• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bleppo

Omega
2-Faktor
Någon som har ett hett tips på nån bra vardags budget parfym? Daglig kontorsdoft, nåt man kan ta efter träningspasset på lunchen, Nautica voyage verkar vara en klassiker? Nån åsikt kring den?
Hade kikat på Versace, finns många otroligt prisvärda dofter som funkar till det mesta.
The Dreamer, Pour Homme och Man Eau Fraiche är tre riktigt bra dofter som ofta går att hitta väldigt väldigt billigt för kvaliteten.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Jag vet inte vad som har hänt med mig. Känns som att doftintresset har gått ned helt och hållet. Har börjat gå över till att ha en signaturdoft istället. Till vår/sommar kör jag på Mefisto Gentiluomo. Nu brukar jag bära Prada l'Homme, men tycker att den känns lite för svag. Har ni något tips på något som är åt crowdpleaser-hållet och fungerar väl som signaturdoft för kallare väder? Inget för generiskt.
 
Senast ändrad:
Jag vet inte vad som har hänt med mig. Känns som att doftintresset har gått ned helt och hållet.
4D71ADCA-CF8E-4739-AB87-59246E490886.jpeg


För att ändå ge dig något tips för att komma tillbaka in i värmen igen: Widian - London, Roja - Enigma PC.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
4D71ADCA-CF8E-4739-AB87-59246E490886.jpeg


För att ändå ge dig något tips för att komma tillbaka in i värmen igen: Widian - London, Roja - Enigma PC.
Jag vet, något har blivit fel i huvudet på mig... 🙃

Testat både London och Enigma (PC samt Parfume). Tyvärr inget som kommer fungera för mig varje dag. Hade det funnits en starkare "nischvariant" av Prada l'Homme (nej, inte l'Homme Intense) så hade jag varit hemma.
 

bleppo

Omega
2-Faktor

Kan definitivt slå ett slag för Noir Ambre.
Mkt bra höst/vinterdoft.

Milestone har jag haft och den gav mig huvudvärk. Den är dock väldigt lik Millesime Imperial men den var för mig som att ha sockerdricka i foten… foten ser ju likadan ut men ngt är fel.
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Kan definitivt slå ett slag för Noir Ambre.
Mkt bra höst/vinterdoft.

Milestone har jag haft och den gav mig huvudvärk. Den är dock väldigt lik Millesime Imperial men den var för mig som att ha sockerdricka i foten… foten ser ju likadan ut men ngt är fel.
Haha, ok, tack för liknelsen, den var bra. Är ingen klonköpare till vardags, så det där knuffade mig i rätt riktning igen. Tack!
 

G.Clooney

Cartier
Milestone är som @bleppo säger en klon på Millésime Impérial, och en rätt så bra sådan också. Vissa menar att den t.o.m. har lite bättre performance än orginalet. Jag tycker den är helt ok, har haft den själv, men det är något vanskligt med kloner rent generellt så det slutade med att jag sålde den igen och köpte MI istället. Det gav mig en mycket bättre helhetsupplevelse.
Noir Ambre är fantastiskt bra. Ett jäkla mumsigt läder med amber. Trillade över en på Tradera som jag köpte och de poppar upp där ibland, bland annat. Den är ju dessvärre diskad.
1899 har jag aldrig luktat på men man kan ju se på fraggan att den jämförs med Spicebomb Extreme, Rehab och Bulgari Man in Black - så då kan det väl inte gå fel, tänker jag.

Jag vet, något har blivit fel i huvudet på mig... 🙃

Testat både London och Enigma (PC samt Parfume). Tyvärr inget som kommer fungera för mig varje dag. Hade det funnits en starkare "nischvariant" av Prada l'Homme (nej, inte l'Homme Intense) så hade jag varit hemma.
Hade inte en gammal hederlig Dior Homme Intense/Parfum varit något för dig kanske?
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Milestone är som @bleppo säger en klon på Millésime Impérial, och en rätt så bra sådan också. Vissa menar att den t.o.m. har lite bättre performance än orginalet. Jag tycker den är helt ok, har haft den själv, men det är något vanskligt med kloner rent generellt så det slutade med att jag sålde den igen och köpte MI istället. Det gav mig en mycket bättre helhetsupplevelse.
Noir Ambre är fantastiskt bra. Ett jäkla mumsigt läder med amber. Trillade över en på Tradera som jag köpte och de poppar upp där ibland, bland annat. Den är ju dessvärre diskad.
1899 har jag aldrig luktat på men man kan ju se på fraggan att den jämförs med Spicebomb Extreme, Rehab och Bulgari Man in Black - så då kan det väl inte gå fel, tänker jag.


Hade inte en gammal hederlig Dior Homme Intense/Parfum varit något för dig kanske?
Tack för input! Missat att den var diskad. Sökte på den igår på nätet och klickade in på ngn annons och trodde att det var den jag lagt i kundkorgen, men det var tydligen en annan issey. Tur att jag dubbelkollade nu :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har dessa på min ”att köpa” - lista. Ser ni dem på Black week, säg till!

Spirit of Dubai - Majalis
Hiram Green - Arcadia
Hiram Green - Shangri La
Roja - A good night kiss
Roja - Oceania
Dior - Oud rosewood
Dior - Purple oud
Dior - Vetiver
Dior - Ambre Nuit
Dior - Spice blend
Dior - Dioriviera
Dior - Cheval blanc
Guerlain - Derby
Guerlain - Vol de nuit extrait
Guerlain - Mitsuoko extrait
Guerlain - L’heure bleu extrait
Bogue - MAAI
Iris d fath - Fath
Aedes de venustas - Iris nazarema
Quintesscent - Aqua
Boadicea - Decade
Boadicea - Monarch
Boadicea - Blue sapphire
Rogue - Mousse illuminee
Perris - Rose taif extrait
Pdv - 7
Pdv - 6
Pdv - 25
Pdv - 23
Pdv - 47
TRNP - wan chai
TRNP - Embers
TRNP - Blue Lotus
TRNP - Night song
TRNP - Nefertum
TRNP - nuit
TRNP - Queen of sheeba
TRNP - Irises
TRNP - Violet firefly
TRNP - Hua mei
TRNP - Ogwen
TRNP - Eyriri
TRNP - Inner glow
TRNP - Avant gardenia
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Har dessa på min ”att köpa” - lista. Ser ni dem på Black week, säg till!

Spirit of Dubai - Majalis
Hiram Green - Arcadia
Hiram Green - Shangri La
Roja - A good night kiss
Roja - Oceania
Dior - Oud rosewood
Dior - Purple oud
Dior - Vetiver
Dior - Ambre Nuit
Dior - Spice blend
Dior - Dioriviera
Dior - Cheval blanc
Guerlain - Derby
Guerlain - Vol de nuit extrait
Guerlain - Mitsuoko extrait
Guerlain - L’heure bleu extrait
Bogue - MAAI
Iris d fath - Fath
Aedes de venustas - Iris nazarema
Quintesscent - Aqua
Boadicea - Decade
Boadicea - Monarch
Boadicea - Blue sapphire
Rogue - Mousse illuminee
Perris - Rose taif extrait
Pdv - 7
Pdv - 6
Pdv - 25
Pdv - 23
Pdv - 47
TRNP - wan chai
TRNP - Embers
TRNP - Blue Lotus
TRNP - Night song
TRNP - Nefertum
TRNP - nuit
TRNP - Queen of sheeba
TRNP - Irises
TRNP - Violet firefly
TRNP - Hua mei
TRNP - Ogwen
TRNP - Eyriri
TRNP - Inner glow
TRNP - Avant gardenia

Kod: YOUAUTUMN
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Milestone är som @bleppo säger en klon på Millésime Impérial, och en rätt så bra sådan också. Vissa menar att den t.o.m. har lite bättre performance än orginalet. Jag tycker den är helt ok, har haft den själv, men det är något vanskligt med kloner rent generellt så det slutade med att jag sålde den igen och köpte MI istället. Det gav mig en mycket bättre helhetsupplevelse.
Noir Ambre är fantastiskt bra. Ett jäkla mumsigt läder med amber. Trillade över en på Tradera som jag köpte och de poppar upp där ibland, bland annat. Den är ju dessvärre diskad.
1899 har jag aldrig luktat på men man kan ju se på fraggan att den jämförs med Spicebomb Extreme, Rehab och Bulgari Man in Black - så då kan det väl inte gå fel, tänker jag.


Hade inte en gammal hederlig Dior Homme Intense/Parfum varit något för dig kanske?
DH Intense äger jag redan. Vet inte vad jag tycker om chokladnoten, så den används rätt sällan. Parfum tycker jag inte om (läder/rök). :/
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

Roja kör BF!
Edit: Finns mer om ni letar lite!

1700483356821.png
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bvb
Efter Creed har förstört Aventus helt och hållet har jag snubblat över en drös olika "kloner". Har någon testat någon av dessa inspirationsparfymer? Motagne ska vara bland det närmaste enligt min research. Jag använda Aventus mellan 2016-2019 innan jag tappade tålamodet. Har inte hittat något som kan mäta sig med Aventus och hur den luktade back in the days.

 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Efter Creed har förstört Aventus helt och hållet har jag snubblat över en drös olika "kloner". Har någon testat någon av dessa inspirationsparfymer? Motagne ska vara bland det närmaste enligt min research. Jag använda Aventus mellan 2016-2019 innan jag tappade tålamodet. Har inte hittat något som kan mäta sig med Aventus och hur den luktade back in the days.


Aldrig provat Montagne men provat ett dussin olika alternativ och det ända som stod ut var Club de nuit limited edition som är riktigt bra.
 
Senast ändrad:
Topp