oystercase
Silver
@Karlsson har koll på läget. Lyssna på honom. Sedan så hade jag inte gjort någonting innan jag förstått hur problemet uppstod och om det är någon svaghet i grundkonstruktionerna.De kan fungera att köra tätskikt på de där, beroende på vilket man använder, men om de kör en tät våtrumsfolie/tätskiktsduk så ska underlaget vara jämnare.
Men, stålramen över brunnen ska bort. Om du lyfter locket så ser du ner, ramen sitter fast med fix och den måste också bort när man gör en sån här insats.
Anledningen är att tätskiktet går hela vägen ner i brunnen, och spänns fast med en klämring. De nya tätskiktet går inte att ansluta till de där befintliga vita/gula så de måste också tas bort.
Jag vet inte omständigheterna men jag hade nog bytt brunnen(dom kanske ska göra det, men inte kommit så långt än). Är de en gammal brunn eller om man ”är osäker på fabrikat, ålder, åverkan eller funktion” ska de bytas.
Med risk att ta över tråden kan vi fortsätta i pm
Byta brunn undrar jag om du behöver göra. Uppfattade det som badrumnet var någorlunda nybyggt men spruckit/läckt. Har du foton på hur "sprickan" såg ut?
Edit: såg tidigare inlägg att du har platta på mark. Då lär det inte vara något problem med konstruktionens bärighet.
Senast ändrad: