog ju genast av ett sprut på respektive hand... Tja, vad ska man säga? Igenkänningsfaktorn var skyhög. Visste precis vad de båda luktade som, på första sniffen, när de väl lagt sig lite vill säga. Är lite kluven på min inställning och får jobba lite mer med intrycken känner jag. Jäkligt schysst flaska från Angelos, rent visuellt, måste jag hävda.
![]()
![]()
![]()
Rituals Oasis Verte.Vilken parfym är det som slutat tillverkas?
Är som sagt många i tråden som är bekanta med BdP, kanske med den andra, diskade doften också?
Aldrig testat men av Fragrantica att döma så verkar den ju sannolikt snarare vara inspirerad av Terre d’Hermes.Rituals Oasis Verte.
![]()
Från Fragrantica: Top notes are Grapefruit, Lime and Pink Pepper; middle notes are Rhubarb, Ginseng, Bourbon Geranium and Violet; base notes are Vetiver, Atlas Cedar, Oak and Patchouli.
Nee... Dessa två kommer avyttras igen.Då kom dessa två in samtidigt och jag drog ju genast av ett sprut på respektive hand... Tja, vad ska man säga? Igenkänningsfaktorn var skyhög. Visste precis vad de båda luktade som, på första sniffen, när de väl lagt sig lite vill säga. Är lite kluven på min inställning och får jobba lite mer med intrycken känner jag. Jäkligt schysst flaska från Angelos, rent visuellt, måste jag hävda.
![]()
![]()
![]()
Dra på dig ”Under my skin” samma stuk fast bättre! Violasken á la Haute LuxeNee... Dessa två kommer avyttras igen.
I Tabac Libre får jag som nämnt minnen till det gamla tuggummit "shake" som man åt i barndomen när man tröttnade på all Jenka. Tycker den är ganska snarlik faktiskt, fast med en viss ton av "torr" tobak ovanpå.
The Dark Side påminner om violasken, direkt i öppningen påminner den om Byzantine Amber men det försvinner bort i all jäkla viol som tyvärr blir lite för mycket. Där är "myspys" in under violnoten men det får inte tillräckligt med solljus för min smak.
Bytes med fördel här i tråden, lägger upp i köp&sälj-tråden senare, mot något från samma hus/respektive hus.
Ja, jag ser fram emot att testa den imorgon faktiskt. Har en känsla av att den är bättre, men viol? Är där viol i den jäkeln med?Dra på dig ”Under my skin” samma stuk fast bättre! Violasken á la Haute Luxe![]()
Inte viol men en Orris Root som för mig drar mycket åt viol-asken. Finns risk för samma upplevelse därJa, jag ser fram emot att testa den imorgon faktiskt. Har en känsla av att den är bättre, men viol? Är där viol i den jäkeln med?
Alltså, TDS är bra i sig, fin kvalitet och har en jäkla performance. Går inte att tvätta bort ens. Men jag drar inte jämt med så pass påtaglig viol, uppenbarligen.
Nee... Dessa två kommer avyttras igen.
I Tabac Libre får jag som nämnt minnen till det gamla tuggummit "shake" som man åt i barndomen när man tröttnade på all Jenka. Tycker den är ganska snarlik faktiskt, fast med en viss ton av "torr" tobak ovanpå.
The Dark Side påminner om violasken, direkt i öppningen påminner den om Byzantine Amber men det försvinner bort i all jäkla viol som tyvärr blir lite för mycket. Där är "myspys" in under violnoten men det får inte tillräckligt med solljus för min smak.
Bytes med fördel här i tråden, lägger upp i köp&sälj-tråden senare, mot något från samma hus/respektive hus.