• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Någon som har tips på någon rolig doft?
Ska beställa 8 flaskor från Notino och Deloox idag.
Två till skulle sitta fint.
Något man inte ska missa? Något riktigt udda kanske?

Ha en bra vecka :)

DD:


Om du inte har den?

Annars:


Lite tuffare version av PDLN2. (Men rätt lik)

Eller:


Världens bästa läderdoft

Eller:


Rätt märklig men ändå ball, emellanåt.

Snabbtestade dessa på NK och vill minnas att jag tyckte de var rätt ok, guldtramset till trots:

 

Om du inte har den?

Annars:


Lite tuffare version av PDLN2. (Men rätt lik)

Eller:


Världens bästa läderdoft

Eller:


Rätt märklig men ändå ball, emellanåt.

Snabbtestade dessa på NK och vill minnas att jag tyckte de var rätt ok, guldtramset till trots:


Blue sapphire och supercharged har jag varit på tidigare.
Riktigt bra även om jag i början tyckte att vanliga var bättre.
Jag är ju en person som inte gillar pdln 1,2 eller 3, jag vet , skjut mig @Notorious Niklas haha
GB är riktigt bra men jag valde Britannia före, tycker den är finare överlag. Men jag
verkar vara ensam om den åsikten också. Qatar har jag haft tidigare.
Ateliers des ors har jag sett och hört mycket om, är nog värt att testa nu.
Upp till bevis!

Tack för tipsen!
 
Blue sapphire och supercharged har jag varit på tidigare.
Riktigt bra även om jag i början tyckte att vanliga var bättre.
Jag är ju en person som inte gillar pdln 1,2 eller 3, jag vet , skjut mig @Notorious Niklas haha
GB är riktigt bra men jag valde Britannia före, tycker den är finare överlag. Men jag
verkar vara ensam om den åsikten också. Qatar har jag haft tidigare.
Ateliers des ors har jag sett och hört mycket om, är nog värt att testa nu.
Upp till bevis!

Tack för tipsen!
Haha! Du har ju jobbat dig igenom de flesta Roja nu så de kan vi skippa, brollan.

Men jag kom över den här nu när jag kikade lite… priset och bilderna tyder på att det borde vara vintage Al-Khatt! Slå till???

 
Haha! Du har ju jobbat dig igenom de flesta Roja nu så de kan vi skippa, brollan.

Men jag kom över den här nu när jag kikade lite… priset och bilderna tyder på att det borde vara vintage Al-Khatt! Slå till???


Ja, det är sant! Måste våga lämna Roja träsket, men jag är rädd
för det okända, haha.

Al-khatt, trollar du nu.
Är det inte den som är kamel-bajs?
Eller vilken blandar jag ihop den med?
 
Ja, det är sant! Måste våga lämna Roja träsket, men jag är rädd
för det okända, haha.

Al-khatt, trollar du nu.
Är det inte den som är kamel-bajs?
Eller vilken blandar jag ihop den med?
Haha, jo det är den. 😁 Öppningen är verkligen barnyard men den lägger ju sig så otroligt bra. Och nu när man på senare år blivit mer van tror jag knappt du märker av det. 😎
 
Någon som har tips på någon rolig doft?
Ska beställa 8 flaskor från Notino och Deloox idag.
Två till skulle sitta fint.
Något man inte ska missa? Något riktigt udda kanske?

Ha en bra vecka :)

DD:
Ja du... Själv är jag sugen på dessa...

Matiere Premiere - Encens Sauve

YSL - Opium pour homme
 
Ja du... Själv är jag sugen på dessa...

Matiere Premiere - Encens Sauve

YSL - Opium pour homme
Denna ser ju intressant ut,
frågan är hur mycket kaffe det är :)

 

Ja, det är frågan. 10% om man ska tro den där killen bland de övre kommentarerna på fraggan. Det är ju bara en toppnot men vissa toppnoter är ju närvarande hela resan.

1710766981974.png
 
God måndag, om det finns någon här inne som sitter på en Wulong Cha med splittmöjligheter så är jag intresserad!

Gillar blindköp mer än te så vet inte riktigt om jag vågar slå till på en :hungry:
 
Haha! Du har ju jobbat dig igenom de flesta Roja nu så de kan vi skippa, brollan.

Men jag kom över den här nu när jag kikade lite… priset och bilderna tyder på att det borde vara vintage Al-Khatt! Slå till???


Jag köpte en "vintage" Clive Christian C på Notino. Det visade sig att de bara använde en gammal bild. Fick den nya versionen.
Så ta det inte för givet att det stämmer!
 
Ja, det är sant! Måste våga lämna Roja träsket, men jag är rädd
för det okända, haha.

Al-khatt, trollar du nu.
Är det inte den som är kamel-bajs?
Eller vilken blandar jag ihop den med?
Jag själv känner knappt någon barnyard alls från Al-khatt. Det är en ljuvlig doft där jasminen är dominerande.
Men det kan vara min näsa som har blivit så avtrubbad att jag inte känner stall lukten i denna. Mina vänner har dock påpekat det 😆

Tacka vetja Xerjoffs - Zafar. Holy goddamn vad den är stallig. På ett schysst sätt.
Varje gång man tar den på så önskar man nästan att man kunde leva som en Cowboy.
 
Senast ändrad:
Jag är inte mycket för det där med "layering" (iaf inte när det kommer till parfymer) men just den där Velvet Chocolate från Theodoros Kalotinis luktar ju bara choklad och inget annat egentligen så jag tänkte jag testar. Det är ju en not som jag blivit lite småhooked på. Testade att smyga in den noten i Sayat Nova en dag, i Bottled Elixir en annan dag och i Herod en tredje. Fan alltså. Det blev ett jäkla lyft. Ni borde testa det.

@-RI- & @Notorious Niklas
 
Jag är inte mycket för det där med "layering" (iaf inte när det kommer till parfymer) men just den där Velvet Chocolate från Theodoros Kalotinis luktar ju bara choklad och inget annat egentligen så jag tänkte jag testar. Det är ju en not som jag blivit lite småhooked på. Testade att smyga in den noten i Sayat Nova en dag, i Bottled Elixir en annan dag och i Herod en tredje. Fan alltså. Det blev ett jäkla lyft. Ni borde testa det.

@-RI- & @Notorious Niklas
Kanske skulle ta och testa med min nuvarande favorit Oud Rosewood 🙂
 
Jag är inte mycket för det där med "layering" (iaf inte när det kommer till parfymer) men just den där Velvet Chocolate från Theodoros Kalotinis luktar ju bara choklad och inget annat egentligen så jag tänkte jag testar. Det är ju en not som jag blivit lite småhooked på. Testade att smyga in den noten i Sayat Nova en dag, i Bottled Elixir en annan dag och i Herod en tredje. Fan alltså. Det blev ett jäkla lyft. Ni borde testa det.

@-RI- & @Notorious Niklas
Grymt! Ja, den är verkligen bara ”choklad” men eftersom det var vad du efterfrågade så tänkte jag att jag rekar den 😄 Ska testa köra den med någon där chokladen är mer anonym! Kul!
 
Grymt! Ja, den är verkligen bara ”choklad” men eftersom det var vad du efterfrågade så tänkte jag att jag rekar den 😄 Ska testa köra den med någon där chokladen är mer anonym! Kul!
Ja, inget dåligt menat. Älskar den just av den anledningen. Enkelheten och så "straightforward". Och den kan uppenbarligen väcka annat till liv också (inom en viss genre), om lusten faller på.
 
Tillbaka
Topp