• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Robanjo

Omega
2-Faktor
Bara spekulerar här men det är inte bara för att det kommer mer ljus genom det lilla röret kontra den stora flaskan? Kollar man på sidorna av glasflaskan så är det i stort sett samma färg som i splitten.
Skulle kunna vara, men när jag tog lite från flaskan till en reseflasks så hade den samma färg.
Faktiskt inte koll på hur mycket oxidering påverkar så kanske kan vara det?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Allt utom priset är toppen
4700kr är saftigt.

IMG_9812.jpeg
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Testade också Aventus Absolu.
Aventus DNA fast fruktigare helt klart en bra doft, skulle jag lägga 3800kr för 75ml av den… nej då finns det roligare.

Man kan köpa direkt från Creed för cirka 3300 efter deras 10% rabatt om man skriver upp sig för erbjudanden via mejl. Jag gillar den mer än vanliga Aventus faktiskt!
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Man kan köpa direkt från Creed för cirka 3300 efter deras 10% rabatt om man skriver upp sig för erbjudanden via mejl. Jag gillar den mer än vanliga Aventus faktiskt!
Tänker att det säkert ramlar in ngn BF-kampanj på den. Håller med om att den är vassare, eller så tycker man det för att originalet är lite uttjatat. Oavsett skulle jag i dagsläget välja den först.
 

Ronnie

Rolex
Sniph brukar köra tyop 30% på allt. Kan köpa en åt dig.
Är sugen på en Iris de nuit från samma hus (som blev sågad här i tråden). o_O

Helt (!) fel säsong med Heeleys Sel Marin är en av de bästa sommardofterna jag testat.
Köp den för all del, men förbered dig på att jag kommer kalla dig Tant Tjabo sen!
Nejdå. Jag ska vara snäll. Har du luktat på den? Nyfiken på hur du relaterar till doften.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nytt in idag. Två dofter jag haft splittar på länge, verkligen gillat, men inte fått tummen ur att införskaffa. När de dök upp så det var lika bra att slå till.

En väldigt annorlunda twist på fougere samt en härlig apelsinchoklad som är en doftkombo jag är otroligt svag för.

698B4D7A-432A-437E-AAC5-F8DCB7983362.jpeg


Fars är en av få från det huset jag gillar! 😍
 

Robanjo

Omega
2-Faktor
Ni som är rutinerade, hittade en ett par år gammal sample av Aqua di gio i en necessär, tänkte kul! Det ska ju vara en klassiker. Sprejade lite, men tycker det luktar deo,
Och då till min fråga, vad är det för ton/ingrediens?
Tycker jag känt det förr i parfymer som ska vara maskulina osv, en stickande deo doft.
ursäkta min brist på bättre beskrivning, men det luktar liksom starkt parfymigt, nästan lite allrent.
Jag förknippar det med svett.
 

G.Clooney

Cartier
Ni som är rutinerade, hittade en ett par år gammal sample av Aqua di gio i en necessär, tänkte kul! Det ska ju vara en klassiker. Sprejade lite, men tycker det luktar deo,
Och då till min fråga, vad är det för ton/ingrediens?
Tycker jag känt det förr i parfymer som ska vara maskulina osv, en stickande deo doft.
ursäkta min brist på bättre beskrivning, men det luktar liksom starkt parfymigt, nästan lite allrent.
Jag förknippar det med svett.
Tror de flesta förstår vad du menar. Den här generiska, supertråkiga, alldeles för vanliga, dubbeldusch-noten... Eller "deo"... Men jag vettefan om det är en särskild not i sig utan snarare ett hopkok av, mer eller mindre, ett urval särskilda noter som tillsammans bildar denna sortens doft, med olika mindre skillnader dem emellan. De beskrivs väl som "blå" eller "akvatiska" dofter rent generellt, och ska man tro nedanstående länk så var det Davidoff som satte den bollen i rullning på 80-talet.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Om det gått förbi ngn så kommer en hel del Dior-dofter diskas från privée serien.
T.ex Feve Delicious som många verkar uppskatta. NK sthlm hade två kvar och får inte in fler så om man är på jakt efter en sån kam det vara läge att slå till nu innan folk ska göra business av det.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Om det gått förbi ngn så kommer en hel del Dior-dofter diskas från privée serien.
T.ex Feve Delicious som många verkar uppskatta. NK sthlm hade två kvar och får inte in fler så om man är på jakt efter en sån kam det vara läge att slå till nu innan folk ska göra business av det.
Vet du vilka fler?
Märkligt att diska feve, den som är så populär?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Vet du vilka fler?
Märkligt att diska feve, den som är så populär?
De jag hört att det ryktats om är, de jag fick verifierade på NK var Feve, och Spice Blend... Mest för att jag bara frågade om status på dessa då jag är på jakt efter Spice Blend själv, tycker den är riktigt underskattad. Många jämför den med Spice Bomb men den likheten är jag inte helt med på.

Feve
New Look 1947
The Cachemire
Balade Sauvage
Spice Blend
Rose Gipsy
Rose Kabuki
Holy Peony
Happy Hour
 

G.Clooney

Cartier
På tal om Spicebomb som råkade bli DD i morse när det begav sig...
Denna har en given plats i kollektionen. Även om du (@bleppo) inte drog några paralleller själv till Spice Blend så väckte du ändock mitt intresse för den!
IMG_20231117_115050.jpg



Sen ska jag testa AdP Oud. Inte för "oudens" skull (där har man nog inte mycket att hämta), utan snarare för lädret, som ska vara väldigt bra enligt den fullständigt opålitliga online-kören. Kan bli nästa på ingång. Fegar lite med ett sample först bara.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
På tal om Spicebomb som råkade bli DD i morse när det begav sig...
Denna har en given plats i kollektionen. Även om du (@bleppo) inte drog några paralleller själv till Spice Blend så väckte du ändock mitt intresse för den!
IMG_20231117_115050.jpg



Sen ska jag testa AdP Oud. Inte för "oudens" skull (där har man nog inte mycket att hämta), utan snarare för lädret, som ska vara väldigt bra enligt den fullständigt opålitliga online-kören. Kan bli nästa på ingång. Fegar lite med ett sample först bara.

Det är absolut samma kategori av doft, men med det sagt inte ”samma” doft då att säga :)
Jag gillar Spice Bomb också, kanske framförallt EDT men även Extreme.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
9D121692-61D2-4F16-B90D-035EA38E73F0.jpeg

Nytillskott denna vecka. Amouage är inte ’mitt’ hus rent generellt men Gold Man träffar väldigt rätt. Musk, mossa, vita blommor och animalisk (civet) ger ett resultat som tar plats och kräver uppmärksamhet. Tror att jag kanske inte hade uppskattat denna tidigt i min doftresa. Verkar ofta beskrivas med ord som ”regal” och ”opulent” och jag förstår varför, får lite känslan av “The Golden Rule” (Mr. T’s tolkning) av den dvs : The man with the Gold makes the Rules!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
DD:
9D121692-61D2-4F16-B90D-035EA38E73F0.jpeg

Nytillskott denna vecka. Amouage är inte ’mitt’ hus rent generellt men Gold Man träffar väldigt rätt. Musk, mossa, vita blommor och animalisk (civet) ger ett resultat som tar plats och kräver uppmärksamhet. Tror att jag kanske inte hade uppskattat denna tidigt i min doftresa. Verkar ofta beskrivas med ord som ”regal” och ”opulent” och jag förstår varför, får lite känslan av “The Golden Rule” (Mr. T’s tolkning) av den dvs : The man with the Gold makes the Rules!

Påstås också vara Putins signaturdoft 👀
 

Robanjo

Omega
2-Faktor
Någon som har ett hett tips på nån bra vardags budget parfym? Daglig kontorsdoft, nåt man kan ta efter träningspasset på lunchen, Nautica voyage verkar vara en klassiker? Nån åsikt kring den?
 
Topp