• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Kvällens doft blir Mirto di Panarea.
Efter en hård, men solig, dag med trädgårdsarbete känns denna helrätt efter dusch. Tyckte inte om den i början, men nu älskar jag denna freshie! :cool:
Marint, enbär, myrten och citrus är huvudnoterna för mig och det är en perfekt boost när man kliver ur duschen och vill känna sig ännu fräschare ;)
B2A97D2B-C6B4-42DA-B5A4-B711EC338459.jpeg
 

JL72

Omega
Till er som gillar Creed Virgin Island water så rekommenderar jag kraftigt att spana in det billigare och minst lika bra alternativet Laboratory Gorse ... bättre performance på den än VIW

Jag uppskattar verkligen Virgin Island Water, och Lab Gorse låter som ett bra alternativ. Var köper du den?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag uppskattar verkligen Virgin Island Water, och Lab Gorse låter som ett bra alternativ. Var köper du den?
Har en Creed Virgin Island Water som fortfarande är ca 30% kvar av. Under tiden har jag letat "ersättare" till den och har samplat både "Laboratory Perfumes - Gorse" och "Simone Andreoli - Malibù" och jämfört dem side-by-side med min VIW. Och min slutsats var att Gorse var lite mer citrus och "skrikigare" (iaf i öppningen) än VIW medan Malibu är en riktigt bra ersättare som till o med kanske är lite bättre än VIW. Både Gorse och Malibu har bra performance (bättre än originalet) man kan känna doften >15h efter sprayning (med originalet har jag kanske ca 10h).
 

JL72

Omega
Har en Creed Virgin Island Water som fortfarande är ca 30% kvar av. Under tiden har jag letat "ersättare" till den och har samplat både "Laboratory Perfumes - Gorse" och "Simone Andreoli - Malibù" och jämfört dem side-by-side med min VIW. Och min slutsats var att Gorse var lite mer citrus och "skrikigare" (iaf i öppningen) än VIW medan Malibu är en riktigt bra ersättare som till o med kanske är lite bättre än VIW. Både Gorse och Malibu har bra performance (bättre än originalet) man kan känna doften >15h efter sprayning (med originalet har jag kanske ca 10h).
Tack för ytterligare ett bra tips. Har fortfarande 99,5% kvar av min VIW, så jag kompletterar med en Gorse. När sedan VIW börjar sina ska jag definitivt testa Malibu.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
På tal om rabatter. Magasin Du Nord har 20% på en hel del om man blir medlem. Tar en minut att registrera sig. Slog till på 100ml Tom Ford - Patchouli Absolu som är diskad, för vad jag tror är ett bra pris..
 
Topp