• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:

IMG_6114.jpeg

Är trots allt en riktig banger till doft.
Tycker heller inte att den är så blodigt dyr med tanke på att man kan refilla 100ml för 2250kr vilket inte är mycket dyrare än random annan designerdoft idag.

Imagination och Sospiro Vibrato är mina två favoriter när det kommer till freshies. Kanske också för att det är mass appeal och jag är inte så high på dofter åt boozy-hållet. Men att testa Vibrato på NK i Göteborg är ett måste för dig tycker jag,

När det kommer till fräscha parfymer så är imagination, som tjabo nämnde, och afternoon swim eller pacific chill från LV bra, men dyra och dessa har vi inte i Göteborg. Jag tycker om Bvlgari Tygar men den har vi inte heller i Göteborg och de är inte särskilt lätta att hitta begagnade, dock så kan jag rekommendera Widian Ginger eller Sospiro Vibrato som två alternativ (bägge finns på NK). Jag rekommenderar starkt att du luktar på Mandarino och Arancia Rossa från Laborativo Olfattivo, 1500kr för 100ml, fräscha och perfekt för sommaren (bägge finns på NK).

Slänger även in Wulong Cha från Nishane och Royal Water från Creed.

+1 för Widian Ginger. Grym doft som flugit under radarn i något år nu.

Nu fick jag mig en riktig omgång inne på NK, en förtvivlad sambo som tillslut fick släpa mig därifrån.

Summerar topp 3.
1. Sospiro Vibrato
2. Creed - Millesime Imperial
3. Armani - Stronger with you, EdT

Sospiron var tyvärr slutsåld, men det blir ett 100% köp nu inför vår/sommar.

Riktigt fina tips från er.

Nu fick jag mig en riktig omgång inne på NK, en förtvivlad sambo som tillslut fick släpa mig därifrån.

Summerar topp 3.
1. Sospiro Vibrato

Stabilt val!

Summerar topp 3.
1. Sospiro Vibrato

Ett tips om Sospiro Vibrato är nr 1.
Kika på andra dofter som påminner om den.
Vissa billigare andra inte, men kan alltid vara skoj att jämföra när likheter finns om det är nyanser man föredrar hos den ena eller den andra.

Bvlgari - Tygar
Goldfield and Banks - Ingenious Ginger
Kajal - Kajal III

+1 vad Bleppo skriver :)

Ingefäranoten slog som en bomb framförallt förra året där främst Vibrato nådde en hysteri.
Men just dofttonen får du även på riktigt bra sätt från ingenious ginger som ligger läggre i pris. Riktigt fint parfym.

Jag har vibrato och den har ju galen longetivity, men jag har också widians motsvarighet i ginger som är i samma klass och prisnivå som vibrato. Inte lika kraftfull utan mer len och djup upplever jag :)

Ett tips om Sospiro Vibrato är nr 1.
Kika på andra dofter som påminner om den.
Vissa billigare andra inte, men kan alltid vara skoj att jämföra när likheter finns om det är nyanser man föredrar hos den ena eller den andra.

Bvlgari - Tygar
Goldfield and Banks - Ingenious Ginger
Kajal - Kajal III
Snyggt, tar med mig dessa framöver också! :)

Nä nu är det dags för mig att hoppa in i diskussionen lite :D

När slipsen är välknuten och day daten åker på handleden graviterar jag nästan enbart åt New York Intense från Nicolai nuförtiden.
Kryddig ekmossa med fin sillage och bra longevity. Är ni fler som rockar den här?

Nä nu är det dags för mig att hoppa in i diskussionen lite :D

När slipsen är välknuten och day daten åker på handleden graviterar jag nästan enbart åt New York Intense från Nicolai nuförtiden.
Kryddig ekmossa med fin sillage och bra longevity. Är ni fler som rockar den här?
Aldrig hört talas om den, men en snabb titt på parfumo och det ser ut som något jag skulle tycka om. Har du testat Bois du portugal från Creed och jämfört med New York intense?

Tillbaka
Topp