• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

OM du vill bli av med den kan jag stötta genom att köpa den. 😊👍🏻

DD:
IMG_2428.jpeg

DD: Ralphs Club New York.

En gåva som jag inte haft hjärta att byta bort.
Kemisk, sliskig och otroligt generisk.
Dagens moderna dofter går nästan inte att urskilja från varandra.

Men, efter någon timme händer ngt och den blir till och med OK att använda.

Uppskattas av folk runtomkring och mer kontorsvänligt blir det knappt.

IMG_6107.jpeg

Finns det någon schyst butik i Göteborg med omnejd man kan besöka som har ett bra utbud?

Jag är på jakt efter något i premium-sektionen som ger det lilla extra, kanske inte dom vanliga lite ”sliskiga” som står på Kicks.

Relativt ny i denna djungel och fruktansvärt svårt att läsa sig och försöka förstå dofterna med alla termer 🫠

Finns det någon schyst butik i Göteborg med omnejd man kan besöka som har ett bra utbud?

Jag är på jakt efter något i premium-sektionen som ger det lilla extra, kanske inte dom vanliga lite ”sliskiga” som står på Kicks.

Relativt ny i denna djungel och fruktansvärt svårt att läsa sig och försöka förstå dofterna med alla termer 🫠
NK, COW eller parfym.se (fysisk butik).

Välkommen till ett nytt beroende!

Vet du några noter du gillar? (Träiga, läder, fräscha, blommiga osv?). Här inne hittar du människor som samlar rätt nördigt och köper allt från mainstream till rätt extrema dofter (och allt däremellan). Vi borde kunna hjälpa dig hitta rätt.

Välkommen till ett nytt beroende!

Vet du några noter du gillar? (Träiga, läder, fräscha, blommiga osv?). Här inne hittar du människor som samlar rätt nördigt och köper allt från mainstream till rätt extrema dofter (och allt däremellan). Vi borde kunna hjälpa dig hitta rätt.
Haha thxx!

Ouff, det hade ju varit guld.
Jag är nog på jakt efter någon parfym som är lite mer åt det fräscha hållet.

Fick möjligheten att lukta på Sultan Pasha Thebes som några av er hade rekommenderat, tycker det var bra dofter men den var lite för svår/tung för mig att bära.

Så får nog kanske börja lite enklare och sedan gräva mig in djupare för att känna en mer bekvämlighet med dofter som är lite mer extrema och inte "det vanliga".

Hit me up!

Haha thxx!

Ouff, det hade ju varit guld.
Jag är nog på jakt efter någon parfym som är lite mer åt det fräscha hållet.

Fick möjligheten att lukta på Sultan Pasha Thebes som några av er hade rekommenderat, tycker det var bra dofter men den var lite för svår/tung för mig att bära.

Så får nog kanske börja lite enklare och sedan gräva mig in djupare för att känna en mer bekvämlighet med dofter som är lite mer extrema och inte "det vanliga".

Hit me up!

Freshies kanske inte är fullt ut min gebit men har några jag gillar.

Körde Louis Vuitton - Imagination häromdagen. Säg vad man vill om hypen - för att vara en freshie är den riktigt bra!

Annars gillar jag:

Guerlain - homme
Aqua di parma - hela blu mediterriano serien (longevity är dock medioker på ett gäng av dem).
Hermes - Un Jardin en Méditerranée
Perris - arancia di sicilia
Perris - mandarino di sicilia

Vill man ha nåt väldigt annorlunda somrigt är:
Figue De Vertu av Angelos Créations Olfactives rätt cool.

Kan inte ni som grävt ned er djupt i kaninhålet köra nån form av dags/kvällslista för:

Vår ,Sommar,Höst, Vinter, Daily för kontor etc etc

Vår- nishane hacivat och Pana Dora Moonlight
Sommar- Prisma Amethyst och LV Imagination (mirisannno imortal som billigare alternativ)
Höst- Tom ford lost cherry och Riad Ouda
Vinter- sora dora mandorle och the merchant vinegia 21

Freshies kanske inte är fullt ut min gebit men har några jag gillar.

Körde Louis Vuitton - Imagination häromdagen. Säg vad man vill om hypen - för att vara en freshie är den riktigt bra!

Annars gillar jag:

Guerlain - homme
Aqua di parma - hela blu mediterriano serien (longevity är dock medioker på ett gäng av dem).
Hermes - Un Jardin en Méditerranée
Perris - arancia di sicilia
Perris - mandarino di sicilia

Vill man ha nåt väldigt annorlunda somrigt är:
Figue De Vertu av Angelos Créations Olfactives rätt cool.

Jag har t.om svårt att definiera vad som är en "fräsch" doft och t.ex en som är blommig. Då förstår du nog nivån på mig.

Tänkte glida in till COW i Göteborg som Bleppo tipsade om, och se om dom har någon ovan men också försöka lukta mig fram på lite olika för att se vilken kategori jag tycker om mest.

Jag håller er uppdaterade om jag fastnar för någon, eller om jag har hittat en specifik doft jag är på jakt efter.

Jag har t.om svårt att definiera vad som är en "fräsch" doft och t.ex en som är blommig. Då förstår du nog nivån på mig.

Tänkte glida in till COW i Göteborg som Bleppo tipsade om, och se om dom har någon ovan men också försöka lukta mig fram på lite olika för att se vilken kategori jag tycker om mest.

Jag håller er uppdaterade om jag fastnar för någon, eller om jag har hittat en specifik doft jag är på jakt efter.
När det kommer till fräscha parfymer så är imagination, som tjabo nämnde, och afternoon swim eller pacific chill från LV bra, men dyra och dessa har vi inte i Göteborg. Jag tycker om Bvlgari Tygar men den har vi inte heller i Göteborg och de är inte särskilt lätta att hitta begagnade, dock så kan jag rekommendera Widian Ginger eller Sospiro Vibrato som två alternativ (bägge finns på NK). Jag rekommenderar starkt att du luktar på Mandarino och Arancia Rossa från Laborativo Olfattivo, 1500kr för 100ml, fräscha och perfekt för sommaren (bägge finns på NK).

Slänger även in Wulong Cha från Nishane och Royal Water från Creed.

När det kommer till fräscha parfymer så är imagination, som tjabo nämnde, och afternoon swim eller pacific chill från LV bra, men dyra och dessa har vi inte i Göteborg. Jag tycker om Bvlgari Tygar men den har vi inte heller i Göteborg och de är inte särskilt lätta att hitta begagnade, dock så kan jag rekommendera Widian Ginger eller Sospiro Vibrato som två alternativ (bägge finns på NK). Jag rekommenderar starkt att du luktar på Mandarino och Arancia Rossa från Laborativo Olfattivo, 1500kr för 100ml, fräscha och perfekt för sommaren (bägge finns på NK).

Slänger även in Wulong Cha från Nishane och Royal Water från Creed.
Magiskt.
Tittar förbi under helgen.

Tillbaka
Topp