• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

G.Clooney

Basic
Jag har velat gilla alla jag testat från det huset. Läste en intervju med grundaren och han sa rätt saker. Hittills har bara en enda träffat rätt - Cologne Cedrat.
Det här låter ju inte direkt heller som en Tjabo-doft tyvärr.
Vilka har du testat? Detta är min första. Fick med ett sample på Chrystal Saffron också som jag inte testat än. Annars har jag länge suktat efter Falcon Leather men inte kommit till skott än.
 
Någon som är värd ett köp?
Har testat alla utom Creme de la creme på strip, ska ge alla lite tid på hud framöver för att kunna ge en rättvis recension. Återkommer i helgen med lite mer ingående beskrivningar av dofterna men den spontana känslan är att det inte är någon av dem som vid första intryck skriker ”KÖP!”.

Paradise Soil som jag tänkte skulle vara en fullträff är fin men mer en ren tuberose-doft med inslag av ylang-ylang och jasmin. Både deer musken och ouden är oerhört svår att uppfatta för min del.

Royal Barn öppnar väldigt animaliskt men lägger sig relativt snabbt och blir väldigt angenäm men fortfarande tydliga animaliska inslag. Favoriten än så länge. Kärnvapen i performance.

Forbidden Flower överraskade positivt. Grapefrukt och cannabis i öppningen ger en väldigt fräsch och upplyftande känsla sedan börjar en söt jasmin, lime och (vad jag antar är skunkolja?) träda fram. Väldigt snäll och lättburen men annorlunda och väldigt bra. Många verkar ogilla den men jag tycker den är ball.

Cuirtis: Öppnar rough men lägger sig efter någon timme och har i princip noll animaliska inslag kvar då. Söt, krämig, rökigt läder.
 
Senast ändrad:

S.L

Diamant
2-Faktor
DD:
3B4CDD16-265A-4951-905C-6C66B608875F.jpeg

 

ollkli

Silver
2-Faktor
Någon av proffsen här som kan redogöra för skillnaderna mellan Amouage Reflection man och Reflection man 45. Vilken ni skulle valt och varför :)
 

Stevo

Basic
Ni som har hunnit doftat på ALD senaste Musc collection... Är det nån flaska som ni tycker är värd att införskaffa?
Släppet på enskilda storflaskor släpps ju vilken minut som helst och köpbehovet i mig har vaknat till liv 😆
Funderar på att eventuellt köpa Royal Barn eller Cuirtis
 
Ni som har hunnit doftat på ALD senaste Musc collection... Är det nån flaska som ni tycker är värd att införskaffa?
Släppet på enskilda storflaskor släpps ju vilken minut som helst och köpbehovet i mig har vaknat till liv 😆
Funderar på att eventuellt köpa Royal Barn eller Cuirtis
Royal Barn hade nog fallit dig i smaken bäst. Jag är dessvärre inte övertygad om något flaskköp ännu. Har testat alla en gång samt Royal Barn & Paradise Soil två gånger.
 

Tjabo

Silver
2-Faktor
Dags att ut o resa igen, tips på roliga butiker i Rom?

Älskar Rom. Är där typ en gång om året.

Jag skrev ett litet reportage om en butik här i tråden: http://www.hbroma.com/

Riktigt bra. Runt hörnet har du också Cherry profumeria. En till bra butik (om än liten).

Sen skulle jag rekommendera en sväng mot vatikanen och besöka:


Roms lätt bästa carbonara och cacio e pepe. Vägg i vägg har du ett lokalt parfymhus också.

Sen har du såklart campomarzio (har bla Roja) och Profumum romas flagship store.
 

johpe

Silver
2-Faktor
Älskar Rom. Är där typ en gång om året.

Jag skrev ett litet reportage om en butik här i tråden: http://www.hbroma.com/

Riktigt bra. Runt hörnet har du också Cherry profumeria. En till bra butik (om än liten).

Sen skulle jag rekommendera en sväng mot vatikanen och besöka:


Roms lätt bästa carbonara och cacio e pepe. Vägg i vägg har du ett lokalt parfymhus också.

Sen har du såklart campomarzio (har bla Roja) och Profumum romas flagship store.
Grymt! Både pastan och Mauro Lorenzi verkar helt klart värt ett besök, bor dessutom relativt nära där.

Edit: man ska ev inte fråga efter Nefs :) förstår jag (efter att sökt igenom tråden lite).
 
Senast ändrad:

johpe

Silver
2-Faktor
Älskar Rom. Är där typ en gång om året.

Jag skrev ett litet reportage om en butik här i tråden: http://www.hbroma.com/

Riktigt bra. Runt hörnet har du också Cherry profumeria. En till bra butik (om än liten).

Sen skulle jag rekommendera en sväng mot vatikanen och besöka:


Roms lätt bästa carbonara och cacio e pepe. Vägg i vägg har du ett lokalt parfymhus också.

Sen har du såklart campomarzio (har bla Roja) och Profumum romas flagship store.

Några specifika parfym tips från Mauro Lorenzi föresten? (Hadrianus, Aurelius, Palatinus, Fabricius mm verkar helt klart intressanta)
 

S.L

Diamant
2-Faktor
Fin den där! Vad tycks?
Har lite man-flu och nedsatt doftförmåga just ni. Men mjuk och elegant och sofistikerad på nåt vis. Guerlainsk kanske man kan säga, välblandad. Noterar att den klassas som chypre men kan tycka att den rör sig i gränslandet mot fougere trots frånvaro av lavender och ekmossa. En klassig doft, mer formell än casual.
 

S.L

Diamant
2-Faktor
Hur bra är Balenciaga PH? Köpt på Ebay?
Kollade där för att köpa, men lite oklart vilken som är bäst att köpa,
flaskan verkar ha ändrats genom åren. Tips?
:)
Den är ruggigt bra helt enkelt, rankar den väldigt högt. Kraftpaket i linje med Kouros och Davidoff EDT. Min flaska är en liten 30ml som jag köpte i en FB grupp, håller konstant utkik efter en större flaska till överkomligt pris.
 

Tjabo

Silver
2-Faktor
Incoming:

1711369119313.jpeg

Dior - Purple oud


1711369139641.jpeg


Roja - RDHP 15

1711369171471.jpeg


Roja - Diaghilev


Sen har jag fått hem ett gäng från Angelos också:

930011.jpg


Fougheriste

1711369257425.jpeg


Tabac libre

1711369276554.jpeg


Apres Cologne

Nu saknar jag bara Angeliki från Angelos. Har fått en låsning på Agar de Noir från Areej le Doré också.
 
Topp