• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Också fundersam kring på vilka grunder de inte tillåter att man säljer vidare parfymen? Om vi helt bortser från det direkt kontraproduktiva att motverka försäljning och intresse kring sitt eget varumärke - vad gör att de inte tillåter andra att göra som de vill? De borde lära av klock-världen. Rolex säljer för fan sina egna klockor i andra hand numer. (genom retailers iaf).

DD:
2A74B7BB-7499-4868-90A3-C890403B2D6A.jpeg

Mail call! 🫡📦

IMG_3715.jpeg

Blev även samples av Cuba, Xantor, Mandala, Paccino samt Symphony Men!

Mail call! 🫡📦

IMG_3715.jpeg

Blev även samples av Cuba, Xantor, Mandala, Paccino samt Symphony Men!
Oh, grymt nyfiken på MB!
Inte blindköp antar jag?

Oh, grymt nyfiken på MB!
Inte blindköp antar jag?
MB är riktigt, riktigt, riktigt bra!

Jag får lite Roja - Danger/Guerlain - Heritage vibbar av den.

Fegt nog inte! Vår älskade @Tjabo försåg mig med en skvätt Soudain som jag växte enormt mycket på mig för varje gång jag körde den. MB har jag haft split på ett tag men inte fått tummen ur förrän nu att köpa på flaska!

Fegt nog inte! Vår älskade @Tjabo försåg mig med en skvätt Soudain som jag växte enormt mycket på mig för varje gång jag körde den. MB har jag haft split på ett tag men inte fått tummen ur förrän nu att köpa på flaska!
Låter mumma! 🥰

Jag fick också hem två nytillskott idag.
Ska försöka ta lite bilder till helgen men här är lite ledtrådar iaf:
IMG_7580.jpeg
IMG_7581.jpeg

Oh, grymt nyfiken på MB!
Inte blindköp antar jag?

Bara jag som blindköper HJ verkar det som! 😅
Fick hem frankincense här om dagen och DD är Rihat al amar. HJ har ett DNA med en underliggande tvålighet som jag är direkt besatt av!

Nästa helvetes-hus att ge sig på är Laurent Smal. Försöker få med @Notorious Niklas på det tåget. Hade gett mig på dig också @S.L men de är mer orientaliska än HJ så jag tänkte att det var mer Niklas kopp té.

Bara jag som blindköper HJ verkar det som! 😅
Fick hem frankincense här om dagen och DD är Rihat al amar. HJ har ett DNA med en underliggande tvålighet som jag är direkt besatt av!

Nästa helvetes-hus att ge sig på är Laurent Smal. Försöker få med @Notorious Niklas på det tåget. Hade gett mig på dig också @S.L men de är mer orientaliska än HJ så jag tänkte att det var mer Niklas kopp té.
Sanslösa priser men vi lär väl! Såg att en Horseback II dök upp, det är väl bara att slå till 🥲

En parfym som faktiskt är för jäkla fin är ju ändå Enigma PC. Förutom sin storebror, Enigma Parfum, vad finns där mer som spelar i samma kategori, typ "Soda-Amber"? Sprudlande "root beer/coca-cola"-aktigt med citrus, diverse blommor, vanilj, cognac, benzoin & tobak med mera... Ja, de flesta vet ju doftprofilen vid detta laget. Finns där nåt annat man bör testa, med samma karaktär?
1000009296.jpg

En parfym som faktiskt är för jäkla fin är ju ändå Enigma PC. Förutom sin storebror, Enigma Parfum, vad finns där mer som spelar i samma kategori, typ "Soda-Amber"? Sprudlande "root beer/coca-cola"-aktigt med citrus, diverse blommor, vanilj, cognac, benzoin & tobak med mera... Ja, de flesta vet ju doftprofilen vid detta laget. Finns där nåt annat man bör testa, med samma karaktär?
1000009296.jpg

En gammal favorit som fick vandra vidare… gissningsvis för att man är en rastlös själ.
Såg ditt inlägg igår om Comme un Carrousel, såg spännande ut med tanke på Cola-noten. Finns det någon likhet?

En gammal favorit som fick vandra vidare… gissningsvis för att man är en rastlös själ.
Såg ditt inlägg igår om Comme un Carrousel, såg spännande ut med tanke på Cola-noten. Finns det någon likhet?
Njaä... Om Enigma öppnar som en vanillacoke med en citrusskiva så öppnar CuC som en cherrycoke med rött äpple. Enigma lockar med ord som "sprudlande karaktär, fyllig, djup och tydligt mysig" medan CuC är spetsigare och absolut inte så linjär som Enigma är. CuC spretar åt ett håll i öppningen, ett annat i mitten och ett tredje i slutet. Vilket definitivt kan upplevas som ett konststycke i sig. Jag gillar båda men särskilt lika är de nog inte trots allt. I så fall bara coco cola-dragen med amber i basen.

Edit: Det är ju inte flera mil dem emellan dock, det ska nämnas.

Senast ändrad:
1000009296.jpg

PDLN2 som nu är diskad är ju lite i samma härad. Vill du istället gå lös på cherry-temat så är TRNP - gareen of pleasure brutal!

Noobfråga. Är Deloox legit/rimlig som referenspunkt eller är det parfymvärldens cdon.com? Är ny på det här och tycker att priserna där alltid är lägre jämfört med snittet..

Noobfråga. Är Deloox legit/rimlig som referenspunkt eller är det parfymvärldens cdon.com? Är ny på det här och tycker att priserna där alltid är lägre jämfört med snittet..
99.5% säkert, jag har personligen bara bra erfarenheter, handat där mycket och jämfört direkt med mina ad flaskor.
Dock sett några omdömen om fake parfymer, men extremt ovanligt.
De är ungefär som en gråhandlare som köper upp stora partier under bordet, så
de har under åren köpt ett par fake batcher. Men som jag tolkar det, gjort det av misstag.

Tillbaka
Topp