• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Hur många sitter han på egentligen!? Sitter också på just PDLN3 från honom 👀

Och ja, den är helt otrolig!
Haha, sorry för missförståndet! 😂 Det rör sig mer om att det var han som fick mig att upptäcka själva linjen. Just den här lilla atomizern är jag första (och sista) ägare av. :)

Men ironiskt nog kanske det är min som du sitter på. Jag sålde nämligen en PDLN 3 (utan att ha testat själv) till honom i början av året. Eller var det kanske en PDLN 2?! Nåväl, oavsett vilket är det svinkul att så många får upptäcka dessa dofter. Men mycket i den här påminner om Tweetie Aoud. Hade varit spännande att testa sida vid sida. Något du gjort @Notorious Niklas ?
 
Haha, sorry för missförståndet! 😂 Det rör sig mer om att det var han som fick mig att upptäcka själva linjen. Just den här lilla atomizern är jag första (och sista) ägare av. :)

Men ironiskt nog kanske det är min som du sitter på. Jag sålde nämligen en PDLN 3 (utan att ha testat själv) till honom i början av året. Eller var det kanske en PDLN 2?! Nåväl, oavsett vilket är det svinkul att så många får upptäcka dessa dofter. Men mycket i den här påminner om Tweetie Aoud. Hade varit spännande att testa sida vid sida. Något du gjort @Notorious Niklas ?
Haha! Jag har din gamla kvar som jag använder på resande fot, sedan kör jag flaskan hemma 😁 Det stämmer bra det! Likheterna finns helt klart där även om PDLN3 är en upphottad version med noter som jag själv älskar.
PDLN3 är så galet bra. Gillar man Sweetie Aoud så kommer man gilla den! En mörkare, mer rökig och kryddig version av Sweetie Aoud med läder i bakgrunden.
 

Richard1987

Panerai
Efter några dagars användning så är det bara att konstatera att Carlisle är jävligt bra, och att den får bli mitt nästa inköp!
20221016_091112.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ja, den verkar ha ett rätt märkligt produktions och distributionsflöde. Borta långa perioder för att plötsligt dyka upp en kort period hos nån nätbaserad försäljare i US eller UK för att omgående sälja slut igen.
Skulle vara intressant att veta varför. Det finns ju fler sådana exempel. Kan det möjligen vara tillgång till vissa ingredienser tro? Onekligen är det ju en produkt dom skulle kunna sälja betydligt mer av.
 

Stevo

Omega
Har mer eller mindre varit besatt av Al-Khatt den senaste tiden utan att ens har doftat på den.
Jag är ganska säker på att jag kommer att älska den.
Min fråga är... Ska man köpa den i gamla flaskan eller den nya?
Är den nya omformulerad?
vfto0qhsw2vs.jpg

10270_1608645270_Xerjoff_Al_Khatt.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Någon vänlig själ som har splittmöjlighet på ANI?

Jag måste sluta blindköpa, så pass kinkig som jag är. Över hälften av parfymerna jag köper säljer jag ju direkt. Det är inte hållbart. 😅
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nej, jag upptäckte dem på Fraggan då någon doft påstods likna dessa - trodde helt ärligt att jag tittade på en Penhaligons-flaska. Tills jag läste Sweden på etiketten.

…som sagt, vore kul att testa. Bra omdömen på Fraggan på en del, men kan ju som du säger ligga en del spons och liknande bakom.

Jag frågade en av de snubbarna som har en insta-sida med parfym (och som fått ett gäng av honom). Han lät tyvärr inte superimponerad. Men håller med om att det ser intressant ut på papper om inte annat.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Har mer eller mindre varit besatt av Al-Khatt den senaste tiden utan att ens har doftat på den.
Jag är ganska säker på att jag kommer att älska den.
Min fråga är... Ska man köpa den i gamla flaskan eller den nya?
Är den nya omformulerad?
vfto0qhsw2vs.jpg

10270_1608645270_Xerjoff_Al_Khatt.jpg

Personligen hade jag inte betalat premium för vintage flaskorna. Marginell skillnad, om någon, som generellt sett förklaras av tiden. Dyker det upp en vintage för vettig peng hade jag inte tvekat på att slå till 😊
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Senaste inköp för hösten och kvällens doft. Chambre Noire från Olfactive Studios. Riktigt trevlig med fokus på frukt (plommon) o läder o Sandellträ. Påminner iaf mig lätt om TF Noir extreme men mer frukt o läder istället för kulfi o blommor. Väldigt prisvärd. Grymt trevlig. På nätet jämförs den ibland med Bentley Intense men det kan man släppa helt tycker jag. Och som vanligt är det ju helt individuellt så ta det för vad det är....
IMG20221016182827.jpg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vet någon om Dior Homme Original går att få tag i utanför Diors egen hemsida (potentiellt till ett bättre pris)? Vanliga Homme finns ju lite varsomhelst. :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nån jävel (host host) säljer 20 parfymer på ett bräde på tratten. Va rejält sugen tills jag såg att APEX var med. Den fan tar jag inte ens i med tång. Kan med fördel användas för skadebekämpning eller stridsgas.

😁
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Apex måste ju vara största beviset på hur köpta hela instagram/youtube-recensenterna är. Vet inte om jag sett ngn diss där än?
De vågar med största sannolikhet inte hamna i dålig dagar hos Roja och riskera att bli utan de fria flaskorna.

Som Hodinkee med klockor. Allt är fantastiskt! Varenda urverk är nyskapande.

Så fruktansvärt tröttsamt.


APEX är ett skämt.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Apex måste ju vara största beviset på hur köpta hela instagram/youtube-recensenterna är. Vet inte om jag sett ngn diss där än?
De vågar med största sannolikhet inte hamna i dålig dagar hos Roja och riskera att bli utan de fria flaskorna.
Denna veckas gratisflaska i mitt IG flöde: Nuit du Raïs, plötsligt poppar detta för mig okända märke upp hos minst 3-4 konton jag följer. Vilken slump. Ofta försöker kontona undvika att säga att det är gratisflaskor också.

Tror jag ska glra slag i saken och sålla bort alla dessa uppenbara sponsrade influencerkonton, ytterst få som jag känner någon som helst tilltro till. Tack för inspirationen!
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Denna veckas gratisflaska i mitt IG flöde: Nuit du Raïs, plötsligt poppar detta för mig okända märke upp hos minst 3-4 konton jag följer. Vilken slump. Ofta försöker kontona undvika att säga att det är gratisflaskor också.

Tror jag ska glra slag i saken och sålla bort alla dessa uppenbara sponsrade influencerkonton, ytterst få som jag känner någon som helst tilltro till. Tack för inspirationen!
Min tilltro sätter jag till den här tråden 🙌
 
Topp