• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bvb

Cartier
2-Faktor
Du kan ju köra saker som funkar i både och?
Oud är ju en värmedoft egentligen. Och typ Terre d Hermes, Hacivat mfl har ju mer ”substans” än bara citrus. Även PdM-percival tycker jag är en bra ”transition”-doft :)

Absolut! Om jag bara hittade något som passade mig. Oud har varit nytt för mig, och de dofter jag testat med oud har jag genomgående tyckt att det tar över hela doften. Terre d Hermes har jag testat men det är inte en doftprofil som passar mig.

Läder och rökiga/booziga dofter har funkat bättre :)
 
  • Like
Reactions: JCE

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Absolut! Om jag bara hittade något som passade mig. Oud har varit nytt för mig, och de dofter jag testat med oud har jag genomgående tyckt att det tar över hela doften. Terre d Hermes har jag testat men det är inte en doftprofil som passar mig.

Läder och rökiga/booziga dofter har funkat bättre :)

Hehe ja det är ju tyvärr inte definitionen av sommar precis. Men även jag gillar dem.
Väntar på två dekanter:

Amouage - interlude black iris (nya versionen)
Boadicea the victorious- monarch

Den sista borde tilltala dig framförallt. Vad gäller läderdofter så är ju kilians dark lord den ”värsta” men Tom Fords - Ombre leather är ett bra alternativ. (Såklart även tuscan leather).

Har fått tips om Memo för läderdofter. Men jag har inte testat dem själv så jag kan inte svara för hur de är. Men de finns bla på gents.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Hehe ja det är ju tyvärr inte definitionen av sommar precis. Men även jag gillar dem.
Väntar på två dekanter:

Amouage - interlude black iris (nya versionen)
Boadicea the victorious- monarch

Den sista borde tilltala dig framförallt. Vad gäller läderdofter så är ju kilians dark lord den ”värsta” men Tom Fords - Ombre leather är ett bra alternativ. (Såklart även tuscan leather).

Har fått tips om Memo för läderdofter. Men jag har inte testat dem själv så jag kan inte svara för hur de är. Men de finns bla på gents.

Såg posten om interlude black iris, var lite sugen men jag tänkte till och väntar. Tuscan leather står närmast på inköpslistan. Även Ombre leather är bra! Hade ekonomin tillåtit så hade jag köpt båda. ATH anubis har en dominant hallonton som jag varit såld på i sommar. Inte lika framträdande hallon i tuscan leather. Hade den dragits upp så som i Anubis så hade tuscan leather varit en tveklös signaturdoft!

Jag har gents butiker inom hyfsat håll. Planen är absolut att testa bland annat Memo :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Nu har portarna för Aarons sida öppnat igen, en nydesignad 50 ml flarra Arabica beställd:)

4 stycken blev det. Tyvärr ingen av dem i nya flaskan eftersom det blev 10 ml av fyra för mig okända att testa. Men 25% är de. Avvaktar med 50 ml till efter denna provning. Har en 50 av det gamla utförandet.

Det blev: SLUT, Oud, Tabac (oud), och Oxytocin.

Du kan ju köra saker som funkar i både och?
Oud är ju en värmedoft egentligen. Och typ Terre d Hermes, Hacivat mfl har ju mer ”substans” än bara citrus. Även PdM-percival tycker jag är en bra ”transition”-doft :)

Har börjar använda tyngre saker också i värmen ibland. Det känns helt rätt till min egen förvåning. Trött på citrus som försvinner efter en halvtimme. Men det finns några av de med som funkar för mig.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
4 stycken blev det. Tyvärr ingen av dem i nya flaskan eftersom det blev 10 ml av fyra för mig okända att testa. Men 25% är de. Avvaktar med 50 ml till efter denna provning. Har en 50 av det gamla utförandet.

Det blev: SLUT, Oud, Tabac (oud), och Oxytocin.



Har börjar använda tyngre saker också i värmen ibland. Det känns helt rätt till min egen förvåning. Trött på citrus som försvinner efter en halvtimme. Men det finns några av de med som funkar för mig.

Berätta hur alla är! Sjukt sugen på oxy!

Om du vill ha en sommardoft som andas ”linneskjorta med en knapp för mycket uppknäppt på en beach club” (för att citera @Hitsville :D) så rekommenderar jag Cosmos av TFK.


Jag ska köpa hem:

Nishane - Hacivat
Amouage - beach hut
Nasomatto - pardon
Nasomatto - baraonda
Och
Orto parisi - megamare och/eller stercus
Detta utöver patchouli noir och ev oxytocin av ATH.


Blir billigt detta...
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Berätta hur alla är! Sjukt sugen på oxy!

Om du vill ha en sommardoft som andas ”linneskjorta med en knapp för mycket uppknäppt på en beach club” (för att citera @Hitsville :D) så rekommenderar jag Cosmos av TFK.


Jag ska köpa hem:

Nishane - Hacivat
Amouage - beach hut
Nasomatto - pardon
Nasomatto - baraonda
Och
Orto parisi - megamare och/eller stercus
Detta utöver patchouli noir och ev oxytocin av ATH.


Blir billigt detta...
Grymt! :D:eek::woot:
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Berätta hur alla är! Sjukt sugen på oxy!

Om du vill ha en sommardoft som andas ”linneskjorta med en knapp för mycket uppknäppt på en beach club” (för att citera @Hitsville :D) så rekommenderar jag Cosmos av TFK.


Jag ska köpa hem:

Nishane - Hacivat
Amouage - beach hut
Nasomatto - pardon
Nasomatto - baraonda
Och
Orto parisi - megamare och/eller stercus
Detta utöver patchouli noir och ev oxytocin av ATH.


Blir billigt detta...
Jag ser fram emot att höra om Stercus!

59CE97C5-C570-46B8-BA4F-87768091E340.jpeg
 

JCE

Cartier

URsinne

Audemars
2-Faktor
Apropå sommardofter i värmen. Har problemet att mycket av de jag försökt använda av den sorten försvinner på mig ganska omgående och blir aningen likartade till slut. Diverse AdP t.ex. som jag kan tycka om i sig förintar jag till nära noll efter en kort stund. Har några som funkar dock, som de nedan. Den ene mycket plånboksvänlig och känns i min näsa som extremt prisvärd för de få hundringar den kostar.

Laura Biagottis Roma Uomo
är kanske en klassiker? Företrädesvis en mandarindoft i början uppfattar jag det som med grapefrukt. Lite krämig och fyllig men fräsch och lätt ändå. Stannar inte enbart därvid och förblir inte ytlig fast den fräscha grundtonen håller i sig hela vägen även när en mörkare ton av nästan rökelse, fast en inte stickande utan mjuk sådan, tar vid. Benzoin står det i notangivelserna. Den är väl avvägd, dominerar inte vilket är bra för mig eftersom benzoin kan bli påträngande, så inte alls i detta fallet utan lagom för att ge en aning bett. Sitter kvar i ganska många timmar. En av de prisvärdaste jag stött på och fungerar också på vintern.

Den andra är en nyfunnen sak.
Mojave ökenspöke. Ingen citrusdoft men sommaraktig. Jag gillar den. Speciell doft som jag tycker är uppiggande och svalkande och sitter kvar flera timmar. Ganska linjär men en behaglig linjäritet. Testa först för är säkert inte i allas smak men för mig kan det bli en full flaska.


RU1.jpg


Edit:
Fast idag är det Violet delirium i solen. Hur bra som helst:cool:
 
Senast ändrad:

bvb

Cartier
2-Faktor
Apropå sommardofter i värmen. Har problemet att mycket av de jag försökt använda av den sorten försvinner på mig ganska omgående och blir aningen likartade till slut. Diverse AdP t.ex. som jag kan tycka om i sig förintar jag till nära noll efter en kort stund. Har några som funkar dock, som de nedan. Den ene mycket plånboksvänlig och känns i min näsa som extremt prisvärd för de få hundringar den kostar.

Laura Biagottis Roma Uomo
är kanske en klassiker? Företrädesvis en mandarindoft i början uppfattar jag det som med grapefrukt. Lite krämig och fyllig men fräsch och lätt ändå. Stannar inte enbart därvid och förblir inte ytlig fast den fräscha grundtonen håller i sig hela vägen även när en mörkare ton av nästan rökelse, fast en inte stickande utan mjuk sådan, tar vid. Benzoin står det i notangivelserna. Den är väl avvägd, dominerar inte vilket är bra för mig eftersom benzoin kan bli påträngande, så inte alls i detta fallet utan lagom för att ge en aning bett. Sitter kvar i ganska många timmar. En av de prisvärdaste jag stött på och fungerar också på vintern.

Den andra är en nyfunnen sak.
Mojave ökenspöke. Ingen citrusdoft men sommaraktig. Jag gillar den. Speciell doft som jag tycker är uppiggande och svalkande och sitter kvar flera timmar. Ganska linjär men en behaglig linjäritet. Testa först för är säkert inte i allas smak men för mig kan det bli en full flaska.


RU1.jpg


Lösningen stavas ATH. Alltid ATH :D
Dessa sitter i länge för mig. Inte nödvändigtvis monsterprojektion, men jag känner oftast av dem länge. Anubis hade jag första dagen på jobbet. Kände av den när jag gick hem.
86FE7957-3D0E-4B6D-9E2C-F1502B6CF644.jpeg
 
Senast ändrad:

S.L

Vacheron
2-Faktor
Apropå sommardofter i värmen. Har problemet att mycket av de jag försökt använda av den sorten försvinner på mig ganska omgående och blir aningen likartade till slut. Diverse AdP t.ex. som jag kan tycka om i sig förintar jag till nära noll efter en kort stund. Har några som funkar dock, som de nedan. Den ene mycket plånboksvänlig och känns i min näsa som extremt prisvärd för de få hundringar den kostar.

Laura Biagottis Roma Uomo
är kanske en klassiker? Företrädesvis en mandarindoft i början uppfattar jag det som med grapefrukt. Lite krämig och fyllig men fräsch och lätt ändå. Stannar inte enbart därvid och förblir inte ytlig fast den fräscha grundtonen håller i sig hela vägen även när en mörkare ton av nästan rökelse, fast en inte stickande utan mjuk sådan, tar vid. Benzoin står det i notangivelserna. Den är väl avvägd, dominerar inte vilket är bra för mig eftersom benzoin kan bli påträngande, så inte alls i detta fallet utan lagom för att ge en aning bett. Sitter kvar i ganska många timmar. En av de prisvärdaste jag stött på och fungerar också på vintern.

Den andra är en nyfunnen sak.
Mojave ökenspöke. Ingen citrusdoft men sommaraktig. Jag gillar den. Speciell doft som jag tycker är uppiggande och svalkande och sitter kvar flera timmar. Ganska linjär men en behaglig linjäritet. Testa först för är säkert inte i allas smak men för mig kan det bli en full flaska.


RU1.jpg


Edit:
Fast idag är det Violet delirium i solen. Hur bra som helst:cool:
Har en full Roma Uomo i bytestråden, kanske skulle ge den en chans...
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Snålgripen i mig kan tycka 25 £ i frakt är lite väl dyrt o_O hoppas det blir någon fri fraktgräns i fortsättningen.
Britter överlag verkar fläska på när det gäller frakt? Beställde i veckan en annan doft från UK och det gick på £20 i frakt. Hittade också en fransk sida som reade ut L:A Bruket hand/duschtvål och beställde lite där och de hade fri frakt inom EU (betydligt större/tyngre paket!).
 

JCE

Cartier
Britter överlag verkar fläska på när det gäller frakt? Beställde i veckan en annan doft från UK och det gick på £20 i frakt. Hittade också en fransk sida som reade ut L:A Bruket hand/duschtvål och beställde lite där och de hade fri frakt inom EU (betydligt större/tyngre paket!).
Stämmer bra och det lär väl inte bli bättre i framtiden med Brexit etc. Fick dock hem ett paket från Fragrance direct uk som har fraktfritt över 50 €. Även min Aventus från noseparis kom fraktfritt som även tycks vara billigaste på Creed dofter.
 
Topp