• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

G.Clooney

Basic
Kvällens 🍫
1000027672.jpg

Ja men se där ja! Där hade du en sådan också minsann. Fick hem min egen idag efter @Notorious Niklas inrådan. Man kan inte påstå att den inte luktar choklad. Jävlar i min låda. Där fick man så att man teg. Kändes som att sitta med en skål chokladpudding och äta i den där chokladfabriken som Kalle snackade om. Fina grejer! 👍
 

-RI-

Diamant
2-Faktor
Ja men se där ja! Där hade du en sådan också minsann. Fick hem min egen idag efter @Notorious Niklas inrådan. Man kan inte påstå att den inte luktar choklad. Jävlar i min låda. Där fick man så att man teg. Kändes som att sitta med en skål chokladpudding och äta i den där chokladfabriken som Kalle snackade om. Fina grejer! 👍
Mysig doft, helt klart. För priset kan man verkligen inte klaga! Inte dumt att få känna sig som Kalle för en stund 🍫🍫
 

Nic

Silver
2-Faktor
593D67B7-5BB6-4ADF-A8B0-4D94F1BE4E5D.jpeg

Lite nytt att testa av innan ALD dyker upp! Mriga ska vara lik Siberian & Russian Musk från ALD så det ska bli intressant! (Syntetisk deer musk så även @Tjabo kan hänga på här!) Tankar om denna @Nic ?

Animal Café och Cacao Ritual ska vara riktigt fina 🍫. Återkommer med intryck!

Mriga är riktigt fin om du frågar mig. Har själv en flaska av den och även Mongolian Mriga. Fuktig, kall, jordig och mossig. Mörk men samtidigt ganska uppfriskande. En grön doft med en animalisk hint. Den syntetiska mysken är riktigt bra gjord, och doftar minst lika bra som många naturliga myskdofter i min samling.
Kan dock tänka mig att den inte uppskattas av alla då den säkert kan uppfattas som ganska svårburen för en del.
Påminner en del om SM och RM som du säger, men kanske framför allt om Siberian Summer (som är lite friskare i jämförelse) i mitt tycke.
 

Txistorra

Basic
ALD - Russian Oud 2
Serge Lutens - Veilleur de Nuit
Theodoros Kalitinis - Velvet Chocolate
Xerjoff - Symphonium
Anka Kus - Jezebel

Har Extra Virgo - Animal Café & Cacao Ritual på väg 😁🍫

Oud Monarch & L’Heure Exquise om man också så vill!

Vissa skulle nog även vilja slänga in Slumberhouse - Ore här. @Spincini tog över min split tror jag.
Roja Amber Extrait
 

Tjabo

Silver
2-Faktor
593D67B7-5BB6-4ADF-A8B0-4D94F1BE4E5D.jpeg

Lite nytt att testa av innan ALD dyker upp! Mriga ska vara lik Siberian & Russian Musk från ALD så det ska bli intressant! (Syntetisk deer musk så även @Tjabo kan hänga på här!) Tankar om denna @Nic ?

Animal Café och Cacao Ritual ska vara riktigt fina 🍫. Återkommer med intryck!

Då är det bara att skicka vidare till mig! 😁
Om jag hade etiskt klarat riktig musk hade den där Russian musk du beställde legat farligt till.
 
Mriga är riktigt fin om du frågar mig. Har själv en flaska av den och även Mongolian Mriga. Fuktig, kall, jordig och mossig. Mörk men samtidigt ganska uppfriskande. En grön doft med en animalisk hint. Den syntetiska mysken är riktigt bra gjord, och doftar minst lika bra som många naturliga myskdofter i min samling.
Kan dock tänka mig att den inte uppskattas av alla då den säkert kan uppfattas som ganska svårburen för en del.
Påminner en del om SM och RM som du säger, men kanske framför allt om Siberian Summer (som är lite friskare i jämförelse) i mitt tycke.
Bra sammanfattning! Testade den igår kväll men var förvånad över hur pass lättburen den var! Frisk och fräsch på ett nästan tvåligt sätt snarare än mörk och animalisk och den utsträckning jag förväntande mig! Riktigt bra! Hur är Mongolian Mriga i jämförelse?
Den är fin! Men priset är rätt brutalt nuförtiden…
 
  • Like
Reactions: Nic

G.Clooney

Basic
Japp. Annick Menardo som är parfymör i samarbete med Suzy Le Helley. Fick hem min i förrgår och har hunnit med en heldag plus lite testande. Jag är positivt överraskad. Jag gillar ju dessa amber-aktiga historier. Inget mega-wow men fullt tillräckligt och priset är ju bra på Notino. Tycker inte den påminner om Sauvage Elixir som många annars verkar tycka på "reminds me of" (lika många tycker det dock inte). Inga likheter med originalet och kunde lika gärna varit utanför "bottled"-serien. Mysig, inte särskilt linjär utan har ett visst djup. Påminner om mycket men inte lik någon, kan man säga.

ChatGPT sammanfattar recensionerna på fraggan såhär, om själva doften:
Boss Bottled Elixir är en djärv och unik doft som öppnar upp med en förförisk blandning av rökig frankincense och kryddig kardemumma. Under tiden utvecklas den till en varm och orientalisk komposition med subtila inslag av trä och amber. Doften är kraftfull och maskulin, vilket gör den idealisk för svalare väderförhållanden. Med en imponerande hållbarhet på huden avslöjar den olika lager av doftnoter över tid, vilket ger en dynamisk och fascinerande upplevelse.
 

johpe

Silver
2-Faktor
Tack, sågoxåmqd
Japp. Annick Menardo som är parfymör i samarbete med Suzy Le Helley. Fick hem min i förrgår och har hunnit med en heldag plus lite testande. Jag är positivt överraskad. Jag gillar ju dessa amber-aktiga historier. Inget mega-wow men fullt tillräckligt och priset är ju bra på Notino. Tycker inte den påminner om Sauvage Elixir som många annars verkar tycka på "reminds me of" (lika många tycker det dock inte). Inga likheter med originalet och kunde lika gärna varit utanför "bottled"-serien. Mysig, inte särskilt linjär utan har ett visst djup. Påminner om mycket men inte lik någon, kan man säga.

ChatGPT sammanfattar recensionerna på fraggan såhär, om själva doften:
Boss Bottled Elixir är en djärv och unik doft som öppnar upp med en förförisk blandning av rökig frankincense och kryddig kardemumma. Under tiden utvecklas den till en varm och orientalisk komposition med subtila inslag av trä och amber. Doften är kraftfull och maskulin, vilket gör den idealisk för svalare väderförhållanden. Med en imponerande hållbarhet på huden avslöjar den olika lager av doftnoter över tid, vilket ger en dynamisk och fascinerande upplevelse.

Tack, Såg oxå att både Grand Soir och LADDM var med som liknande och Det bådar ju gott, behöver nog prova en flaska...
 

Lidas78

Basic
2-Faktor
Dagens: Ingen bild tyvärr, sample från en av knasbollarna i gruppen. Luktar mycket stall i min näsa, tydligen gillar jag det, oväntat men så är det, "mysig" på nåt sätt. Bra tryck i den tycker jag, räcker med en liten skvätt så klarar man sig hela dagen.
Ett litet förtydligande bara, när jag skriver knasbollar menar jag inget negativt utan att alla i den här gruppen (inkl jag själv) är knasbollar… 😊
Tycker fortsatt det är den trevligaste gruppen på forumet. 👌🏻
 

Nic

Silver
2-Faktor
Bra sammanfattning! Testade den igår kväll men var förvånad över hur pass lättburen den var! Frisk och fräsch på ett nästan tvåligt sätt snarare än mörk och animalisk och den utsträckning jag förväntande mig! Riktigt bra! Hur är Mongolian Mriga i jämförelse?
Jag fick hem MM ganska nyligen, så jag har bara hunnit testa den ett par gånger.
Ska jag ska nämna några iakttagelser som jag hittills gjort så är MM mer kompakt och inte lika lätt. Den är även mörkare och mer jordig än Mriga. Även något mer balsamisk.
Kan sakna lite utav den lättare/friskare ton som finns i Mriga faktiskt. MM blir väldigt tät och kompakt i jämförelse. Samtidigt som just det ger doften ett helt annat djup också. Sen känns den så klart mer naturlig med, med tanke på råmaterialen. Även något mer animalisk. Mysken är riktigt mys(k)ig.
 
Testar Dusita - Oudh Infini idag.


Första intrycken: Mycket mindre fekal och animalisk mot vad jag förväntade mig. Ska väl vara en vattendelare men även sambon tyckte inte att den var särskilt offensive. Det skitiga finns helt klart där dock samt en framträdande ros som nästan har lite ”mynt-liknande” framtoning, metalliskt. Kan vara kombon med det animaliska som gör det. Annorlunda doft, vilket är kul men ingen direkt wow-känsla.
077803AD-9341-473A-B6C2-DAE3E8671ED1.jpeg
 
Topp