• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

“Repor och kantstötningar förekommer”
Har flera gånger fascinerats av skicket på denne Traderasäljares parfymflaskor, är det någon som har en teori om vad som föranleder detta?

Har en något sliten xerjoff som tappat sin blåa färg och delar av texten. Lite kvar jag kan dra av om jag skulle vilja… den överlevde ett år på resande fot (och tog aldrig slut av någon anledning…) Men så illa, och på så många vetefan :wtf:
 
DD:
B9D72526-74C9-4F69-A25F-2E6ABB03A79E.jpeg

 
Min doft för dagen med… hade lite avskrivit Bortnikoff då de tre jag testat (amber, musk och moss cologneinte) inte varit ngt för mig, trodde jag. Testade moss idag igen och gillar den 🙈
En favorit här! Denna och TRNP - Mogra är mina moss-favoriter, kommer roteras en del nu under den svalare delen av året.
Säg gärna till om du skulle släppa din flaska framöver.
 
KD: Jinx - KADA.


Så otroligt bra. Siberian Musk Heaven. Ackompanjerad av en blombukett av sällan skådat slag.
@Tjabo är en galen man som släppte denna vidare men till hans försvar så fick han i princip en lika bra Siberian Musk-doft i utbyte 😁

03B8FDCA-C304-4EBC-ACE7-91EDA25991D8.jpeg


Ska bli bättre på att uppdatera här också. Även ni andra! @S.L får dra hela lasset självt nu ju på sistone!
 
Senast ändrad:
Testade Hugo Boss nya Bottled idag.
Om man gillar PdM och framförallt Carlisle och Layton så kommer den här nog vara en succé.

För att vara en designer är den faktiskt rätt tilltalande. Tycker Elixir också var en fin ganska old-school skapelse.

IMG_2211.jpeg
 
Jag har från ingenstans börjat må dåligt av alla sorters parfym, räcker med att jag gör förbi någon på stan som har mycket parfym så börjar jag känna av det.
Så det är tyvärr helt uteslutet att använda någon typ av parfym själv numera.
Fattar inte vad som hänt och det känns sjukt tråkigt :(
Verkligen tråkigt. Själv fick jag migrän av parfym så jag gjorde mig av med allt jag hade för fem år sedan, det var väl ca 15 flaskor.

Nu har jag provat några dofter och vissa klarar jag utan att få huvudvärk.

Idag kör jag TF Grey Vetiver och framöver blir det nog köp av Himalaya och Green Irish Tweed. Märkligt att jag tål dessa men inte andra?

I alla fall sjukt kul att följa denna tråd!
 
Spontan fråga från en som inte alls förstår detta med parfymer och doft för en man. Visst jag gillar att lukta gott men det blir oftast Axe bodyspray.

Så till frågan, är det viktigt hur flaskan och förpackningen till parfymen är utformad, är det en del av sjävla nöjet (hobbyn/intresset)?

Står ni och tittar på samlingen av flaskorna som prydnadsföremål?

Skulle ni lika gärna kunna ha dofterna (tror det kallas så) i plastburkar om nu så var fallet? Det är innehållet som är det viktigaste?
Skulle ni kunna tänka er att köpa dofterna i fula enfärgade plastflaskor (tänk biltema) utan tryck om det blev billigare pris i slutändan?

Tack
Hammars
 
Spontan fråga från en som inte alls förstår detta med parfymer och doft för en man. Visst jag gillar att lukta gott men det blir oftast Axe bodyspray.

Så till frågan, är det viktigt hur flaskan och förpackningen till parfymen är utformad, är det en del av sjävla nöjet (hobbyn/intresset)?

Står ni och tittar på samlingen av flaskorna som prydnadsföremål?

Skulle ni lika gärna kunna ha dofterna (tror det kallas så) i plastburkar om nu så var fallet? Det är innehållet som är det viktigaste?
Skulle ni kunna tänka er att köpa dofterna i fula enfärgade plastflaskor (tänk biltema) utan tryck om det blev billigare pris i slutändan?

Tack
Hammars

Jag kan uppskatta en fin flaska men är innehållet dåligt håller det inte… har mina dofter i garderoben så är ju i princip bara jag som får njuta av hur de ser ut.

I slutändan är det alltid doften som styr mig oavsett förpackning, med det sagt så kan jag nog absolut sälla mig till skaran som betalar överpris för något där både doft och flaska är toppen (se mitt senaste inlägg som referens).

Fast det gäller mkt i mitt liv 😂
Min casio visar ju tiden lika bra som min Grand Seiko osv.
 
Spontan fråga från en som inte alls förstår detta med parfymer och doft för en man. Visst jag gillar att lukta gott men det blir oftast Axe bodyspray.

Så till frågan, är det viktigt hur flaskan och förpackningen till parfymen är utformad, är det en del av sjävla nöjet (hobbyn/intresset)?

Står ni och tittar på samlingen av flaskorna som prydnadsföremål?

Skulle ni lika gärna kunna ha dofterna (tror det kallas så) i plastburkar om nu så var fallet? Det är innehållet som är det viktigaste?
Skulle ni kunna tänka er att köpa dofterna i fula enfärgade plastflaskor (tänk biltema) utan tryck om det blev billigare pris i slutändan?

Tack
Hammars
I tur och ordning:

1. Nej, inte jätteviktigt.
Flaska och förpackning är inte kritiska faktorer men såklart iaf en del av helheten och därmed nöjet.
Det kan vara störande om något av detta (flaska/förpackning) upplevs som oproportionerligt dåligt ifht priset. Det är, precis som med doften, såklart subjektivt vad som är oproportionerligt dåligt, ett personligt exempel är de usla papp etiketterna på Penhaligons Portrait serie. Ser/känns ut som att de är gjorda av en något tunnare version av A4 pappret i valfritt kontors skrivare.

2. Nej

3. Intressant fråga.
Hjärnan säger ja men hjärtat nej. Det är få saker som jag anser vara fula som jag vill konsumera öht. Det är väl som med klockor, det spelar ingen roll vilket fantastiskt urverk som sitter i boetten om man kräks vid åsynen av klockans yttre? Klockor är ju dock en visuell signal/statusmarkör jmf med parfym vilket gör jämförelsen lite långsökt kanske. Men visst, skulle vissa av dofterna på min önskelista reduceras väsentligt i pris så skulle jag nog gladeligen köpa dem i en asful generisk enfärgad flaska (dock vet jag inte om plast lämpar sig så väl för ändamålet).
 
Spontan fråga från en som inte alls förstår detta med parfymer och doft för en man. Visst jag gillar att lukta gott men det blir oftast Axe bodyspray.

Så till frågan, är det viktigt hur flaskan och förpackningen till parfymen är utformad, är det en del av sjävla nöjet (hobbyn/intresset)?

Står ni och tittar på samlingen av flaskorna som prydnadsföremål?

Skulle ni lika gärna kunna ha dofterna (tror det kallas så) i plastburkar om nu så var fallet? Det är innehållet som är det viktigaste?
Skulle ni kunna tänka er att köpa dofterna i fula enfärgade plastflaskor (tänk biltema) utan tryck om det blev billigare pris i slutändan?

Tack
Hammars

Om du löser Laurent smal eller HJ i dekanter för 1/4 av priset köper jag direkt! 🙂
 
Tillbaka
Topp