zeke_varg
Basic
Allt är fan 100år. Trötta grejer.Alltså jag har nog aldrig råkat ut för så mycket uppskörtade offerter som från plåtnissar.
Undrar om det beror på att få byggare har tillräckligt med plåtarbete för att ha tjänsten in-house i kombination med att just plåt är både väderkritiskt och måste göras på flera ställen i byggprocessen innan man kan gå vidare med nästa moment.
Värsta jag råkade ut för var offert på 400k. Annan plåtfirma gjorde jobbet för 80k...
Prisuppgiften låter helt hutlöst (fast jag vet ju inte vad som ingår exakt). Jag hade tagit in fler offerter.
Vi har en ställning uppe till taknock som åker ner nästa v. Kostar typ en njure/v.
Jag har ett ess i rockärmen jämfört med många andra som bygger. Svärfar är husbyggare, byggnadskonstruktör, jobbat 20år med husskadereglering på försäkringsbolag. Själv är man retard i jämförelse. Han är med och analyserar och snickrar jämte de andra.
Grejer har kostat. Men när jag tittar på faktiska saker om jag googlar priser så har vi fått bra priser.
..det tunga som man får konstatera, ingen surprise direkt, är att ett gammalt hus har passerat bäst före på ett antal saker utan att man vet om det. Sen håller många grejer fantastiskt bra.
Bara att öppna lädret! Svärfar säger kör så då kör vi.
Nya köket är planerat att monteras 11 januari.