Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårtolkat.Jag säger som min far "Jag gillar snygga klockor, min Omega har inte fungerat på snart 20 år men jag bär den ändå på tillställningar" . =)
Om den är en äkta Rolex ja...Absolut är kvartz en "bättre klocka"
Hade precis denna desskusion med en kompis som ska köpa klocka.
Kvartz är en bättre klocka och mer anpassad som "beater"
Automatisk har en själ.
Plus attautomat har svepande sekundvisare![]()
NejVarför inte! Ett högkvalitativt quartzverk i en sub skulle vara den ultimata beetern.![]()
Undantaget som bekräftar regeln! Jag tänkte mer i banor av en FP Journe med tourbillon osv..JLC Geophysic. True second, måste betraktas som ett fynd för ca 100k .![]()
Den glider rätt in under du vet vad @Xalle![]()
![]()
Den här är helt fantastiskt iaf 3 mm tjock och urverket på hela 1 mm.
Alla nya GS-verk börjar på "9".Quartz i all ära funktionellt sätt men säger mekaniskt. Dock gillar jag GS och 9 serien skarpt både verket och historien tilltalar mig.
Har inte super koll men är det 9f som var/är stort när det kom på 90 talet?Alla nya GS-verk börjar på "9".![]()
Fram till att jag köpte min första Seiko 5 med 7S26 verk förra året hade jag 0 erfarenhet av mekaniska verk. Visst, pappa hade en Omega Seamaster från 60-talet men jag hade alltid billiga skräpklockor med kvartsurverk.Kan någon beskriva det där med "svepande sekundvisare"? Har aldrig riktigt fattat det där.
När kvartsklockorna kom ansågs en tickande sekundvisare vara lyxigt. Att tycka det är lyxigt med "svepande sekundvisare" känns lite som att tycka det är lyxigt med glasbaksida. Ett 21600 vph-urverk har ju knappast samma mysiga flyt som ett 36k-urverk.
9F är kvartsverket. 9S= mekaniskt.Har inte super koll men är det 9f som var/är stort när det kom på 90 talet?
Söt granne vs truckstop hooker? Vet vem jag hade valtQuartz
![]()
Mekaniskt
![]()
Såg en videorecension av den igår fast på länk, jäklar vad lockad jag blev. Fantastisk klocka.![]()
![]()
Den här är helt fantastiskt iaf 3 mm tjock och urverket på hela 1 mm.