zeke_varg
Basic
Jag ger rådet o kolla med nån skorstensfejare. Jag är väl lite nojig men tänk på att det blir jävligt varm innanför där man isolerar. Jag hade nyligen en sån gubbe i vårt hus och han sa att, där vårt rör går upp till övervåning och därifrån till vinden, där fick vi inte köra med brandtålig isolering på vinden (mot röret) med material för tjockt horisontellt. Det finns husbränder som startat pga för mycket isolering. Det kan bli många hundra grader innanför den isoleringen som rör sig vidare där man inte vill ha den temperaturen.Jag kan tänka mid att nätet kan göra det lite svårt att få in isoleringen på plats. Vad tror ni om att istället använda en tunn skiva ”vanlig stenull” som man försöker linda runt och sedan virar man ståltråd runt det hela? Skulle det vara möjligt att avsluta med att kapsla in hela paketet i gipsbruk för att det ska se snyggare ut, eller kommer det bara att spricka med tiden??
Nu har inte du samma grej där men när man fräser på med ved så alstras det uppenbarligen värme. Man vill bara att det ska vara mysigt varmt, inte majbrasa.