Var väl bara fram till årsskiftet den gällde?Nu skriver Tradera att kampanjkoden KLOCKSNACK inte finns. Gör jag något fel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var väl bara fram till årsskiftet den gällde?Nu skriver Tradera att kampanjkoden KLOCKSNACK inte finns. Gör jag något fel?
Men hur gör man nu för att ens annons ska sorteras under Klicksnack?Var väl bara fram till årsskiftet den gällde?
Ingen aning, gjorde inte ens någon annons under kampanjperiodenMen hur gör man nu för att ens annons ska sorteras under Klicksnack?
Har råkat ut för något liknande,låg hos ombud länge ,fick ringa och tjata på både PostNord och till ombudet.Nån med erfarenhet av att PostNord tappar bort paket? Sålde en klocka på Tradera förre helgen, fick betalt m Swish direkt via Tradera. Lämnade in den hos mitt postombud i måndags men har inte fått en enda uppdatering sen dess annat än att den är inlämnad hos mitt ombud. Postombudet har ingen mer info än vad jag kan se via kolli-id. Skickade spårbart men ej med rek då klockan inte är alltför dyr. Nu har det inte gått så vansinnigt lång tid, så förhoppningsvis rasslar det till och den dyker upp hos nya ägaren nästa vecka, men någon med erfarenhet av vad man gör annars? Kan förstås reklamera ärendet hos Postnord, men förväntar mig ingen ersättning då den inte skickades m rek. Hittade inga riktlinjer hos Tradera om vem som förväntas ha ansvaret sen den lämnats in.
Jo, jobbigt, men mitt paket dök som sagt också upp efter nån vecka i tystnad. Så egentligen har PostNord ändå levererat 100% av allt jag nånsin skickat vilket man får va nöjd medHar råkat ut för något liknande,låg hos ombud länge ,fick ringa och tjata på både PostNord och till ombudet.
Tradera fick göra en reklamation hos PostNord.
Efter många turer kom paket till slut fram efter ca 2veckor.
Inte ofta det händer men jobbigt.
Tack för att du tog dig tid att hjälpa till och dela med dig av värdefulla erfarenheter.Ingen aning, gjorde inte ens någon annons under kampanjperioden
Det var så lite såTack för att du tog dig tid att hjälpa till och dela med dig av värdefulla erfarenheter.
Verkar inte funka, testade och fick också fram att koden inte fannsMen hur gör man nu för att ens annons ska sorteras under Klicksnack?
Låter ju som att Tradera agerat korrekt i det här fallet när de avslutade annons efter att det framkommit att varan inte var äkta?Bakgrund: jag budar på en klocka med slutdatum 15 mars. Vi är ett antal som budar. Får ett mail om att jag är överbjuden, klickar men annonsen är borttagen, två dagar innan slutdatum. Kontaktar chatsupporten och frågar vad som hänt. För en ganska lång konversation med dem. Summa summarum:
- Säljaren har inget ansvar för att objektet är äkta.
- Tradera kan ta bort objektet om de får in en anmälan om att det är fake.
- Tradera gör själva ingen värdering eller tar något ansvar för om produkten är äkta.
- Det görs ingen notering på säljarens omdöme om att denne lagt upp en falsk produkt.
- Tradera gör ingen anmälan om att det försökt säljas en falsk/olaglig produkt.
Med tanker på den stora mängd falska eller manipulerade klockor som finns därute så känns det, för mig i alla fall, betydligt mycket säkrare att köpa och sälja här inne på KS.
Delar gärna konversationen med Tradera om någon vill se vad som skrevs.
Det är väl bara att lägga upp en annons. Du får ju betalt direkt (nästan). Sätt ett reservationspris (kostar 40 bagis). Vet inte riktigt vad du menar med tresiffrigt - det verkar ju inte så värdefullt.Hur ser ni på att sälja något mer värdefulla klockor (tresiffrigt) via Tradera? Vad jag kan se ligger det enbart mindre värdefulla klockor uppe nu
Det låter för bra för att vara sant. Finns skrivet nånstans på deras hemsida? Inte ovanligt att personalen själv inte riktigt har koll nämligenLite OT kanske men vet att det diskuterats hur man skickar dyrare klockor försäkrat. Jag har tidigare åkt till företagscenter för att skicka värdefrakt men enligt posten kan man numera skicka sådana försändelser från vanligt ombud.
Ja det var ju en person i förbutiken på Ica så det kanske är fel. Har inte hittat någon info om det men har inte letat hellerDet låter för bra för att vara sant. Finns skrivet nånstans på deras hemsida? Inte ovanligt att personalen själv inte riktigt har koll nämligen
Det finns ju en variant som de kallar värdefrakt hos de klassiska ombuden oxå, med försäkring upp till 200’ men den gäller ej klockor. Förmodligen den som personalen syftar tillJa det var ju en person i förbutiken på Ica så det kanske är fel. Har inte hittat någon info om det men har inte letat heller
Du har nog rätt. Synd att det inte omfattar det man oftast vill skickaDet finns ju en variant som de kallar värdefrakt hos de klassiska ombuden oxå, med försäkring upp till 200’ men den gäller ej klockor. Förmodligen den som personalen syftar till
Du har nog rätt. Synd att det inte omfattar det man oftast vill skickaDet finns ju en variant som de kallar värdefrakt hos de klassiska ombuden oxå, med försäkring upp till 200’ men den gäller ej klockor. Förmodligen den som personalen syftar till
Läs villkoren som PostNord har innan du skickar något.Lite OT kanske men vet att det diskuterats hur man skickar dyrare klockor försäkrat. Jag har tidigare åkt till företagscenter för att skicka värdefrakt men enligt posten kan man numera skicka sådana försändelser från vanligt ombud.
Jag har haft glädje av köparskyddet ett par gånger! Jag skulle ända vara försiktig, för det kan bli en lång process innan utredning är klar och pengarna betalas tillbaka. Räkna med ett par månader åtminstone.Nån som har erfarenhet av Traderas köparskydd? Är sugen på en klocka på Tradera, men säljaren är helt nyreggad, utan omdömen... Är jäkligt tveksam till att köpa av en sån säljare egentligen, men funkar traderas köpaskydd kan det va ett alternativ.
Jag valde helt bort att handla från nån utan omdömen, inte värt osäkerheten landade jag i.Jag har haft glädje av köparskyddet ett par gånger! Jag skulle ända vara försiktigt, för det kan bli en lång process innan utredning är klar och pengarna betalas tillbaka. Räkna med ett par månader åtminstone.
Jag kan också bara bekräfta att det går fint att lista under Klocksnack på Tradera. Ange bara kampanj-koden KLOCKSNACK. Det blir ingen rabatt på själva auktionen, men tillägg som Higlight är rabatterat med några kronor!
Klokt!Jag valde helt bort att handla från nån utan omdömen, inte värt osäkerheten landade jag i.
Personligen resonerar jag på samma sätt när jag ska köpa. Men när det gäller sälj hur skyddar man sig då mot oseriösa köpare? Eller är det låta bli att sälja överhuvudtaget som gäller?Jag valde helt bort att handla från nån utan omdömen, inte värt osäkerheten landade jag i.
Jo, hade aldrig i livet sålt en klocka för 40K till nån okänd människa på Tradera utan omdömen. Sålt en och annan pryl på Tradera utan problem, men aldrig nåt för mer värde än några tusenlappar på sin höjd.Personligen resonerar jag på samma sätt när jag ska köpa. Men när det gäller sälj hur skyddar man sig då mot oseriösa köpare? Eller är det låta bli att sälja överhuvudtaget som gäller?
Testa själv detta Tradera samarbete för att nå fler köpare på en 40k klocka. Fick bud men en köpare med 0 omdöme som försvann i tomma intet efter avslutad auktion. Kanske lika bra att de inte gick längre för har man skickat iväg klockan och köparen börjar krångla och missbruka köpskyddet känns det nog svettigt…
Så när det gäller köp/sälj så är köp/sälj avdelningen här på KS lätt den bästa och tryggaste upplevelsen.
Jag har sålt väldigt många klockor på Tradera, men sällan dyrare än 20 tkr. Då säljer jag hellre på KS eller på auktion (allt från lokala mindre till Kaplans). Precis som i alla affärer byggs förtroende upp över tid. Jag har ett nätverk med återkommande Tradera-köpare i Tyskland, Italien, Frankrike, Polen och förstås Sverige. Jag har också en lista med ett tiotal blockerade köpare som inte betalat eller hållit på med andra konstigheter! Jag gillar spänningen med att sälja utan reservationspris och de allra flesta affärer går fint!Jo, hade aldrig i livet sålt en klocka för 40K till nån okänd människa på Tradera utan omdömen. Sålt en och annan pryl på Tradera utan problem, men aldrig nåt för mer värde än några tusenlappar på sin höjd.
En ganska vanlig företeelse är att köpare utanför EU vill göra några av följande saker:Har ingen erfarenhet av Tradera. Är det någon som haft problem med att sälja lite dyrare klocka där? Krångel med köpare, Posten. Vad r de vanligaste fallgroparna att se sig för med?