Instämmer om allt - helt sjukt att man kan hantera kunder så dåligt. Att du fått en massa detaljer är dock bra, inte tvärtom. Du kan behöva visa för försäkringsbolag osv framöver vad som är gjort om något händer.Det är första gången vi gör en större renovering och jag blir nästan chockad av byggbranschen.
Var inne i Marbodalbutiken för att prata om möjligheten att renovera vårt Marbodalkök istället för att slänga ut det. Det var ingen som kom fram och frågade om vi behöver hjälp, utan personalen satt vid sina arbetsplatser och pratade om sina helgplaner. Efter 20 min gick jag fram och sa "ursäkta att jag stör, jag behöver hjälp". De vände sig om och sa: "ja?". Bemödade sig inte ens med att ställa sig upp och ta emot mig som kund. Bemötandet var otroligt nonchalant.
Var inne på Höganäs kakels butik för att lägga en stor beställning på allting till två badrum. Killen sa bara: du får maila in din beställning. Okej, visst jag kan jag göra det men jag vill ju ha personlig rådgivning också. Det är ju inte en t-shirt jag ska köpa direkt. Han frågade vad jag behöver hjälp med. Då sa jag att exempelvis så vet vi inte hur vi ska tänka när vi ska välja toalettstol. Hans svar var att vi får välja precis vilken vi vill. Men "är det ett stort badrum så brukar de flesta välja en större toalett och är det ett mindre badrum så väljer de flesta en mindre toalettstol"....ja, det behöver man ju inte vara ett geni för att fatta direkt.
Offerten som vi har fått från företaget som ska renovera badrummet är också helt galen. 4 sidor med detaljer ner på mutternivå i princip. Helt ointressant för en icke-insatt person. litet utdrag från offerten:
Är inte allt detta standard vid badrumsrenovering? varför behöver man speca sånt här? Jag vet knappt ens vad hälften av de här orden betyder.
- Tätskikt appliceras på golv & väggar.
- Montering av tätskiktsmanschetter.
- Montering av tätskiktsmembran.
- Montering av klinkersil.
- Våtrumssilikon appliceras runt inredning.
- LK PEX Vattenrör dras till en wc-stol.
- Befintliga vatten installationer kopplas ur och säkras (proppas).
Det finns inget kundperspektiv. Ingen har tänkt att vi måste förenkla kundresan.
Är det bara jag som upplever det såhär?
Har själv ett pågående äventyr med mitt felkonstruerade värmesystem. Har haft rörmokare hemma, "vi kommer på måndag och börjar"....nu har det gått två veckor sedan dess och inte ett pip...