• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Efter ett par år av intensivt flippade, så ska nya året testa min karaktär ordentligt. Har bestämt mig för att sälja av allt utom ett par klockor som är ovärderliga för mig.
Hämtar idag upp en sprillans ny SLA023J1 som ska bli min "OWG" 2020. Skrattar redan åt mig själv..
Önska mig lycka till.
73512777_2423912627874594_2664912666382374842_n.jpg

Ser fram mot annonsen i mellandagarna :D
 

Barricello

Audemars
Nej ligger lågt, ska bli kul att se vad klocktiden har att erbjuda under 2020.
Står på listan för en 15500 grå, har planer på en speedy -005 och IWC Bronzo. Men ska inte handla alls egentligen...
16367314-18E1-4774-B897-116F1D324B22.jpeg

Bifogar bild på aktuella samlingen för att jag själv ska bli påmind när jag ser tråden 2021 om hur jäkla *keff jag är

* keff arabiska = bra, Svenska = Usel... välj själva
Tror seriöst att en 15500 kommer passa helt jävla perfekt på dej. ..ren magkänsla ba broder :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tror seriöst att en 15500 kommer passa helt jävla perfekt på dej. ..ren magkänsla ba broder :)
:heart: Ska bli kul att se om den kommer 2020 eller 2021 bara. Vill fortfarande ha 3 premiumklockor men kan inte lägga alla pengar på en klocka. Det kan få konsekvenser i äktenskapet... så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Reverson stannar förstås men även hulken vore kul om jag kunde ha kvar...
 

Barricello

Audemars
:heart: Ska bli kul att se om den kommer 2020 eller 2021 bara. Vill fortfarande ha 3 premiumklockor men kan inte lägga alla pengar på en klocka. Det kan få konsekvenser i äktenskapet... så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Reverson stannar förstås men även hulken vore kul om jag kunde ha kvar...
Hear ya bro! ..man måste ta gumman i beaktning vid dessa beslut oxå.. iaf om man tummar på vissa ramar :)
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Helst helst varken sälja eller köpa något under hela 2020...blir tight med annonsen som jag har ute men får väll dra tillbaka den efter årskiftet om ingen hinner klippa ;)Svårare blir ju att låta bli inköp för en impulsiv jäkel som jag.
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Efter ett par år av intensivt flippade, så ska nya året testa min karaktär ordentligt. Har bestämt mig för att sälja av allt utom ett par klockor som är ovärderliga för mig.
Hämtar idag upp en sprillans ny SLA023J1 som ska bli min "OWG" 2020. Skrattar redan åt mig själv..
Önska mig lycka till.
73512777_2423912627874594_2664912666382374842_n.jpg
Spännande! Bra klocka att göra det med.
Jag skall försöka hålla mig till en klocka i taget under 2020. Jag har roterat en hel del under 2019 och ett tag hade jag en riktigt fet line-up men jag faller ändå alltid tillbaka på den klocka jag gillar mest. De andra ger mig mest ångest då de bara ligger där och binder kapital.
En i taget är planen.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Spännande! Bra klocka att göra det med.
Jag skall försöka hålla mig till en klocka i taget under 2020. Jag har roterat en hel del under 2019 och ett tag hade jag en riktigt fet line-up men jag faller ändå alltid tillbaka på den klocka jag gillar mest. De andra ger mig mest ångest då de bara ligger där och binder kapital.
En i taget är planen.
Så är det ofta. När jakten är över är det inte lika kul längre och det mesta blir bara liggandes i lådan. Nu kanske jag var lite övermodig med mitt löfte, ska ge det en ärlig chans iaf.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Så är det ofta. När jakten är över är det inte lika kul längre och det mesta blir bara liggandes i lådan. Nu kanske jag var lite övermodig med mitt löfte, ska ge det en ärlig chans iaf.
Ja, tiden får utvisa hur det går. Men även om du inte når ända fram lär du dig säkert något.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Hmmm... har varit grymt sugen på en 116655 under hösten, kanske slår till på en framåt våren 2020... annars lockar Cartier också
 

Kristof

Omega
Har under en längre tid handlat på mig ett gäng klockor i budgetsegmentet. Under denna tid så är det inte en enda som fått lämna. Lådan är överfull och klocklöftet 2020 blir att sälja iväg åtminstone en, men gärna fler klockor som inte längre används :nailbiting:
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Jag ska verkligen försöka hålla mig till mina två favoriter Breitling Airborne 41 och Omega SMPc 2500 (på väg hem). Det har varit ett intensivt flippade ett tag, börjar bli trött på det :)

Någon G-Shock och Timex q får också ligga kvar i lådan
 

Zapad

Omega
2-Faktor
Ska göra mig av med min Santos hade jag tänkt, och försöka få hem en Constellation Manhattan (1st gen) – tycker de är riktigt läckra! :)
 

Ola G

Cartier
Sälja en en hel av det gamla, särskilt de som inte använts på ett eller två år och köpa färre "nya" men dyrare klockor
Mvh
Ola G
 
Topp