• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Läskigt bra Rolex-kopior

Tänkte i ett vidare perspektiv och tillämpningar inom andra områden. Skulle kunna reducera lagerhållning och transporter. Förra veckan tex var jag på jakt efter en plastkåpa till backspegeln på bilen. Hade ju varit perfekt (troligen både fortare och billigare) att kunna skriva ut en direkt på plats, istf att beställa från centrallager.
Ytan blir väldigt grov på de tekniker jag sett, man behöver efterpolera.

Minns att Rob Engström hade en speciell läsare när jag hämtade ut min Hublot.

Blockkedjan, som jag nämnt i en annan tråd, borde vara en utmärkt lösning för klocktillverkarna. I princip omöjligt att förfalska.
Lite ute på hal is här då jag inte är insatt i tekniken, men när jag köpte ett par nya Jacob Cohen jeans i italien nyligen är det nåt slags modern matrix kod (heter det så?) på en tag i dom där jag kan gå in på en hemsida eller direkt via mobil scanner/kamera verifiera äkthet direkt mot tillverkaren. Borde väl gå att fästa på rolex askar också, eller är det nåt väsentligt jag missat som omöjliggör detta?

Ytan blir väldigt grov på de tekniker jag sett, man behöver efterpolera.
jobbar numera i tillverknignsindustrin, pratat med många av våra R&D'are och även ingengörer. Idag finns två typer av 3d-printers. En som i princip bygger upp som en spruta och en som "skär" ut ut befintligt stycke material. I nuläget är det avsevärt mkt dyrare än att beställa från bef leverantör så det man främst använder tekniken till är att ta fram enstaka prototyper, alltså inte serietillverking pga av tiden och kostnaden det tar, samt helt riktigt som @Aurum säger så behövs ofta handpåläggning efteråt

Blev många sidor här, inte hunnit läsa allt men får kika igenom när tiden ges. Hur ser det ut med tidshållning för dessa kopior, finns det så välgjorda kopior som håller sig inom cosc?

Blev många sidor här, inte hunnit läsa allt men får kika igenom när tiden ges. Hur ser det ut med tidshållning för dessa kopior, finns det så välgjorda kopior som håller sig inom cosc?
oklart, låter någon annan svara, har sett och hållit i åtskilliga men aldrig köpt och därmed aldrig klockat och testat tidsavvikelse.

Tydligen så är dom sjukt svåra att gämföra om man inte öppnar dom
@pogba nu får du inte ta illa upp, men det är inte så att du skriver uppenbara kommentarer i diverse trådar för att få tillgång till att annonsera, mtp att du blev medlem nu i måndags denna vecka... Varit rätt mycket tvivelaktiga annonser och försök sista tiden. Har du rent mjöl i påsen ber jag om ursäkt och då får du ta detta som att vi är vaksamma och allerta.

@pogba nu får du inte ta illa upp, men det är inte så att du skriver uppenbara kommentarer i diverse trådar för att få tillgång till att annonsera, mtp att du blev medlem nu i måndags denna vecka... Varit rätt mycket tvivelaktiga annonser och försök sista tiden. Har du rent mjöl i påsen ber jag om ursäkt och då får du ta detta som att vi är vaksamma och allerta.
Ja förstår vad du menar men nej det är inte därför men de bra att man är vaksamma har läst lite och förstår vad du menar med skumma annonser

Tydligen så är dom sjukt svåra att gämföra om man inte öppnar dom

Läskigt när det kommer så "bra" kopior.. Jag var i Dubaii och shoppade, på hotellet vi bodde på så fanns en liten shop för solkrämer, sovernier etc, när personalen såg att jag hade en rolex på armen så bad dom mig kika på deras utbud av "AAA-kopior" som dom kallade det. Första gången jag såg kopior IRL och det var inte så välgjorda, men dessa som linkats här ser läskigt lika ut.

Googla på noob movement 3135. Kollar man snabbt tror man att den är äkta. Riktigt läskigt.

Ja verkligen!!

ja denna skrämmer mig rejält!

Den filmen skrämde mig också!

Ja förstår vad du menar men nej det är inte därför men de bra att man är vaksamma har läst lite och förstår vad du menar med skumma annonser
Dock lite intressant att du lagt upp bilder på 3 av dina klockor, alla dessa tre är samma modeller som har varit involverad från personen med skumma annonser. Konspiratoriskt :pompus:

Dock lite intressant att du lagt upp bilder på 3 av dina klockor, alla dessa tre är samma modeller som har varit involverad från personen med skumma annonser. Konspiratoriskt :pompus:
Har 2 till klockor rolex också :D kan lägga bild på dom också. Sen tror ej jag är sj med att äga dessa modeller eller? Vad för skumma annonser har de varit exakt?

Läskigt när det kommer så "bra" kopior.. Jag var i Dubaii och shoppade, på hotellet vi bodde på så fanns en liten shop för solkrämer, sovernier etc, när personalen såg att jag hade en rolex på armen så bad dom mig kika på deras utbud av "AAA-kopior" som dom kallade det. Första gången jag såg kopior IRL och det var inte så välgjorda, men dessa som linkats här ser läskigt lika ut.

Ja verkligen!!

Den filmen skrämde mig också!
Bra film men jäklar vad långrandig han var, 10 tecken på fake tog nästan en halvtimme att förklara... ;-)

jag hade möjlighet att se en för några veckor sedan, du kommer bli förvånad över hur denna kopia såg ut. Min vän måste övertyga mig om att det var en kopia.

Jag håller med dig, men kan du ge mig dina mest konkreta tips vad man ska kolla på utifrån videon som jag la upp ovan?
Härmed besparar jag alla tiden att kolla på den långa videon. Detta är alltså summering av kännetecken de tar upp (alltså inte mina egna åsikter).

1. Känslan när man skruvar ur och vrider upp med kronan. Äkta ska gå smooth.
2. Bezel pearl color and shape.
3. Bezel graduation depth and filling, less bright.
4. Turning bezel, fake more stiff and has no feather resistance.
5. Rehauten: more deeper and not printed on genuine.
6. date window glare, less glare on genuine.
7. date print quality: thicker and not so sharp on fake.
8. Dial hour marker: thinker on fake
9. Bracelet opening piece on clasp much broader and bulkier on fake.
10. Bracelet quality of glide lock.

Låter som att det är klokt att köpaverktyg för att öppna klockan. :nailbiting:
Inte helt simpelt det heller med en superclone =(
Börjar bli galet less på de här skojarna som tillverkar dessa.. bilden nedan är endast i utbildningssyfte, men detta är en super clone kopia;

39406676_10156118201423736_6562215093436678144_n.jpg

Tillbaka
Topp