• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>

Jockinho

Patek
2-Faktor
Såhär tänker jag:
- skx ska få nya visare och glas. Blev inget förra årets trots att allt finns hemma. Inte så prioriterad hehe :D
- En allrounddinka ska in. Svart tavla och 36-40mm. Tänker explorer eller milsubstuk. Helst inte så mkt homage men lider brist på idéer med begränsad budget.
- En kronograf köps alltid. Och säljs sen. Och en fin dress vill jag ha med, kanske guld.

Realistiskt sett så spricker detta redan i februari om jag känner mig själv ;)
 

Mvnordlander

Cartier
Detta år kommer jag leta efter en Rolex Explorer eller något i ädelmetall. Fruktansvärt sugen på DD 1803 på svart ödleband. Har dock lovat mig själv att inte köpa en klocka detta år..
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nu har jag redan lagt en beställning på en Grand Seiko SBGX065 som förhoppningsvis kommer under januari. Jag tänkte komplettera min SBGV019G med ljus tavla med en blåtavlad quartzare. I övrigt har jag halvt lovat att bara köpa vintage under året som kommer. För att kunna bryta ett löfte krävs ju att det finns ett att bryta, så vi får se.
SBGX065.jpg
 

Hjon

Omega
2-Faktor
Jag ska serva min Planet Ocean. Kanske gör jag mig av med ett par Seikos som samlar damm. Inköp? Ja, kanske en Sea-Dweller. Eller en Datejust (i så fall en 116234 på jubilee med silvertavla).
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Jag jobbar vidare på att få min samling mögel så varierad och komplett som möjligt. Samlingen saknar en tank.
Så, 2017 skaffar jag en vintage tank. Jag tänker 30-40-tal. Märke egalt, men den ska se frän ut.
 

Freddie L

Panerai
Var rätt disciplinerad under 2016. Sålde fler än jag köpte, följde en "plan" för att bredda lådan, satsade mycket av mina resurser på ett nyköp.
Känner för att bli lite mer spontan 2017. Köpa lite på impuls, prova runt lite och se var man hamnar. Framförallt motarbeta en tendens till OWG-TWG, se till att det blir lite rotation på handleden!
 

Depp-Erik

Cartier
En kronograf ska inhandlas. Det står i mångt och mycket mellan Omega Speedy 145.014, Speedy 3520.50 eller en modernare Sinn.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har inga planer - tänker njuta av de jag har och fortsätter spara ihop till nästa nivå... Sen får vi se om planen håller :D
 

Nilecity

Breitling
Chronomat A13050 Freece Tricolori med gul urtavla och borstad ring ska hittas och inhandlas.
image.jpeg

Det där är lätt den coolaste bratten imo. Skulle lätt kunna tänka mig en vanlig Chronomat GMT Longitude, kallar dem för "Gordon Ramsay":) Har freccen också GMT-komplikation? Själv är jag sjukt sugen på att på att springa och köpa en speedy pro nu hos ROB E nu i mellandagarna.
 

Yrsnö

Cartier
Jag ska inhandla en fyrsiffrig DJ med blå tavla, gärna tidigt på året. Suget på en sådan har vart allt för stort för en allt för lång tid.

Sen ska jag lära mig flippa, så mycket modeller och märken jag vill testa på! Blir svårt att testa mer när allt läggs i lådan efter köp(och klockkontot måste börja från noll igen). Så SKX031 rycker snart :D
 

Snake

Omega
Jag skulle vilja köpa en snygg dressare, gärna en vintage, men jag lovar att serva min Speedy & Oris. Jag har dragit på bådas service men nu ska det bli av. Det är dock en så tråkig utgift och för samma peng kan man ju få något riktigt fint...
 
Topp