Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi har följande, hide-a-light dimbaraÄr det nån som har erfarenhet av belysning vid trappsteg. Tänker typ ledlister. Går det att få läckert eller blir det tacky? Sugen på nytt projekt
All in bara!Är det nån som har erfarenhet av belysning vid trappsteg. Tänker typ ledlister. Går det att få läckert eller blir det tacky? Sugen på nytt projekt
Vafan händer här? Svårt att greppa det hela.VEM får för sig att göra detta?All in bara!
5 rum, 118 m² på Fölvägen 6 värderas till 4 420 000 kr – Booli
Utropspris 4 495 000 kr - Boolis värdeindikation är 4 420 000 krwww.booli.se
50% av Södertälje typ. Andra stilideal så att säga.Vafan händer här? Svårt att greppa det hela.VEM får för sig att göra detta?
Södertäljevitt?50% av Södertälje typ. Andra stilideal så att säga.
Friskar upp att alla inte gillar vitt och avskalat
Ballt med annan färg och stuk än standard!Platsbyggda kommoden är nu i det stora hela färdig. Lister, hyllplan, bakplattor plus spegel saknas. Men vilken otrolig känsla att se hur allt faller på plats. Otroligt nöjd!
Jag och sambon gillar det! Gröna färgen är väldigt varm och eftersom vi bara har det till brösthöjd utöver i duschen tycker i alla fall inte vi att det blir för mycket. Men finns väl en liten risk att vi tröttnar om några år. Just nu i alla fall mycket nöjda!Ballt med annan färg och stuk än standard!
Jag har svarta Elkobrytare och uttag i hela huset. Tyvärr är den svarta färgen sämst. Nöts av väldigt lätt om du kommer åt med nageln när du släcker/tänder. Ännu värre med vägguttagen där du nöter med kontaktstiften. Till råga på allt så har Elko en vit grundfärg under den svarta. Ser för taskigt ut. Jag har lackat om alla kontakter mer än en gång.Vilka vägguttag och strömbrytare för lampor rekommenderar ni?
Schneider Exxacta är väl det vanligaste. Sen finns Schneider Renova (vintage-stil).
Elko har svarta, men är de bra? Malmbergs har jag hört är skit?
Men om man vill ha lite designade som inte är det som alla andra har. Vad kan man välja då? Vad tror ni om Nordic Switch?
Vilka vägguttag och strömbrytare för lampor rekommenderar ni?
Schneider Exxacta är väl det vanligaste. Sen finns Schneider Renova (vintage-stil).
Men om man vill ha lite designade som inte är det som alla andra har. Vad kan man välja då? Vad tror ni om Nordic Switch?
Ah. Typ ett ”hörn” på utsidan alltså? Ska testa i ett rum, så får vi se om det verkar bra.Inte privat men vi köper in dem på jobbet. Väldigt smidigt men tänk på att du behöver en aluminiumlist att sätta dem mot i hörnen. Ytan är folierad så du kommer att få en annan känsla än målad/tapetserad gips.
Så här ser aluminiumlisterna i innerhörnen ut. Det finns också en list för utvändiga hörn och en list som skivorna kan "ställas" på. Googla lite så hittar du mer info.Ah. Typ ett ”hörn” på utsidan alltså? Ska testa i ett rum, så får vi se om det verkar bra.
Stora delar av mitt hus är tapetserat på masonit, så den där hårda, blanka ytan är välbekant…
Personligen så värdesätter jag högt att designen förhoppningsvis finns kvar efter några år, så man kan komplettera när det sker förändringar, nåt går sönder osv.Vilka vägguttag och strömbrytare för lampor rekommenderar ni?
Jag köpte ett par för att kolla rent estetiskt, och som du säger riktigt coola! Valde dock något annat men i köket har vi deras handtag…Var inne på Buster & Punch idag för att titta på strömbrytare. Sjuka coola! Någon som använt?
Home Fashion Label - Extraordinary Products - Buster + Punch
www.busterandpunch.com
Ser ut som en amerikansk box, säkert har UK så också. Jag skulle kolla först att dessa grejer tillhör branschstandard i Sverige så att en svensk elektriker vill montera det och garantera funktionen. Vi kör alltid boxar i plast annars.Jag köpte ett par för att kolla rent estetiskt, och som du säger riktigt coola! Valde dock något annat men i köket har vi deras handtag…
En heads-up bara, jag är ingen elektriker och kan ingenting om branschstandarder men detta gjorde att dessa strömbytare inte var ett alternativ för oss.
Samtliga deras strömbrytare/väggkontakter kräver en fyrkantig “back box”, vill minnas att tjejen i butiken pratade om "UK Standard". Då vi renoverar ett hus med enbart sten/puts väggar la det till X timmar mer jobb än att borra ett runt hål. Även det tog sin lilla tid…
Bild från deras hemsida.
Vid nybygge och gipsväggar kanske inte något problem men värt att nämna - jag som lekman tänkte inte en tanke på detta innan vår elektriker upplyste mig.
Vänligen,
Martin
Du har helt rätt att de kräver den fyrkantiga boxen. Men de har släppt nya kollektionen och då anpassat till europeiska runda boxen. Tror produkterna kommer gå att Köpa i mars. tog En bild i showroomet på de nya och där ser man att de är installerade på vanliga svenska orangea runda boxar:Jag köpte ett par för att kolla rent estetiskt, och som du säger riktigt coola! Valde dock något annat men i köket har vi deras handtag…
En heads-up bara, jag är ingen elektriker och kan ingenting om branschstandarder men detta gjorde att dessa strömbytare inte var ett alternativ för oss.
Samtliga deras strömbrytare/väggkontakter kräver en fyrkantig “back box”, vill minnas att tjejen i butiken pratade om "UK Standard". Då vi renoverar ett hus med enbart sten/puts väggar la det till X timmar mer jobb än att borra ett runt hål. Även det tog sin lilla tid…
Bild från deras hemsida.
Vid nybygge och gipsväggar kanske inte något problem men värt att nämna - jag som lekman tänkte inte en tanke på detta innan vår elektriker upplyste mig.
Vänligen,
Martin
Ett problem är att de inte skriver ut IP-klassning. Vi vill ha dessa i badrummet men utan IP-klassning kommer elektrikern inte installera dessaSer ut som en amerikansk box, säkert har UK så också. Jag skulle kolla först att dessa grejer tillhör branschstandard i Sverige så att en svensk elektriker vill montera det och garantera funktionen. Vi kör alltid boxar i plast annars.
De två översta är ju asdåligt. Bättre kan de. Problemet är att du är en villaägare, hade du varit plattsättaren Bengtsson, bäst i stan, hade de rest sig upp. Du är sällanköpare även om du tänkt slanta upp 6 siffrigt.Det är första gången vi gör en större renovering och jag blir nästan chockad av byggbranschen.
Var inne i Marbodalbutiken för att prata om möjligheten att renovera vårt Marbodalkök istället för att slänga ut det. Det var ingen som kom fram och frågade om vi behöver hjälp, utan personalen satt vid sina arbetsplatser och pratade om sina helgplaner. Efter 20 min gick jag fram och sa "ursäkta att jag stör, jag behöver hjälp". De vände sig om och sa: "ja?". Bemödade sig inte ens med att ställa sig upp och ta emot mig som kund. Bemötandet var otroligt nonchalant.
Var inne på Höganäs kakels butik för att lägga en stor beställning på allting till två badrum. Killen sa bara: du får maila in din beställning. Okej, visst jag kan jag göra det men jag vill ju ha personlig rådgivning också. Det är ju inte en t-shirt jag ska köpa direkt. Han frågade vad jag behöver hjälp med. Då sa jag att exempelvis så vet vi inte hur vi ska tänka när vi ska välja toalettstol. Hans svar var att vi får välja precis vilken vi vill. Men "är det ett stort badrum så brukar de flesta välja en större toalett och är det ett mindre badrum så väljer de flesta en mindre toalettstol"....ja, det behöver man ju inte vara ett geni för att fatta direkt.
Offerten som vi har fått från företaget som ska renovera badrummet är också helt galen. 4 sidor med detaljer ner på mutternivå i princip. Helt ointressant för en icke-insatt person. litet utdrag från offerten:
Är inte allt detta standard vid badrumsrenovering? varför behöver man speca sånt här? Jag vet knappt ens vad hälften av de här orden betyder.
- Tätskikt appliceras på golv & väggar.
- Montering av tätskiktsmanschetter.
- Montering av tätskiktsmembran.
- Montering av klinkersil.
- Våtrumssilikon appliceras runt inredning.
- LK PEX Vattenrör dras till en wc-stol.
- Befintliga vatten installationer kopplas ur och säkras (proppas).
Det finns inget kundperspektiv. Ingen har tänkt att vi måste förenkla kundresan.
Är det bara jag som upplever det såhär?