• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
5FDA5481-252E-48B9-B6D1-0A01393767C9.jpeg

 
Bestämde mig i helgen för att jag ska ge mig på By Kilian på riktigt. Bar Intoxicated och slogs av hur höstmysig den var.

Först ut idag var Black Phantom. Dessvärre en besvikelse, påminner en hel del om Clive Christian - E Gourmande. Lite för sötsliskig och sirapig. Mandel, socker, caramel och vanilj, hur skulle den kunna vara något annat egentligen? Aja, vi tar nya tag. Många fler att testa! Även några Boadicea och lite annat kom med.

Har ni några favoriter från huset?

46E1992A-0D08-46AE-B6BF-65BC455B7F28.jpeg
 
Bestämde mig i helgen för att jag ska ge mig på By Kilian på riktigt. Bar Intoxicated och slogs av hur höstmysig den var.

Först ut idag var Black Phantom. Dessvärre en besvikelse, påminner en hel del om Clive Christian - E Gourmande. Lite för sötsliskig och sirapig. Mandel, socker, caramel och vanilj, hur skulle den kunna vara något annat egentligen? Aja, vi tar nya tag. Många fler att testa! Även några Boadicea och lite annat kom med.

Har ni några favoriter från huset?

46E1992A-0D08-46AE-B6BF-65BC455B7F28.jpeg
Jag förstår inte hypen kring Black phantom… 🤯

Musk oud tycker jag är grymt bra!
Har sniffat hastigt på några fler men ingen som jag minns så ingen av de som imponerade med andra ord… 🫣
 
Nimitr måste jag testa framöver!

Vad tyckte du om Tuberose & Moss förresten? Min sambo har stulit både den och Champs från mig och kör dem var och varannan dag!
Gillar T&M men det är samma här, hustrun har gjort den till sin och nyligen kört sin första flaska nästan helt i botten, så jag ropade hem den 75ml (partial) som poppade upp på Tradera häromveckan. Fick ett sånt där litet sample på Champs Lunaire från EN för ett tag sedan och det blir nog samma visa med den (hustrun gav starkt bifall till även den).

Fick sample även på Nimitr från EN och det var kärlek direkt. Bara testat ytterst lite dock, EN samples är ju rätt små och jag skickade mitt vidare till @Tjabo så håller tummarna för att intrycket består… UPS påstår att de ska leverera paketet imorgon mitt på dagen så den kanske blir KD imorgon?

På tal om samples så testar jag denna för andra kvällen i rad och är rätt imponerad:
 
Nu är jag avis! Den är förbaskat fin den där!
Absolut, riktigt jäkla glad över denna.
Någon kommenterade på min IG att den är ”a mix between Derby and Antaeus”, och det ligger en del i det. Jag har tyvärr ingen vintage Bel Ami men inbillar mig att det också kan vara i samma härad.
 
Absolut, riktigt jäkla glad över denna.
Någon kommenterade på min IG att den är ”a mix between Derby and Antaeus”, och det ligger en del i det. Jag har tyvärr ingen vintage Bel Ami men inbillar mig att det också kan vara i samma härad.

Jag har testat vintage Bel Ami för länge sen och förstår liknelsen. Tyvärr testade jag den för tidigt i min resa och kunde inte uppskatta den fullt ut då.
 
  • Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp