• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bvb

Cartier
2-Faktor
DD: TF- Noir
image.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
En hel del nytt in att prova 👏😃. Stort tack till @Txistorra. Nu blir det både skilsmässa hemma och sparken från jobbet 🙌🥳😂🤣.
EA320E05-B5FE-45C2-9AA4-49D23BA7281D.jpeg

En del av de där har rejält med punsch (Alla Areej Le Doré och två av de från Bortnikoff) men en hel del är ju jobb-vänliga: Bortnikoff- Amber Colone, Dior, Chanel, Moving Times etc.

Roja - Aoud är en grym doft dessutom! Bra val!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En del av de där har rejält med punsch (Alla Areej Le Doré och två av de från Bortnikoff) men en hel del är ju jobb-vänliga: Bortnikoff- Amber Colone, Dior, Chanel, Moving Times etc.

Roja - Aoud är en grym doft dessutom! Bra val!
Hahaha tvivlar inte en sekund på att det är bra tryck i vissa av dofterna 😳😎. Frågan är dock om inte skorstenen på jobbet skulle älska om jag lukta stall då hon håller på med hästar också 🤣😂.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Oouf! Mycket bra där!

Grymt sugen att själv få sniffa på Areej någons gång - inte lyckats än.
Det ska bli spännande att prova/dofta på alla 😊.
Nu är jag låååångt ifrån någon expert när det gäller parfymer men seriöst var båda Areej det sjukast jag än så länge fått dofta haha 😂🤣.
Jag finner inte ord hur jag ska kunna beskriva dom två haha.

Edit: Jag skulle seriöst aldrig våga bära någon av dom offentligt 😂😂😂.
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Tom Ford säger i sina ”tre parfym-regler” att det är mer regel än undantag att han tar på sig parfym inför sänggående. Det ger honom är härlig känsla och jag kan bara hålla med! 😊
Kul grej - så långt har jag inte vågat ta det ännu. Dock så brukar jag ta en spray innan hemmagymspasset 😁
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Det ska bli spännande att prova/dofta på alla 😊.
Nu är jag låååångt ifrån någon expert när det gäller parfymer men seriöst var båda Areej det sjukast jag än så länge fått dofta haha 😂🤣.
Jag finner inte ord hur jag ska kunna beskriva dom två haha.
Vänta tills din sambo får dofta på dem, hon kommer tro du fullständigt tappat allt 🤘
 
  • Like
Reactions: bvb

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det ska bli spännande att prova/dofta på alla 😊.
Nu är jag låååångt ifrån någon expert när det gäller parfymer men seriöst var båda Areej det sjukast jag än så länge fått dofta haha 😂🤣.
Jag finner inte ord hur jag ska kunna beskriva dom två haha.

Edit: Jag skulle seriöst aldrig våga bära någon av dom offentligt 😂😂😂.

Vissa dofter har jag bara för egen njutning. Inte för alla de är stötande (även om vissa upplever oud som det) utan för att de dofterna passar bäst hemma. Ta Bortnikoff- Oud Monarch. Tror få skulle uppleva den som illaluktande. Men vill jag dofta oud/choklad på jobbet? Nja. Hemma - absolut.
 

Richard1987

Panerai
Har ännu inte fått min helflaska av Reflection Man. Däremot har jag använt den varje dag sedan jag fick dekanten av @S.L.

Landar i att jag faktiskt inte kommer att hämta ut helflaskan och låta den returneras till Notino.

Varför?
Performance är bra, inte wow
Doften är bra, inte wow. Söt, blommig, len.
Tendens att ge mig huvudvärk
Omgivningen; "mje", "lite tantig", "typ le male?", "lite för söt", "är den unisex?"

Det händer i princip aldrig att jag testar en parfym så här mycket innan köp av helfaska men det borde man göra. Bättre att göra slut på dekanten och sedan beställa om man verkligen gillar den, annars börjar bara jakten efter nästa och slutar som en dekoration i parfymhyllan eller säljs vidare.

New rule: Alltid köpa dekant och göra slut på den innan beställning av helflaska.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Har ännu inte fått min helflaska av Reflection Man. Däremot har jag använt den varje dag sedan jag fick dekanten av @S.L.

Landar i att jag faktiskt inte kommer att hämta ut helflaskan och låta den returneras till Notino.

Varför?
Performance är bra, inte wow
Doften är bra, inte wow. Söt, blommig, len.
Tendens att ge mig huvudvärk
Omgivningen; "mje", "lite tantig", "typ le male?", "lite för söt", "är den unisex?"

Det händer i princip aldrig att jag testar en parfym så här mycket innan köp av helfaska men det borde man göra. Bättre att göra slut på dekanten och sedan beställa om man verkligen gillar den, annars börjar bara jakten efter nästa och slutar som en dekoration i parfymhyllan eller säljs vidare.

New rule: Alltid köpa dekant och göra slut på den innan beställning av helflaska.
Kloka ord och omöjligt att argumentera emot men blindköp...det är inte en hobby, det är ju ett sätt att leva! 😄
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Har ännu inte fått min helflaska av Reflection Man. Däremot har jag använt den varje dag sedan jag fick dekanten av @S.L.

Landar i att jag faktiskt inte kommer att hämta ut helflaskan och låta den returneras till Notino.

Varför?
Performance är bra, inte wow
Doften är bra, inte wow. Söt, blommig, len.
Tendens att ge mig huvudvärk
Omgivningen; "mje", "lite tantig", "typ le male?", "lite för söt", "är den unisex?"

Det händer i princip aldrig att jag testar en parfym så här mycket innan köp av helfaska men det borde man göra. Bättre att göra slut på dekanten och sedan beställa om man verkligen gillar den, annars börjar bara jakten efter nästa och slutar som en dekoration i parfymhyllan eller säljs vidare.

New rule: Alltid köpa dekant och göra slut på den innan beställning av helflaska.
Såklart supervettigt... Men för mig har det blivit lite som att återuppleva julafton som barn igen.
När man förskiktigt öppnar förpackningen, får känslan av boxen och flaskans tyngd... balansera korken lite i handen innan man testar doften för första gången.
Ibland kan till och med utseendet på flaskan (förlåt det här är sjukt) göra att jag har svårt att göra mig av med doften även om den kommer användas otroligt lite.

Frugan har gett upp och nu istället joinat mitt lag. Nu har hon stukturerat om, målat om och även lagt matta i hyllorna där alla dofter står.

E8A61D23-BFD9-45B9-B6FC-56AAB2B79A50.jpeg
 
Jag drar mig för att köpa dyrare dofter blint utan provning. Däremot har man köpt många "billiga" dofter utan provning, dels för att man läst goda recensioner och dels för att dofterna helt enkelt inte finns tillgängliga för provning och att köpa ett prov för en doft som kostar mellan 200-500 kr inte är värt det, enligt mig.

Lite motsägelsefullt säkert, men jag gillar spänningen med blindköp. Det är en sak man gillar eller ogillar.
 
Senast ändrad:

eau.m.g

Omega
Såklart supervettigt... Men för mig har det blivit lite som att återuppleva julafton som barn igen.
När man förskiktigt öppnar förpackningen, får känslan av boxen och flaskans tyngd... balansera korken lite i handen innan man testar doften för första gången.
Ibland kan till och med utseendet på flaskan (förlåt det här är sjukt) göra att jag har svårt att göra mig av med doften även om den kommer användas otroligt lite.

Frugan har gett upp och nu istället joinat mitt lag. Nu har hon stukturerat om, målat om och även lagt matta i hyllorna där alla dofter står.

E8A61D23-BFD9-45B9-B6FC-56AAB2B79A50.jpeg
Känner igen mig det du skriver till 100%. Avstår även ofta från att sälja ikoniska dofter även om de inte får mkt användning för att ”de hör hemma i en parfymsamling”
 

eau.m.g

Omega
Idag åkte frugan till kontoret så jag är ensam hemma en hel dag, första gången på länge. Läge att passa på att använda något som hon brukar klaga på med andra ord.

Tuscan Leather stod nära till hands ett tag, men när jag såg denna blev valet självklart.

Blå himmel, musiken dundrar på Max och luften i Nacka luktar nu som en Marokansk Öken, en perfekt dag med andra ord. 🥰😂

A010543B-2FE2-463B-92C1-D675EF2301B3.jpeg
 
Topp