• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2025!

Cosmo

Guld
2-Faktor
Det börjar bli dags igen för årets villfarelser och diverse klocklöften inför 2025 🥳

Jag lyckades infria ett av mina löften 2024 om att köpa en Explorer 40 men tyvärr så tog det inte stopp där utan det tillkom en drös till som ej var med i planen.
Så löftet sprack som ett byxarsle kan man säga.

I år blir löftet att inte köpa eller sälja något 2025. Good luck @Chuck eller vad säger man 🤓

Fyll på här med era illusioner för 2025 så kör vi! 🎉
IMG_3866.gif

Inspiration från föregående löftestrådar:
Lägg ditt klocklöfte här för 2024! | Klocksnack
Lägg ditt klocklöfte här för 2023!
Avlägg dina klocklöften här för 2022
Lägg ditt klocklöfte här för 2021
Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>
Posta dina klocklöften för 2019!
Posta dina klocklöften för 2018!
Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>
Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2
Lägg ditt klocklöfte här för 2015 - ingen återvändo >>

Bra styrt @Cosmo !

Årets klocklöfte höll till typ 50% då jag lovade att köpa fler band till mina klockor (check) men också en årsklocka från 1985 (ej check, men blev såklart köp och sälj av ett gäng andra istället🤦‍♂️).

Så fokus för 2025 (”löfte” har visat sig vare ett för starkt ord i sammanhanget) blir köp av en årsklocka från 1985 och att inte öka antalet klockor i samlingen, dvs sälja minst en av befintliga.

Förra årets löfte om att behålla 3 klockor gick sådär, har endast Speedyn kvar som jag hade vid starten av 2023. Klarade åtminstone 33,3% av målet🥳😂

Så mitt nyårslöfte är samma för 2024, att behålla 3 klockor under hela året. Se om det går bättre iår🙃 Antagligen inte, men man kan ju hoppas!
Förbättring förra året, lyckades behålla 2 klockor under hela 2024 - Speedy och Emergency😎

Kör samma visa iår, målet är att faktiskt behålla 3 klockor som finns i samlingen idag hela vägen genom 2025. Wish me luck 🍀

Slutresultatet för 2023 känns ganska bra även om det bröts. Från 0 köp till totalt fem köp, Varav två inköp åkte ut slutade totalen på 3 tillskott. En av mina disclaimers var en 16570 vilket det blev. 😀
Ambitionen är att 0 tillkommer men rätt nöjd med boksultet för 2023. Löftet blir därför 2024 är att lägga till max 2st klockor under året.

Edit: möjliga kandidater
Tag Heuer Skipper
Rolex GMT 16710
Rolex Submariner 124060
Grand Seiko SBGY003
Än så länge ligger jag faktiskt på 0 för 2024. Men året är inte slut ännu. 😅
Målet för 2025 är max en. Möjlig kandidat är en 14060m med borrade bandhorn.

Har stått på väntelista både på datejust och Explorer 2 som varit målet 2024, men pga. Erbjudandena kommit väl snabbt, plus att jag inte kunnat avhålla mig från billigare klockinköp så har jag fått avstå😣
Ska ifs åka till Japan på en skidresa i januari så det kan ju bli någon ”billigare” rolig klocka där, vi får väl se!
Men förhoppningen är att införliva köp på en av dom👍

Tror att jag lyckades hålla fjolårets löfte om 1+1 klocka med vissa förbehåll.

I år ska jag netta noll eller minus och ha en bättre balanserad låda i slutet av året än i början.

Edit. Fan vad tråkigt det där blev. Testar igen: Jag ska sälja nästan allt och köpa mig något riktigt knas och köra det som daily.

Senast ändrad:
Årets klocklöfte, inte köpa en till mid-range klocka utan se till att spara ihop till dröm klockan : Rolex Explorer II Polar
Överlag så ska man ju köpa vad man vill ha oavsett prisklass så länge man är nöjd. Men instämmer och kör lite efter samma filosofi. Mycket intressant som kommit under året. Men har lite tankar på vad jag är sugen på. Polaren är riktigt bra. Är det en äldre eller ny version du är ute efter? Annars kan du ju fråga @Limeee han har ju hunnit med fyra under året. 😂

Förra löftet sprack efter två veckor, så jag provar igen!

I december 2025 ska jag ha max tre klockor i lådan som jag verkligen gillar. Inga tveksamma halvmesyrer utan enbart potentiella keepers som ska svida att avyttra. Allra helst en riktig kanonduo, men en trio är nog mer rimligt. Kvalitet över kvantitet.

Ja, och ett par G-Shocks i byrålådan som rimligtvis inte kan räknas eftersom jag fått dem i present. Eller?!

Tillbaka
Topp