Vad var det i och vad skulle det vara?![]()
Det var Ormondo Jayne - Damask i den. Inte vad jag hade tänkt mig

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad var det i och vad skulle det vara?![]()
Får du det? Asså jag vettefan alltså... Jag kanske blir blind på den ganska omgående. Eller så har jag kollat för mycket på curlyfragrance och tycker att allt ska projicera som en tung vinterdänga. Nu börjar jag så smått vagga in mig själv i en förtröstan om att det förmodligen bara är fel på min näsa och inget alls på juicen... Dessa satans demoner... Vad var numret till parfym-psyket nu igen?Jag får faktisk förvånansvärt många timmar på Fico. Lätt 8 timmar iallafall.
Dagens, lite svalare väder så provar denna: Tauer- L’Air Des Alpes Suisses.
Fräsch! Trä, kryddig, blommig och lite sötma på samma gång.
![]()
Ja, men det stämmer nog! Den påminner väldigt mycket om någon annan men jag kunde inte riktigt komma på vilken... Det är nog Reflection Man, nu när du säger det! Det finns en pudrighet och blommighet som drar lite åt "tant-hållet" som jag minns att RM gjorde väldigt mycket för min del. Väldigt trevliga dofter bägge två!Jag får väldigt mycket Reflection Man-vibbar, får du det också?
Har inte kört just denna Blu Mediterraneo, men kör Mandorlo di Sicilia en del, och applicerar jag den omkring halv sju som jag brukar så får jag fortfarande hintar på huden bortåt middagen eller tillochmed senare. Projicerar ju inte direkt som ett monster, men tycker att den håller fint genom en arbetsdag. Typ som din uppfattning om Fico di Amalfi. Sen spelar såklart hudkemi in och allt möjligt annat.Jag får faktisk förvånansvärt många timmar på Fico. Lätt 8 timmar iallafall.
Hur tycker du om din Mandorlo di Sicilia? Är den "somrig" så att säga? Jag sneglar nämligen på den....Har inte kört just denna Blu Mediterraneo, men kör Mandorlo di Sicilia en del, och applicerar jag den omkring halv sju som jag brukar så får jag fortfarande hintar på huden bortåt middagen eller tillochmed senare. Projicerar ju inte direkt som ett monster, men tycker att den håller fint genom en arbetsdag. Typ som din uppfattning om Fico di Amalfi. Sen spelar såklart hudkemi in och allt möjligt annat.
Får du det? Asså jag vettefan alltså... Jag kanske blir blind på den ganska omgående. Eller så har jag kollat för mycket på curlyfragrance och tycker att allt ska projicera som en tung vinterdänga. Nu börjar jag så smått vagga in mig själv i en förtröstan om att det förmodligen bara är fel på min näsa och inget alls på juicen... Dessa satans demoner... Vad var numret till parfym-psyket nu igen?
Jag gillar den skarpt! Luktar vaniljglass i en blomstrande trädgård en solig sommardag! Den är söt utan att vara sliskig, med något fräscha toner under vaniljen.Hur tycker du om din Mandorlo di Sicilia? Är den "somrig" så att säga? Jag sneglar nämligen på den....
Ruggigt bra för att vara en ”freshie”Hur upplever ni performance på D&G Forever?![]()
Håller förvånansvärt länge för den typen av doft tycker jag, dock ganska hudnära efter några timmar.Hur upplever ni performance på D&G Forever?![]()
Vart fick du tag på den?Fick hem en Swedoft Tre Kronor 100ml idag så har lagt tillbaka den i min dekantlista igen ifall någon letar splitt på den.
Jag har fått info från en ambassadör för SweDoft att Tre Kronor är borttagen ur sortimentet för att den inte sålde tillräckligt bra så den är ”discontinued” numera.Vart fick du tag på den?
Verkar fortfarande inte finnas på deras hemsida![]()
Privat köp och dyrare än vad den kostade när den fanns hos Swedoft. De andrahandsuppgifter jag har hört är att den är borta för gott pga någon ändrad IFRA regel men det är inte från hästens mun s.a.s så @livinl0ud info är sannolikt mer korrekt. Låter iofsig märkligt att just Tre Kronor skulle vara ett av Swedofts problembarn på försäljningssidan…Vart fick du tag på den?
Verkar fortfarande inte finnas på deras hemsida![]()
Plus att Tre Kronor från start såldes som ”limited edition” enligt hemsidan.Privat köp och dyrare än vad den kostade när den fanns hos Swedoft. De andrahandsuppgifter jag har hört är att den är borta för gott pga någon ändrad IFRA regel men det är inte från hästens mun s.a.s så @livinl0ud info är sannolikt mer korrekt. Låter iofsig märkligt att just Tre Kronor skulle vara ett av Swedofts problembarn på försäljningssidan…![]()
Jag kan inte garantera att informationen är 100% korrekt men min källa eller vad jag ska kalla det är väldigt trovärdigPrivat köp och dyrare än vad den kostade när den fanns hos Swedoft. De andrahandsuppgifter jag har hört är att den är borta för gott pga någon ändrad IFRA regel men det är inte från hästens mun s.a.s så @livinl0ud info är sannolikt mer korrekt. Låter iofsig märkligt att just Tre Kronor skulle vara ett av Swedofts problembarn på försäljningssidan…![]()
Gissar att din info är från JJ?Jag kan inte garantera att informationen är 100% korrekt men min källa eller vad jag ska kalla det är väldigt trovärdig. Sen har jag själv svårt att begripa att den sålde såpass dåligt
? Fick även info om att nya dofter från SweDoft är på ingång och att hålla utkik på hemsidan
.
Vad är JJGissar att din info är från JJ?
Jo, såg på deras insta att nytt verkar vara på gång, funderade på om de eventuellt skulle lansera någon uppdaterad version av Tre Kronor men om försäljningen var dålig så lär det ju knappast hända. Tycker Tre Kronor är en grym doft, ffa vår/sommar och kommer stänga min splitt i god tid för att kunna ha kvar ett litet lager för egen del framöver,
Haha, fanns ingen anledning för mig att vara kryptisk, sorry.Vad är JJ?
Aha okej då stämde informationen från honom ifall SweDoft lagt ut på Instagram. Jag har tyvärr inga sociala medier så har noll koll på vad som sker och händer haha.