Japp.
Annick Menardo som är parfymör i samarbete med
Suzy Le Helley. Fick hem min i förrgår och har hunnit med en heldag plus lite testande. Jag är positivt överraskad. Jag gillar ju dessa amber-aktiga historier. Inget mega-wow men fullt tillräckligt och priset är ju bra på Notino. Tycker
inte den påminner om Sauvage Elixir som många annars verkar tycka på "reminds me of" (lika många tycker det dock inte). Inga likheter med originalet och kunde lika gärna varit utanför "bottled"-serien. Mysig, inte särskilt linjär utan har ett visst djup. Påminner om mycket men inte lik någon, kan man säga.
ChatGPT sammanfattar recensionerna på fraggan såhär, om själva doften:
Boss Bottled Elixir är en djärv och unik doft som öppnar upp med en förförisk blandning av rökig frankincense och kryddig kardemumma. Under tiden utvecklas den till en varm och orientalisk komposition med subtila inslag av trä och amber. Doften är kraftfull och maskulin, vilket gör den idealisk för svalare väderförhållanden. Med en imponerande hållbarhet på huden avslöjar den olika lager av doftnoter över tid, vilket ger en dynamisk och fascinerande upplevelse.