• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Testade Dolce Gabbana Light Blue Forever på vägen hem idag och måste säga att jag tycker den är väldigt trevlig. Hur tycker ni den är?

Sneglade även på The One, någon som har använt den?

Dolce-%26-Gabbana-Light-Blue-Forever-Pour-Homme-Eau-de-Parfum-100-ml.jpg

😁

Jag verkar va en av de få som gillar den (och dessutom betydligt mer än Oud for Greatness). Första 10-15 är fantastiskt fräscha ingefära, bergamott sen har den ca 30min med väldigt tydlig lakrits (som tyvärr är lite too much, men det går över) där efter är den riktigt varm, mysig, trevlig vanilj, musk och en svag cannabis not (liknande black afgano men inte alls så overwhelming som BA) och fortfarande en liten hint av bergamott och lakrits.

Om man bedömer den som en egen doft och inte jämför med OFG (de är inte alls lika till annat än namnet) så är jag förvånad över att den inte hyllas mer, tycker den är skitbra!!

Jag håller med dig. Tom. Damen ar börjat gilla båda. Kul att man kunde inspirera till ett köp. Bra val IMo_Och riktigt coola flaskor.

Testade Dolce Gabbana Light Blue Forever på vägen hem idag och måste säga att jag tycker den är väldigt trevlig. Hur tycker ni den är?

Sneglade även på The One, någon som har använt den?

Dolce-%26-Gabbana-Light-Blue-Forever-Pour-Homme-Eau-de-Parfum-100-ml.jpg
Har båda, de är riktigt riktigt fina. Två av mina designerfavoriter :)

the one är dock notoriskt känd för att inte prester särskilt bra men utöver det också en högt rankad designer.

Varit lite frånvarande på sistone, så vet ej om detta har postats tidigare. TF:s första (trio)släpp 2022: C0BAEC06-AC14-49E7-A23D-398886AAACD2.jpeg

Vad tror ni? Känns som att TF:s nysläpp de senaste åren inte varit på topp.

Idag testar jag FdB Oud Nour Intense.
Fint blandad naturlig doft där man i början får mycket ros och jasmin. Efter en stund kommer sandelträ, musk och saffran. Får sen lite vanilj, patch och ytterst lite oud. Påminner i drydownen om TF Oud Wood men med fler komponenter i doften.

Är den värd pengarna, i helvete heller🤬
Känns som man har kastat in 0.001 ml oud i blandningen och sen tryckt upp priset med 3K.
Jakten går vidare efter den perfekta doften, för denna är det inte🥱

IMG_20220129_110020.jpg

Fick nåt ryck och beställde Roja - Fetish.
Den enda av hans alster som Luca Turin inte tycker är dålig. Av 32 dofter Luca gör review på är den a den enda som får 3 stjärnor. Ingen får 4 eller 5.

Denna är en rejäl vattendelare och Rojas kanske svåraste doft. Vad säger tråden, vad tycker ni?

Bilagor

• D3126700-8C4D-4C94-8F81-CC96182E231F.jpeg
    D3126700-8C4D-4C94-8F81-CC96182E231F.jpeg
    28.2 KB · Visningar: 2
Den enda av hans alster som Luca Turin inte tycker är dålig. Av 32 dofter Luca gör review på är den a den enda som får 3 stjärnor. Ingen får 4 eller 5.

Denna är en rejäl vattendelare och Rojas kanske svåraste doft. Vad säger tråden, vad tycker ni?

Jag fick ett prov av den från @Notorious Niklas och den är så ruskigt bra. Aldrig varit läders största fan men jösses!

Har den endast på 7,5ml. Ingen jag sträcker mig efter jätteofta faktiskt, vet inte varför… Rökigt, kryddigt, animaliskt läder. Vad finns det inte att gilla? 😁 Kraftfull, högljudd men ändå så fint sammansatt! Den kräver dock sina tillfällen så det är väl lite därför. Bar den på kontoret i höstas och fick kommentaren: ”Har du varit vid kopiatorn?” - ”Ah, men det var kanske 30 min sedan, vadåra?” - ”Mm, jag kände det.” 😂

Jag fick ett prov av den från @Notorious Niklas och den är så ruskigt bra. Aldrig varit läders största fan men jösses!

Lite samma känsla här! Har nån läder men brukar inte älska dem. (Har Tuscan leather, Gucci guilty pour homme absolute bl.a). Men den här är riktigt bra!

Har den endast på 7,5ml. Ingen jag sträcker mig efter jätteofta faktiskt, vet inte varför… Rökigt, kryddigt, animaliskt läder. Vad finns det inte att gilla? 😁 Kraftfull, högljudd men ändå så fint sammansatt! Den kräver dock sina tillfällen så det är väl lite därför. Bar den på kontoret i höstas och fick kommentaren: ”Har du varit vid kopiatorn?” - ”Ah, men det var kanske 30 min sedan, vadåra?” - ”Mm, jag kände det.” 😂

Hehehe bra sillage på den då! Kan tänka mig att Diaghilev har liknande! 😁

Dagens test. Fina toppnoter med fräsch härlig citrus. Kortvarig topp som efter en timme börjar förändras till något helt annat. Toppnoterna försvinner helt och ersätts med bekant Patchouli. Påminner för mig en del om bois du Portugal men med mer sötma och lite blommighet som tränger igenom. Blommigheten försvinner ju längre ner i drydown jag kommer. Träiga jordiga toner, något påminnande om straight to heaven. Ganska bra longevity men hela tiden ganska hudnära.
52DBA7BC-F251-4EBA-BC03-89A0FEBD1D72.jpeg

Kvällens doft på stormiga sydvästkusten. Vantarna är givetvis på. En flanker som passar bättre med lite kyligare temperaturer jämfört med originalet. Fortfarande väldigt lika, men jag gillar denna bättre. Till skillnad från originalet och flankern "L'eau", som båda är edt, så är detta en edp-koncentration vilket gör den lite varmare och lämpligare för kvällen. 4,5/5.
PXL_20220129_201214232.NIGHT.jpg

Tillbaka
Topp