• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jobbresa med kunder, satsar på klassiska och ”neutrala” dofter som inte sticker ut/stör…
 

Bilagor

  • IMG_6825.jpeg
    IMG_6825.jpeg
    482.1 KB · Visningar: 10
Var en sväng til NK sthlm, luktade igenom sortimentet ett par gånger på parfymavdelningarna med alla diverse märken, många intressanta men inget 100 att slå till på för dagen, nästan på väg från NK så sparkade äldsta grabben på mig och pekade på Christian Dior in butik på NK (aldrig varit intresserad av CD innan, förutom Fahrenheit) och där står de i rad, alla runda avlånga flaskorna...luktar på en efter en, den kunniga kvinnan på CD läser upp not efter not och känslan av parfymerna jag luktar på, jag skjuter 3st åt sidan som kallade på min uppmärksamhet mer än de andra.
Alla 3 står som vinnare, dock så får jag välja en att inhandla först.
och den första blev..............
1000027006.jpg
 
Var en sväng til NK sthlm, luktade igenom sortimentet ett par gånger på parfymavdelningarna med alla diverse märken, många intressanta men inget 100 att slå till på för dagen, nästan på väg från NK så sparkade äldsta grabben på mig och pekade på Christian Dior in butik på NK (aldrig varit intresserad av CD innan, förutom Fahrenheit) och där står de i rad, alla runda avlånga flaskorna...luktar på en efter en, den kunniga kvinnan på CD läser upp not efter not och känslan av parfymerna jag luktar på, jag skjuter 3st åt sidan som kallade på min uppmärksamhet mer än de andra.
Alla 3 står som vinnare, dock så får jag välja en att inhandla först.
och den första blev..............
1000027006.jpg

Har den också, bra skit! Men mer vetiver än oud i min bok.
 
Apropå Dior - har ni testat deras nya Esprit de Parfum-lineup? Blev ett snabbt doftprov av samtliga vid Dior-disken på NK. Blev knappast frälst och priset hjälpte föga (cirka 5100kr för 80ml).
 
Dagens doft: Bortnikoff - Symphonie de Neroli

Parfymen jag inledde mitt ”indie-letande” med. Nuförtiden är Bort knappast indie men för mig var han det då iaf. Minns att jag tyckte den var konstig. Detta är nog den snällaste av hans tidigare alster.

Vacker doft av neroli och vetiver backat upp av en del vita blommor och citrus.


IMG_1272.jpeg
 
Det här med parfym alltså. Tycker det är otroligt svårt att hitta något prisvärt i en rimlig prisklass. Vad har ni för cheap favorites? Tänker typ kring tusenlappen at max?
 
Är av åsikten att cirka 5100kr för en Dior-flaska är lite i överkant. 😅 Är man dock sugen så är det nog snäppet billigare om man beställer direkt från Dior (€395).

Finns på fejjangrupperna redan för halva priset typ. Glömt bort vad han heter han som säljer dem men de finns!

Det här med parfym alltså. Tycker det är otroligt svårt att hitta något prisvärt i en rimlig prisklass. Vad har ni för cheap favorites? Tänker typ kring tusenlappen at max?

Min favorit-daily-wear på kontoret:


Kostar typ 300 spänn.

Lalique har generellt hög kvalitet till låga priser.
 
Tillbaka
Topp