• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag får faktisk förvånansvärt många timmar på Fico. Lätt 8 timmar iallafall.
Får du det? Asså jag vettefan alltså... Jag kanske blir blind på den ganska omgående. Eller så har jag kollat för mycket på curlyfragrance och tycker att allt ska projicera som en tung vinterdänga. Nu börjar jag så smått vagga in mig själv i en förtröstan om att det förmodligen bara är fel på min näsa och inget alls på juicen... Dessa satans demoner... Vad var numret till parfym-psyket nu igen?

Vi kör lite franskt som kvällens sängfösare. Passar bra.

PXL_20210615_204229481.jpg

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Homme-Ideal-25780.html

Jag får väldigt mycket Reflection Man-vibbar, får du det också?
Ja, men det stämmer nog! Den påminner väldigt mycket om någon annan men jag kunde inte riktigt komma på vilken... Det är nog Reflection Man, nu när du säger det! Det finns en pudrighet och blommighet som drar lite åt "tant-hållet" som jag minns att RM gjorde väldigt mycket för min del. Väldigt trevliga dofter bägge två!

Jag får faktisk förvånansvärt många timmar på Fico. Lätt 8 timmar iallafall.
Har inte kört just denna Blu Mediterraneo, men kör Mandorlo di Sicilia en del, och applicerar jag den omkring halv sju som jag brukar så får jag fortfarande hintar på huden bortåt middagen eller tillochmed senare. Projicerar ju inte direkt som ett monster, men tycker att den håller fint genom en arbetsdag. Typ som din uppfattning om Fico di Amalfi. Sen spelar såklart hudkemi in och allt möjligt annat.

Har inte kört just denna Blu Mediterraneo, men kör Mandorlo di Sicilia en del, och applicerar jag den omkring halv sju som jag brukar så får jag fortfarande hintar på huden bortåt middagen eller tillochmed senare. Projicerar ju inte direkt som ett monster, men tycker att den håller fint genom en arbetsdag. Typ som din uppfattning om Fico di Amalfi. Sen spelar såklart hudkemi in och allt möjligt annat.
Hur tycker du om din Mandorlo di Sicilia? Är den "somrig" så att säga? Jag sneglar nämligen på den....

Får du det? Asså jag vettefan alltså... Jag kanske blir blind på den ganska omgående. Eller så har jag kollat för mycket på curlyfragrance och tycker att allt ska projicera som en tung vinterdänga. Nu börjar jag så smått vagga in mig själv i en förtröstan om att det förmodligen bara är fel på min näsa och inget alls på juicen... Dessa satans demoner... Vad var numret till parfym-psyket nu igen?

Med tanke på noterna levererar den över förväntan för egen del. Haft en annan tidigare, Bergamotto Di Calabria, lite för enkelspårig för min smak men inget problem med hållbarheten där heller. BM-serien känns som bra arbetshästar i samlingen 🙂

Hur tycker du om din Mandorlo di Sicilia? Är den "somrig" så att säga? Jag sneglar nämligen på den....
Jag gillar den skarpt! Luktar vaniljglass i en blomstrande trädgård en solig sommardag! Den är söt utan att vara sliskig, med något fräscha toner under vaniljen.
Är du en machoman som är livrädd för allt feminint så är den nog inte för dig, då jag upplever den som ganska feminin. Dock inte en damdoft, utan helt klart unisex.
Tror jag kan ha en slurk kvar i en provflaska som jag skulle kunna skicka mot porto, om du vill. Ska kolla status när jag kommer hem.
Edit: Tycker doftnoterna stämmer bra överens med det som står på Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume...lu-Mediterraneo-Mandorlo-di-Sicilia-1688.html
Stjärnanisen tycker jag är underliggande sötman som träder in efter 10-15 min. Första kvarten är den lite fräschare och kryddigare, men hinner inte lämna hemmet innan den fasen är över. Vaniljen sitter kvar längst, och det är den doften som jag kan uppfatta på huden 10-12 timmar efter applikation. Svagt, men den finns där.
Edit 2: Användarna på Fragrantica tycker att den är "moderate" till "long lasting", så är nog inte bara jag som uppfattat den så. Även unisex med en tendens till female.

Vart fick du tag på den? 😊
Verkar fortfarande inte finnas på deras hemsida 😞
Privat köp och dyrare än vad den kostade när den fanns hos Swedoft. De andrahandsuppgifter jag har hört är att den är borta för gott pga någon ändrad IFRA regel men det är inte från hästens mun s.a.s så @livinl0ud info är sannolikt mer korrekt. Låter iofsig märkligt att just Tre Kronor skulle vara ett av Swedofts problembarn på försäljningssidan… 🤨

Privat köp och dyrare än vad den kostade när den fanns hos Swedoft. De andrahandsuppgifter jag har hört är att den är borta för gott pga någon ändrad IFRA regel men det är inte från hästens mun s.a.s så @livinl0ud info är sannolikt mer korrekt. Låter iofsig märkligt att just Tre Kronor skulle vara ett av Swedofts problembarn på försäljningssidan… 🤨
Plus att Tre Kronor från start såldes som ”limited edition” enligt hemsidan.

Jag kan inte garantera att informationen är 100% korrekt men min källa eller vad jag ska kalla det är väldigt trovärdig 😊. Sen har jag själv svårt att begripa att den sålde såpass dåligt 🤔? Fick även info om att nya dofter från SweDoft är på ingång och att hålla utkik på hemsidan 😊.

Jag kan inte garantera att informationen är 100% korrekt men min källa eller vad jag ska kalla det är väldigt trovärdig 😊. Sen har jag själv svårt att begripa att den sålde såpass dåligt 🤔? Fick även info om att nya dofter från SweDoft är på ingång och att hålla utkik på hemsidan 😊.
Gissar att din info är från JJ?
Jo, såg på deras insta att nytt verkar vara på gång, funderade på om de eventuellt skulle lansera någon uppdaterad version av Tre Kronor men om försäljningen var dålig så lär det ju knappast hända. Tycker Tre Kronor är en grym doft, ffa vår/sommar och kommer stänga min splitt i god tid för att kunna ha kvar ett litet lager för egen del framöver,

Gissar att din info är från JJ?
Jo, såg på deras insta att nytt verkar vara på gång, funderade på om de eventuellt skulle lansera någon uppdaterad version av Tre Kronor men om försäljningen var dålig så lär det ju knappast hända. Tycker Tre Kronor är en grym doft, ffa vår/sommar och kommer stänga min splitt i god tid för att kunna ha kvar ett litet lager för egen del framöver,
Vad är JJ 🙄?
Aha okej då stämde informationen från honom ifall SweDoft lagt ut på Instagram. Jag har tyvärr inga sociala medier så har noll koll på vad som sker och händer haha 😂.

Vad är JJ 🙄?
Aha okej då stämde informationen från honom ifall SweDoft lagt ut på Instagram. Jag har tyvärr inga sociala medier så har noll koll på vad som sker och händer haha 😂.
Haha, fanns ingen anledning för mig att vara kryptisk, sorry.
JJ = Jeff Juhlin. Han verkar vara någon form av ambassadör/sales rep för Swedoft på sociala medier.

Fragrantica reviews är rätt skoj att läsa ibland:
”The opening twenty minutes is an intoxicatingly pleasant accord of moist rotten wood, horse manure, and tooth rot.”

Ett tips för boende i Stockholm eller om ni har vägarna förbi: Fab Lab på Södermalm. Dom har lite roliga märken som inte finns överallt: Parfums MDCI, Tobali, Ormonde Jayne, Eau D'italie, Wienerblut, Min New York, Kerosene, Clive Christian mfl. Dom har även online-shop om det skulle vara aktuellt.

Tillbaka
Topp